Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp nodig: steunpuntenkaart  (gelezen 3513 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Hulp nodig: steunpuntenkaart
« Gepost op: 2013/11/10, 22:03:52 »
De steunpuntenkaart is hard toe aan een grote opfrisbeurt.
Niet alleen is het design zwaar verouderd en werken een aantal opties niet meer in alle browsers, maar Google stopt op 19 november met het aanbieden van de "v2 API" die onze kaart gebruikt. De huidige kaart zal dan niet meer werken.

Heb jij ervaring met Google Maps of OpenStreetMap, dan is je hulp hard nodig!
Kan je ons helpen, laat het dan in dit topic weten of stuur een mailtje naar johan apenstaart ubuntu-nl.org

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hulp nodig: steunpuntenkaart
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/12, 10:23:59 »
Voor de programmeurs onder ons: op Launchpad staat de code die ik nu gebruik om de gegevens van alle leden om te zetten in JSON.

Er is ook een sample te vinden met wat data van de leden (in een meer leesbare layout dan dat het script maakt).

De bedoeling is dat er een kaart komt waarop alle leden staan.
Momenteel ben ik aan de gang met OpenStreetMap en Leaflet om die kaart te maken.
Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik niet weet hoe ik een filter kan maken die alleen leden laat zien die steunpunt zijn.

Mocht je willen helpen, laat het dan even weten!

Re: Hulp nodig: steunpuntenkaart
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/18, 11:20:14 »
Ik was gisteren op de Steunpunten kaart omdat ik graag zelf mensen willen helpen. Ik ben ook bezig om OpenLayers te leren omdat ik wil van Google Maps kwijt.   Tot nu toe werk ik gewoon op vacantie photos van Flickr te halen en in een website doen, samen met een kaart. 

Misschien kan ik helpen.
Rose

Re: Hulp nodig: steunpuntenkaart
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/18, 11:47:14 »
OpenLayers ziet er na een snelle DuckDuckGo-zoekactie goed uit, maar ik denk dat OpenStreetMap (waar ik ook hevig aan bijdraag) beter geschikt is omdat het een echte kaart is en open bijdragen heeft, terwijl OpenLayers alleen maar een JavaScript-bibliotheek is voor het tonen van mapdata.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Hulp nodig: steunpuntenkaart
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/18, 17:30:08 »
Het probleem is juist het tonen van de mapdata: hoe krijgen we de lokatie van de leden op de kaart en hoe kunnen we filteren op steunpunten. Vooral dat laatste is momenteel het probleem.

Re: Hulp nodig: steunpuntenkaart
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/18, 20:34:28 »
Het probleem is juist het tonen van de mapdata: hoe krijgen we de lokatie van de leden op de kaart en hoe kunnen we filteren op steunpunten. Vooral dat laatste is momenteel het probleem.

Ik zal er z.s.m. eens naar kijken.

Re: Hulp nodig: steunpuntenkaart
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/25, 12:28:44 »
Ik neem terug wat ik in de vorige post zei. Ik staak mijn werk, laat iemand anders het maar oplossen. Als er om hulp wordt gevraagd en ik bied hulp aan, dan houd ik er niet van als een week later die hulp wordt afgedaan onder het mom 'niemand bied hulp aan' in een ander topic ...
« Laatst bewerkt op: 2014/02/25, 12:32:36 door Vistaus »

Offline rman

  • Lid
Re: Hulp nodig: steunpuntenkaart
« Reactie #7 Gepost op: 2014/03/22, 03:07:00 »
-stuur een bericht- werkt niet althans niet op mijn deftige Firefox 28.0
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go