Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu clubje Roosendaal  (gelezen 9968 keer)

Offline icehawk

  • Lid
Ubuntu clubje Roosendaal
« Gepost op: 2008/12/23, 01:05:47 »
Hallo allen,

Sinds ik ben overgestapt naar Ubuntu, viel mij op dat er in Roosendaal geen Linux-clubje te vinden is. Gelukkig heb ik al een hele hoop "problemen" op Ubuntu overwonnen via google en uiteraard deze site. Maar het is natuurlijk altijd veel leuker om samen te komen met een kopje koffie erbij, en zo met elkaar ervaringen uit te wisselen. :)

De meerwaarde van zo'n dergelijk clubje zie ik heel goed terug bij mijn vader :) Hoewel hij bij de windows-clan zit, leert mijn vader duidelijk meer dan dat hij alles via internet moet opzoeken naar de info. En het grootste voordeel is wel dat hij vaak bij de mensen in het clubje live op hun computer kan meekijken om het bepaalde probleem op te lossen.

Wellicht een leuk idee voor de leden die in Roosendaal (Noord-Brabant) en directe omgeving wonen? Ik dacht, "laat ik eens een balletje opgooien", en wellicht dat wij kunnen proberen om zo'n clubje op te zetten?

Groet,

icehawk
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 01:53:40 door icehawk »
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/23, 01:09:58 »
roosendaal bij ?

er zijn er namelijk meerdere al kan de spelling varieren.

is het de roosendaal bij arnhem dan count me in,,, das redelijk in de buurt.

Offline icehawk

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/23, 01:53:21 »
roosendaal bij ?

er zijn er namelijk meerdere al kan de spelling varieren.

is het de roosendaal bij arnhem dan count me in,,, das redelijk in de buurt.

Dat is Roozendaal :) als ik mij niet vergis. Bovengenoemde plaats in mijn eerdere post is nabij Bergen op Zoom.
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/23, 09:11:23 »
haha okay mijn topografische spelling is niet mn sterkste punt,,,     maar helaas dus,,niet in mijn regio.

Offline icehawk

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/28, 01:03:46 »
Het ziet er naar uit dat er (mogelijk) geen geïnteresseerden zijn in Roosendaal e.o. ? Wel jammer, maar niet getreurd :)

Voorlopig kan ik het al een heel eind redden met google en jullie !!!!

**draadje mag op slot**
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/28, 16:41:52 »
ik woon in roosendaal

hans

tomaat

  • Gast
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/28, 16:53:26 »
Je vader is lid van een windows clubje... Cool :)
Ruik ik daar enige rivaliteit tussen vader en zoon ^^

generatiekloof op OS-vlak... kan het nog cooler  8)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/28, 16:56:58 »
hahaha ouderlijke opstandigheid zal t geen worden,

maar zonder dollen,, het is een leuk idee en als er iets in mijn buurt zou zijn om meer te leren en handiger te worden onder het genot van een hapje of drankje dan zou ik me zeker aansluiten.

maar ook in de virtuele bar kan je hier een borrel halen en op de rest van het forum je info,,
dus ook zo komen we er wel.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/28, 18:58:07 »
Het ziet er naar uit dat er (mogelijk) geen geïnteresseerden zijn in Roosendaal e.o. ? Wel jammer, maar niet getreurd :)

Voorlopig kan ik het al een heel eind redden met google en jullie !!!!

**draadje mag op slot**

Je hebt dit op 23 september geopend en wil nu al een clubje klaar hebben? En als dat niet lukt stop je ermee? Waarom die haast?

Ik woon in Etten-Leur en werk in Roosendaal. Ik wil graag meedoen. Hoeft niet eens een clubje te zijn. Is al leuk als we bij elkaar over de vloer kunnen bij problemen. Pc meenemen of afspreken bij de persoon die problemen heeft.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/28, 23:17:12 »
Vanaf het eiland Tholen is het ook niet ver.
Mogelijk een combinatie Zeeland en West-Brabant, dan noemen we het Zuid-West-Nederland :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline icehawk

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/29, 00:40:46 »
Oeps, misschien was ik ietwat te snel in mijn conclusie, om het draadje maar op slot te doen..  :-[

@Tomaat:
Dat mijn vader bij de windows-clan zit, is niet erg. Rivaliteit is er onder ons helemaal niet! Het is een bewuste keuze die mijn vader heeft gemaakt.

@Ron:
Zuid-West-Nederland :) Klink niet verkeerd! En inderdaad Tholen is ook niet al te ver. Ik heb 21 jaar in Sint-Maartensdijk gewoond.

@mcgyver:
Helemaal mee eens. Het hoeft ook niet per se een clubje te zijn waar men wekelijks samenkomt. Het is inderdaad al een fijne gedachte als wij bij elkaar over de vloer kunnen bij problemen. En dat is juist mijn insteek hiermee! Juist door het met elkaar bezig te zijn, leert het vaak makkelijker en maakt het ook nog eens gezelliger! Precies zoals ik het bij mijn vader zie.

