Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht  (gelezen 1635 keer)

Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Gepost op: 2014/11/02, 22:38:01 »
Ubuntu 12 met alles er op en er aan
Ga naar Chrome Buienradar
Klik op http://www.buienradar.nl/images/playbutton.png
en CRASH
Ik heb alle raadgevingen opgevolgd, maar het werkt nog steeds niet!
 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline Henkp

  • Lid
Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/02, 23:00:19 »
Ubuntu 12 met alles er op en er aan
Ga naar Chrome Buienradar
Klik op http://www.buienradar.nl/images/playbutton.png
en CRASH
Ik heb alle raadgevingen opgevolgd, maar het werkt nog steeds niet!
 

Bedoel je dit soms? > http://www.buienradar.nl/

Dat werkt bij mij wel, met je eigen link krijg ik alleen een button te zien.
« Laatst bewerkt op: 2014/11/02, 23:01:51 door Henkp »

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/02, 23:09:57 »
Nee, dag bedoel ik dus niet!
www.buienradar.nl werkt perfect!
Maar het weerpraatje dat Shockwave gebruikt crashed...
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/02, 23:11:30 »
Maar "http://www.buienradar.nl/images/playbutton.png" is alleen maar een plaatje van een knopje...

Offline MKe

  • Lid
Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/03, 08:18:10 »
Als je de weervideo bedoelt? Deze werkt hier prima onder FireFox, Xubuntu 14.04.

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/03, 08:26:31 »
Deze reactie bedoel ik dus: zie scherm bijlage
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/03, 08:27:36 »
Sorry
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/03, 08:41:56 »
Mijn drie PC's hebben nagenoeg hetzelfde platform werken met Google Chrome als browser.
Die heeft Flash Player als extensie aan staan.
De PC's hebben alleen software en tijdelijke data, de vaste data staat voor alle drie in de cloud Google Drive.
Die cloud, thans 2.03 GiB, wordt vier maal per veilig gesteld op zeven plaatsen ter wereld...
Verder sharen de drie PC's (en twee SmartPhones) DropBox om bijvoorbeeld snel foto's uit te wisselen.
 
 
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline MKe

  • Lid
Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/03, 10:33:25 »
Ja, die bedoel ik ook. Ik gebruik geen google chrome op linux. Bij Firefox werken deze filmpjes prima en die gebruikt de oude flash van het linux systeem.

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/03, 11:44:46 »
Geen crash hier in Chromium (waar Chrome op gebaseerd is) met de Pepper Flash-plugin van Chrome.
Ook hier nauwelijks lokale data; meeste heb ik op OneDrive.

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/03, 13:56:22 »
Mijn Chromium heeft pepperflashplugin compleet. Het werkt ook op andere sites. Maar niet op de buienradar weerpraatjes van RTL4.
Heb ook de AdvBlockPlus uitgezet, maar dat hielp ook niet.
Er is ook een HowTo om Flash op 14.04 te zetten. Die heb ik gebruikt om de installatie onder 12.04 te controleren. Het zit er keurig in. Ook YouTube filmpjes doen het prima...
Raar hoor!
Ik zal voor de controle ook FireFox installeren en kijken of die met Flash & Buienradar werkt.   
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline Henkp

  • Lid
Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/03, 14:07:40 »
Ik heb het zo juist met Google Chroom uit geprobeerd en die liep hopeloos vast toen alles was ingeladen. Toen met CTRL+Alt+Backspace opnieuw gestart en toen weer met Google chroom op gestart en toen werkte het wel maar was ontiegelijk klein zodat je het bijna niet meer kon lezen wat er op die buienradar staat.

In Firefox heb ik er geen enkel probleem mee daar werkt alles perfect, ook met de ABP blokker plug-in in geschakeld.

Offline MKe

  • Lid
Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #12 Gepost op: 2014/11/03, 15:07:40 »
Mijn Chromium heeft pepperflashplugin compleet. Het werkt ook op andere sites. Maar niet op de buienradar weerpraatjes van RTL4.
Heb ook de AdvBlockPlus uitgezet, maar dat hielp ook niet.
Er is ook een HowTo om Flash op 14.04 te zetten. Die heb ik gebruikt om de installatie onder 12.04 te controleren. Het zit er keurig in. Ook YouTube filmpjes doen het prima...
Raar hoor!
Ik zal voor de controle ook FireFox installeren en kijken of die met Flash & Buienradar werkt.
Misschien zou je eens kunnen proberen om de echte Google Chrome te installeren?

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #13 Gepost op: 2014/11/03, 15:57:05 »
Verder:
FireFox en de bijbehorende Adobe Flash Player geïnstalleerd via Ubuntu Softwarecentrum.
Buienradar en Weerpraatje vlekkeloos vertoond.
Het zit dus echt mis in Chromium.
Ik zal het probleem daar op hun Forum zetten.
Bedankt voor het meedenken!
Dick
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #14 Gepost op: 2014/11/03, 16:43:20 »
Op Google Forum is dit probleem bekend!
Soms lukt het om de Google Browser incognito te starten, waardoor plugin disconnect wordt uitgeschakeld.
Bij mij dus niet.

Aanwezige plugin via chrome://plugins:
Adobe Flash Player - Versie: 15.0.0.189
Shockwave Flash 15.0 r0

Nou ja, misschien moet ik dan maar FireFox weer als browser in ere herstellen... Vergeleken met Chromium vind ik FireFox wel sneller!

Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Re: Shockwave Flash crasht bij weeroverzicht
« Reactie #15 Gepost op: 2014/11/12, 21:06:08 »
11 november 2014 via Softwarecentrum een nieuwe Shockwave(alias) binnen gekregen en geïnstalleerd.
Buienradar > Weerpraatje > CRASH!!  Herladen > CRASH...
Op Chrome Forum heb ik het lopende probleem weer langer gemaakt met deze nieuwe melding.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail