Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pc aldi belgie  (gelezen 9370 keer)

Offline patrick

  • Lid
pc aldi belgie
« Gepost op: 2011/06/09, 13:17:53 »
is dit een deftige pc voor zijn prijs van 399€
http://aldi.medion.com/md8359/be_nl/
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: pc aldi belgie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/09, 13:22:26 »
In het verleden kreeg je best wel een hoop PC voor je Euro's bij de Aldi. Dat zal met deze ook wel zo zijn.
Het grootste nadeel is de ATI kaart, vind ik.

Offline Tom

  • Lid
Re: pc aldi belgie
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/09, 13:31:07 »
Specificaties contra prijs is dat een spitze machine.
En die grafische kaart is ook niks mis mee (betrouwbare middenklasse). :)

Onderstaande Medion is nu in de Aldi.NL te koop net geen 700 Euro ,goedkoper vind je die niet dan heb je natuurlijk een hoog actuele´s model.
CPU
Op de processor werd alleszins niet beknibbeld: het is een Intel Core i7-2600 Processor. Die werkt normaal aan 3,4 GHz, maar indien nodig kan de Turbo-Boost Technology de snelheid opvoeren tot 3,8 GHz. Hij heeft vier kernen en, gecombineerd met de Intel Hyper-Threading Technology, levert dat acht Threads op, of in mensentaal: deze CPU kan acht dingen tegelijk berekenen.
Intel Core i7-2600 Processor
Het nummer 2600 duidt op de 2de generatie, Sandy Bridge. Dit is niet alleen een zeer recente processor (1ste kwartaal 2011), het is ook één van de krachtigste die momenteel te koop is.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/09, 13:49:02 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: pc aldi belgie
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/09, 13:59:51 »
Voor die prijs bouw je een eigen systeem in elkaar wat goed kan werken met linux, prijs is dan wel inclusief beeldscherm. Dat is datgene wat komend jaar gaat gebeuren hier als het mee zit. :)

De pc's in een winkel zijn me te prijzig, als er wat mis mee is dan ben je 'm langer kwijt dan je wil en kun je, mits je niks anders hebt, niets meer.

Offline Tom

  • Lid
Re: pc aldi belgie
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/09, 14:52:19 »
Voor die prijs wie die twee aangeboden Medions (dus de hardware etc) inclusief scherm ... knappe jongen ben jij echt petje af. :)
Allee veel bouw plezier inclusief drie jaar garantie.


Het nummer 2600 duidt op de 2de generatie, Sandy Bridge. Dit is niet alleen een zeer recente processor (1ste kwartaal 2011), het is ook één van de krachtigste die momenteel te koop is. Ter info: voor veel minder dan € 300 ga je die momenteel niet in de detailhandel vinden.

Maar hoe Medion deze configuratie kan aanbieden aan € 679 is ons een raadsel, je kunt er maar je voordeel mee doen.
D (MD 8361)

Processor: Intel Corei7-2600 Processor (3,4 GHz, 8 MB Intel Smart Cache, Intel Hyper-Threading Technology, Intel Turbo-Boost Technology 2.0)
Grafische kaart: ATI Radeon™ HD5670 DirectX® 11 videokaart met 512 MB GDDR5
Werkgeheugen: 6GB DDR3 SDRAM
Opslag:
•Harde schijf: 1500 GB (1,5 Terabyte)
•Multi-standaard dvd-/cd-brander met Dual Layer DVD-R en DVD+R ondersteuning
Netwerk & Communicatie:
•Gigabit LAN 10/100/1000 Mbit/s. onboard
•WLAN IEEE 802.11 n-standaard
Multimedia: 8-Kanaal HD Audio Surround
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium (64Bit)
Aansluitingen Vooraan:
•2x USB 3.0
•1x microfoon
•1x hoofdtelefoon
•Geïntegreerde multi-kaartlezer MS / SD / MMC / xD
Medion Akoya P5300 D (MD 8361) achterzijde

Medion Akoya P5300 D (MD 8361) achterzijde

Achteraan:
•1 x PS/2
•8 x USB 2.0
•1 x LAN (RJ45)
•1 x DVI-I
•1 x D-Sub VGA
•1 x HDMI- (ondersteunt HDCP)
•1 x Front Line Out
•1 x Rear Line Surround Out
•1 x Surround Out
•1 x Center/Subwoofer Out
•1 x Line In
•1 x SPDIF optical out

http://www.diskidee.be/2011/06/03/aldi-desktop-pc-met-bijzonder-scherpe-prijs/20532/5/
« Laatst bewerkt op: 2011/06/09, 14:53:50 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: pc aldi belgie
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/09, 15:08:41 »
Iedereen die ik ken met Medion computers hebben problemen, als je er een zelf samenstel heb je wel allemaal kwaliteitshardware.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: pc aldi belgie
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/09, 15:16:20 »
Voor die prijs bouw je een eigen systeem in elkaar wat goed kan werken met linux, prijs is dan wel inclusief beeldscherm. Dat is datgene wat komend jaar gaat gebeuren hier als het mee zit. :)

De pc's in een winkel zijn me te prijzig, als er wat mis mee is dan ben je 'm langer kwijt dan je wil en kun je, mits je niks anders hebt, niets meer.

