Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bittorrent opstarten  (gelezen 2369 keer)

V2

  • Gast
bittorrent opstarten
« Gepost op: 2006/12/07, 19:11:18 »
Ik ben sinds een aantal dagen Ubuntu gebruiker en ben zeer tevreden, maar weet nog laaaaang niet alles.
Dus maar een echte beginnersvraag:
Ik ben een aantal torrents aan het downloaden maar naar een herstart start Bittorrent niet automatisch op en ik weet nog niet hoe ik het programma in de terminal moet opstarten.

Ik heb al een uurtje of twee gegoogled en loop nu toch wel redelijk vast...

Wie o Wie kan mij helpen? :-)

Offline Soul-Sing

  • Lid
bittorrent opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/07, 19:37:55 »
het prog staat toch bij==toepassingen==internet==bittorent?

bittorrent opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/07, 20:25:30 »
Als je het programma automatisch wil opstarten als je je aanmeld dan doe je het volgende:

Ga naar het menu Systeem (Bovenaan je scherm), dan het menu Voorkeuren en kies het item Sessies. Open het tabblad Programma's Starten en druk op toevoegen. Geef het commando van het programma in en druk op OK.

Telkens je je aanmeld zal Bittorrent opgestart worden! Ik gebruik zelf geen BT maar heb het even opgezocht en het commando is waarschijnlijk 'gnome-btdownload' (zonder de aanhalingstekens).
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

bittorrent opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/07, 20:26:49 »
Citaat van: leoquant
het prog staat toch bij==toepassingen==internet==bittorent?
Vreemd genoeg niet. Het is zo'n minimale client die eigenlijk alleen te vinden is door een .torrent file te openen :/
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
bittorrent opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/08, 13:59:51 »
Je kan dan ook een Alcarte menu aanmaken die linTk naar gnome-btdownload (mits dit commando werkt)

V2

  • Gast
bittorrent opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/08, 15:11:55 »
Citaat van: leoquant
het prog staat toch bij==toepassingen==internet==bittorent?
daar staat hij helaas niet tussen

V2

  • Gast
bittorrent opstarten
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/08, 15:18:47 »
Citaat van: Masuran
Als je het programma automatisch wil opstarten als je je aanmeld dan doe je het volgende:

Ga naar het menu Systeem (Bovenaan je scherm), dan het menu Voorkeuren en kies het item Sessies. Open het tabblad Programma's Starten en druk op toevoegen. Geef het commando van het programma in en druk op OK.

Telkens je je aanmeld zal Bittorrent opgestart worden! Ik gebruik zelf geen BT maar heb het even opgezocht en het commando is waarschijnlijk 'gnome-btdownload' (zonder de aanhalingstekens).
Dit heb ik gedaan en nu start bittorrent wel automatisch op echter vraagt hij nu:
"Open location for BitTorrent meta file", hiermee wordt volgens mij het .torrent bestandje mee bedoelt alleen die heb ik niet meer want die wordt standaard in de Tmp map opgeslagen en verdwijnt na een herstart...

Ik ben er dus nog niet, suggesties?

Oh ja, waar heb je opgezocht wat het commando is, lijkt me wel handig ook voor andere programma's die ik vanuit de terminal wil starten.

Offline Soul-Sing

  • Lid
bittorrent opstarten
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/08, 15:23:28 »
ik heb via de synpatic het geinstalled, komt dan echt in het internetmenu te staan , je hebt ook nog bittornado of azureus. te installen via de synaptic.( toepass==install/verw.) is dat wat voor je?
en volg de tip in item 3 op. :)

succes

ps.  gnome-btdownload   is idd de terminal command.

V2

  • Gast
bittorrent opstarten
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/11, 13:12:47 »
via de synaptic kreeg ik bittorrent ook niet in het menu maar met bittornado is het wel gelukt :-)

solzhenitsyn

  • Gast
bittorrent opstarten
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/19, 18:14:28 »
Ga naar Toepassingen, hulpmiddelen, alacarte menu editor
kies daar internet en gwn aanvinken

bittorrent opstarten
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/19, 21:18:05 »
Onderlinge communicatie met peers is belangrijk om een goede snelheid te halen via bittorrent. Helaas kunnen niet alle verschillende bittorrent clients op deze wijze met elkaar praten. Als je veel torrents gebruikt dan is er veel winst te halen door een uitgebreidere torrent client te kiezen. Mijn top 3:

1. Azureus 2.5.0 (niet die uit de repository, howto). Voordeel: snel. Nadeel: java (eist processorkracht)
2. uTorrent via Wine. Voordeel: snel, weinig processorverbruik. Nadeel: minder makkelijk in gebruik (torrentfiles openen) en minder fraai. Bovendien is uTorrent net opgekocht dus wie weet wat er mee gaat gebeuren.
3. KTorrent. Voordeel: complete linux client. Nadeel: maakt minder vrienden, dus minder snel (en KDE omgeving indien je die nog niet nodig had)

Heb alledrie meerdere maanden gebruikt, maar ben uiteindelijk toch uitbeland bij Azureus, omdat ik de downloadsnelheid en gebruiksgemak belangrijker vind dan het processorverbruik.