@hans: (pm gestuurd)


Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline bwmchris

  • Lid
    • mobile vikings
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/29, 11:08:38 »
ik woon net over de grens roosendaal is een kleine 15 min hier vandaan ,ik kan misschien ook wel eens over de vloer komen .
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

van_zwier

  • Gast
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/29, 18:54:04 »
Ik sluit me bij Ron aan, zit ook op Tholen.

M.a.w. heb je een adresje ben ik zeker van de partij.

Groet

van_zwier

Offline icehawk

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/29, 21:47:13 »
Het is fijn om te lezen dat er animo voor is!

@van_zwier:
Het adres wil ik je gaag geven, maar alleen via pm. Om klakkeloos allerlei persoonlijke gegevens op internet te zetten lijkt mij niet verstandig :)

Voor de geïnteresseerden is het misschien wel zo handig als men mij een pm stuurt, met daarin eventueel een voorkeursdag waarbij je in de gelegenheid bent om te komen. Ik stel hierbij graag mijn huisje voor beschikbaar! Aangezien ik full-time werk, zal het alleen in de avond kunnen of in het weekeind. Aan de hand van jullie pm's zal ik zoveel mogelijk betrachten het op een dag te doen dat de meesten van jullie goed uitkomt.

lappie of computer meenemen mag altijd. Ik heb netwerkkabels in overvloed en draadloos internet in huis.
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/29, 22:00:54 »
Door de week is voor mij moeilijk, in een weekeinde moet (meestal) kunnen......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #15 Gepost op: 2008/12/30, 12:07:11 »
Voor mij ook weekend

Offline icehawk

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/04, 13:26:48 »
Sorry dat ik er even een tijdje niet ben geweest. Het zijn ook drukke dagen he zo met de kerst en oud en nieuw. :)

Mijn voornemens is om aan het eind van de maand 30 of 31 januari een meeting te gaan organiseren bij mij thuis. Ik kan ongeveer 10 mensen ontvangen en netwerkkabels en wireless is in overvloed aanwezig!

Uiterlijk 2 weken van tevoren zal ik iedereen een pm sturen die interesse heeft getoond in het topic!

Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/04, 13:42:27 »
Laat maar weten .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #18 Gepost op: 2009/01/04, 18:22:59 »
dag,
ik heb je aangegeven dat ik in roosebdaal woon
echter, ik heb wel de leeftijd van je vader,lol
H.Minekus

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #19 Gepost op: 2009/01/04, 18:35:39 »
Ben je ouder dan ik Hans ?
Mijn geboorte vond net 3 maanden voor de waternood plaats (eind 52).
Misschien kan ik dan zijn opa worden :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #20 Gepost op: 2009/01/04, 18:47:25 »
Ik doe mee. Zeg het maar. Ben wel jonger dan Ron, maar niet jong genoeg om zijn zoon te kunnen zijn.

Offline icehawk

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #21 Gepost op: 2009/01/04, 21:26:30 »
Het gaat niet om de leeftijd hoor :) Je bent immers nooit te oud om te leren, toch?  =D
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline dude

  • Lid
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #22 Gepost op: 2009/01/04, 22:27:51 »
roosendaal bij ?

er zijn er namelijk meerdere al kan de spelling varieren.

is het de roosendaal bij arnhem dan count me in,,, das redelijk in de buurt.

Je kunt ook nog het voorzetsel veranderen om verwarring te voorkomen:

- "in Roosendaal" voor de plaats in Noord-Brabant.
- "op Rozendaal" voor de plaats bij Arnhem, overigens een bestuurlijk openluchtmuseum met slechts zo'n 1500 inwoners.

Rozendaal bij Arnhem is een voormalig landgoed, en Roosendaal een stad. Mensen wonen OP een landgoed maar IN een stad. Enfin, taalkundige blablabla.

Succes met je club in Brabant. Van een club op het rijke Rozendaal wil ik ogenblikkelijk lid worden, maar waarschijnlijk laten die mij niet toe  ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #23 Gepost op: 2009/01/04, 22:47:25 »
Je kunt ook nog het voorzetsel veranderen om verwarring te voorkomen:

- "in Roosendaal" voor de plaats in Noord-Brabant.
- "op Rozendaal" voor de plaats bij Arnhem, overigens een bestuurlijk openluchtmuseum met slechts zo'n 1500 inwoners.

Rozendaal bij Arnhem is een voormalig landgoed, en Roosendaal een stad. Mensen wonen OP een landgoed maar IN een stad. Enfin, taalkundige blablabla.

Succes met je club in Brabant. Van een club op het rijke Rozendaal wil ik ogenblikkelijk lid worden, maar waarschijnlijk laten die mij niet toe  ;)

Haha, dat is een mooie bijdrage.... dude, je hebt beslist literair talent!  :-)

van_zwier

  • Gast
Re: Ubuntu clubje Roosendaal
« Reactie #24 Gepost op: 2009/01/30, 13:35:21 »
@icehawk
Net examen achter de rug, dus krijg weer tijd voor hobby's, denk verhip, er zou de 30/31e een eventuele meeting zijn?

Aangezien je 2 weken van te voren het wou laten weten, m.a.w. ben of niet gevraagd, het gaat niet door?

Groet,

van_zwier