Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?  (gelezen 5822 keer)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #25 Gepost op: 2007/01/23, 23:16:55 »
Citaat van: Els
Citaat van: bartek
... omdat ge uw /home folder op een aparte partitie hebt staan.
Ja, dit was een handige tip, die /home folder op een usbstick te krijgen was nog niet zo simpel :(
hmmm, je wil dus 26 gig op een usb-stick krijgen ... nee dat is niet zo simpel nee ...
Ik denk dat ik je opmerking niet goe begrijp ...
die 26 gig /home partitie hoort op je harde schijf, altijd leuk om een back-up op je usb-sick te plaatsen maar dan na de installatie en niet tijdens ...

:)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Els

  • Lid
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #26 Gepost op: 2007/01/23, 23:25:06 »
Ha nee ;) ik bedoel deze tip van Ron. En ik heb dit ding net twee weken dus zoveel stond er nog niet in. Ik had problemen bij het kopiëren omdat ik kennelijk geen rechten had, heb het uiteindelijk in de gedeelde folder gezet en vanaf de windows pc kon ik ze niet kopiëren en plakken, maar wel slepen naar de usb-stick? Ik zal wel iets niet goed gedaan hebben want dit is niet logisch. Maar goed, het staat er op, belangrijkste was de Firefox instellingen en de Thunderbird accounts en mails.

Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #27 Gepost op: 2007/01/23, 23:33:11 »
Hey Els, ik zie dat je lekker bezig bent.....volgens mij ben je net zo aan het zweten als ik (ik denk dat ik vrouw 4 of 5 ben hier). Ik zit de halve avond ook al te prutsen met partities odat ik dreamlinux wil installeren.....pffffff. Meende dat ik alles goed had en ziedaar...... niks op de schijf. Gelukkig heb ik Ubuntu nog niet gewist.
Verwacht nog niet veel technische support van mij, daarvoor heb je de ridders hier nodig. Ik ben meer voor de emotionele support. Zulke mensen moeten er ook zijn.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Els

  • Lid
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #28 Gepost op: 2007/01/23, 23:42:09 »
Ha leuk dat ik niet de enige ben! Dacht net dat ie bijna klaar was met de partitie verkleinen (heeft al ruim drie kwartier geduurd), begint ie weer met iets anders dat nog ruim een uur gaat duren... :( Dat wordt nachtwerk of de wekker zetten ;)

Offline Tico

  • Lid
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #29 Gepost op: 2007/01/24, 08:22:47 »
Kan iemand die candlelight-cd uitzetten ;) :D

Mogen we nu aannemen dat alles gelukt is (omdat dit topic abrupt eindigde) of zijn alle pogingen gestaakt omwille van de nachtrust?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #30 Gepost op: 2007/01/24, 09:19:46 »
Citaat van: Els
Ha leuk dat ik niet de enige ben! Dacht net dat ie bijna klaar was met de partitie verkleinen (heeft al ruim drie kwartier geduurd), begint ie weer met iets anders dat nog ruim een uur gaat duren... :( Dat wordt nachtwerk of de wekker zetten ;)
dat duurt erg lang. weet u de leeftijd van de hardeschijf? deze lijkt oud en
vermoeid.....

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #31 Gepost op: 2007/01/24, 09:39:41 »
sssshhhhhttt .... els slaapt nog .... ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Els

  • Lid
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #32 Gepost op: 2007/01/24, 10:23:55 »
Hij is tot 1 uur bezig geweest met partitioneren, dat heeft dus meer dan 2 uur geduurd, is dat normaal? Mij is verteld dat de harde schijf er een paar maanden geleden nieuw in is gezet...
De installatie van Dapper zal nog even moeten wachten tot later vandaag, ik ben nu aan het werk :(

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #33 Gepost op: 2007/01/24, 10:26:22 »
Dat is niet normaal, nee. Nou ja, de klus is geklaard, daar gaat het om....

Werkze, en succes vanavond!

Groet, Pjotr.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #34 Gepost op: 2007/01/24, 16:37:02 »
Ik bedenk me ineens: heeft het partitioneren misschien zoveel tijd gekost, omdat er nog bestanden op de schijf stonden? Dat zou het namelijk verklaren. Dan moet-ie allerlei bestanden overpompen, en dat vreet systeemkracht en dus tijd.

De normale aanpak duurt hooguit 10 minuten:
1. vernietig alle bestaande partities; de harde schijf wordt in één klap "woest en ledig".
2. maak de gewenste nieuwe partities aan in de lege ruimte.
3. zet de startvlag (boot flag) bij de primaire partitie (die met het besturingssysteem).

Het lijkt erop, alsof jij de bestaande partities in stand hebt gelaten, en die in omvang hebt veranderd. Overbodig, want bij de installatie van Dapper worden alle bestaande bestanden toch gewist....

Groet, Pjotr.

Offline Els

  • Lid
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #35 Gepost op: 2007/01/24, 17:01:28 »
Citaat van: pjotr123
Het lijkt erop, alsof jij de bestaande partities in stand hebt gelaten, en die in omvang hebt veranderd. Overbodig, want bij de installatie van Dapper worden alle bestaande bestanden toch gewist....
Stik! Dat klopt ja. Wist ik veel... nou ja, weer wat geleerd ;)

(edit: mijn laatste vraag verwijderd, want die heb je net beantwoord zie ik)

Offline Els

  • Lid
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #36 Gepost op: 2007/01/25, 18:50:14 »
Allemaal bedankt, installatie van Dapper is probleemloos gegaan. Alleen nu krijg ik mijn netwerkkaart weer niet aan de gang, dus ben ik naar hier verhuisd.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwe versie installeren, oude verwijderen?
« Reactie #37 Gepost op: 2007/01/25, 20:00:02 »
Citaat van: Els
Allemaal bedankt, installatie van Dapper is probleemloos gegaan. Alleen nu krijg ik mijn netwerkkaart weer niet aan de gang, dus ben ik naar hier verhuisd.
Graag gedaan! Ik ben overigens meeverhuisd, zoals het een goede ridder betaamt.