Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)(Ubuntu 8.10) Ingebouwde webcam vraagje  (gelezen 1003 keer)

Skilltone

  • Gast
(opgelost)(Ubuntu 8.10) Ingebouwde webcam vraagje
« Gepost op: 2009/02/19, 22:10:27 »
Goede avond,

Alles gaat goed. Alleen de webcam niet. Via me hardware.html file kon ik niet vinden welke webcam erin zat. Ik heb een Acer 5520G. Er zit dan een "crystal eye" in. Via zoeken kwam ik op topic; http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,31652.0.html uit, en daar verwezen ze me naar een site, die mij weer verwees naar een download site; http://linuxtv.org/hg/~pinchartl/uvcvideo/

Nu de vraag, welke moet ik dan hebben?

MvG

Martin
 
« Laatst bewerkt op: 2009/02/21, 23:01:20 door SkillStone »


Skilltone

  • Gast
Re: (Ubuntu 8.10) Ingebouwde webcam vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/19, 22:34:57 »
Goede avond,

Ja ik ken die site, en die link je dan door naar de andere site die ik al aangaf, en daar staan een heleboel downloads. welke word het dan?

MvG

Martin

Offline quick30

  • Lid
Re: (Ubuntu 8.10) Ingebouwde webcam vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/20, 16:37:29 »
hallo,

Ik denk dat het klikken wordt op een van de links. ;)

Ik klik op de link van jouw download site bijvoorbeeld nr 10627 (2e kolom oranje links). Dan klik ik op "bz2" of "gz" bovenaan. Een ingepakt bestand download je in beide gevallen. Dan is het uitpakken en de aanwijzingen volgen in de install of readme bestanden. Volgens wat ik las moet de driver worden opgebouwd... Daar ben ik nooit zo zeker van.

Mischien dat iemand anders daar wat meer over kan vertellen? Of het beter weet  ???

succes

Skilltone

  • Gast
Re: (Ubuntu 8.10) Ingebouwde webcam vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/21, 23:00:53 »
Goede avond,

Ik had als test eerst programma geprobeerd camorama, maar na al die downloads en uitleg is er geen oplossing gekomen. echter toen ik aMSN bezig was ging het ineens wel.  Het is in iedergeval de .tz en met de install file is het gelukt voor me aMSN. Het andere programma kan hem niet vinden. is voor mij niet erg.

MvG

Martin