En vaak vervalt de garantie als je zelf de kast openmaakt of Ubuntu installeert over de OEM-Windows heen.

Re: pc aldi belgie
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/09, 15:17:28 »
Iedereen die ik ken met Medion computers hebben problemen, als je er een zelf samenstel heb je wel allemaal kwaliteitshardware.

Die ervaring heb ik persoonlijk niet, deze Medionbak draait alweer bijna 3 jaar waarvan een half jaar met Ubuntu. *nu wel even afkloppen natuurlijk*  :D

Re: pc aldi belgie
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/09, 17:11:51 »
@Maik: Niet mijn HP-PC. Als ik wat hierin zit zelf had moeten bouwen, dan was ik zeker wel boven die 749 uitgekomen. Ik praat dan over incl. beeldscherm.
@erik: Niet als je een HP, Lenovo of Medion-PC neemt. Die doen niet moeilijk over Linux installeren. Sterker nog: HP ondersteunt zelfs Linux.

DarkEra

  • Gast
Re: pc aldi belgie
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/09, 18:01:09 »
Heren Wanda en Vistaus,

Heb ik te kennen geven dat ik dezelfde soort hardware ga gebruiken? Dat staat er niet.

Ik wil alleen te kennen geven dat men een PC in elkaar kan zetten met redelijk goede specificaties waar Linux/*buntu goed op kan draaien voor hetzelfde geld. Een goede vriend van me heeft voor mij een berekening gemaakt omdat ik vroeg of het mogelijk is zelf een PC in elkaar te zetten voor rond de € 400,- inclusief een beeldscherm erbij. Dus dat kan.
Garantie van de hardware die je erin stopt varieert natuurlijk.


Verder wat Medion aan gaat, de meningen daarover zijn verdeeld. De ene heeft er goede ervaringen me de andere minder. Mijn Medion laptop werkt redelijk goed maar het kan beter. Zo heb ik van Ubuntu 8.04 tot en met de 9.10 moeten wachten dat alles redelijk out of the box werkte, dus wat handmatig dingen moeten aanpassen. Vanaf 10.04 geen problemen meer gehad.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/09, 18:05:26 door Maik »

Offline jan11000

  • Lid
Re: pc aldi belgie
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/09, 19:00:52 »
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/72
Hier staan voorbeeld pc's, met verschillende geld bedragen en hoe de pc te gebruiken.
Deze worden elke 3 manden samensgesteld.

Zelf doe ik een pc samenstellen, en laten bouwen.
-Moederbord, geen kleine moederbord(met weinig uitbreidings sloten), ivm uitbreidingen, dus dat je geen extra pci-e sloten hebt. En soms heb je 1 extra pci-e slot die onder de videokaart tercht komt, dus kun je deze niet gebruiken.
-Moederbord bios krijgt update's, soms word er bij "kant en klaar" hier op bespaard, dus er komen geen/of weinig update's.
Indien je een normale moederbord koopt van bekende merk, dan krijg je die wel(update's).
Soms bij kant en klaar pc is de bios niet helemaal in te stellen(of bios is kleiner met minder instel mogelijkheden), lijkt wel of deze versie goedkoper is voor de bouwer.
-Bij kant en klaar pc's krijg je vaak geen info wat er in zit, bijv voeding en precieze model moederbord.
En voeding is het belangrijkste van je hele pc.

Offline Tom

  • Lid
Re: pc aldi belgie
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/09, 19:01:58 »
Ik wil alleen te kennen geven dat men een PC in elkaar kan zetten met redelijk goede specificaties waar Linux/*buntu goed op kan draaien voor hetzelfde geld.

Dat klinkt al duidelijker  wat je bedoelt en inderdaad je kan een PC bouwen die zeer goed met Ubuntu omgaat denk zelfs goedkoper. ;)
En ja wat Medion betreft is gelijk als ieder ander merk ,er zijn er die er pech mee hebben ,en andere die er gelukkig mee zijn.
Beetje het zelfde als met een automerk. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Re: pc aldi belgie
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/09, 19:22:07 »
De ene persoon is de andere niet. Nietwaar? Of je hebt plezier in je hobby, bezit de nodige kennis, hebt en brengt er geduld voor op... Of je laat het zitten.  :)
Ik weet waar ik aan begin en heb als het nodig mocht zijn zeer goede hulp bij de hand van dezelfde persoon die de berekening heeft gemaakt voor me: Stefan.

Daarom doe ik het in ieder geval, om de nodige ervaring op te doen.  :)


Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: pc aldi belgie
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/09, 19:24:21 »
Lekkere prijsjes femke, die gaat naar mijn bladwijzers  :D

Re: pc aldi belgie
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/09, 19:47:29 »
idem  =D
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: pc aldi belgie
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/10, 14:49:21 »
GOED bezig Femke, en nog bedankt voor je tip.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood