Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: libc - Geforce 6150 drivers  (gelezen 2654 keer)

Offline muksie

  • Lid
libc - Geforce 6150 drivers
« Gepost op: 2006/04/21, 16:19:12 »
Hey, ik heb ca. een maand geleden ubuntu 5.10 amd64 geinstalleerd op mijn pc (Asus A8N-VM CSM mobo met onboard GeForce 6150), nadat ik daar Windows XP op geinstalleerd had. Maar omdat de X-server meteen crashte en ik op een ander forum, e-programmeur, geen antwoord kreeg, ben ik er voorlopig even mee gestopt en lekker gaan Windowen :).

Ik had toen nog wel geprobeerd de linuxdrivers van de cd te installeren, maar dit lukte toen niet, omdat ik geen kernelsource had ofzo. Nadat ik er toen ook nog achterkwam dat het internet niet deed, had ik het even helemaal gehad :(

Ondertussen heb ik internet weer aan de praat (na het uitschakelen van Windows ca. 10 seconden de stekker van de pc uit het stopcontact :mad: en daarna pas Ubuntu opstarten). Wel een beetje omslachtig, maar internet doet het nu in ieder geval wel.

Nu heb ik dus ook weer geprobeerd de drivers te installeren, maar nu zeurde de installer eerst om gcc, vervolgens om make, en als derde om libc. gcc en make heb ik beide geinstalleerd met make install gcc respectievelijk make install make. Maar make install libc werkt niet. Weet iemand misschien hoe ik libc kan installeren?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2006/04/21, 16:29:37 »
Als je verder die procedure wil volgen, installeer dan buil-essential. Een dummy pakket dat alles installeert om zelf te compileren. :)

Offline muksie

  • Lid
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2006/04/21, 17:02:42 »
Citaat van: zappa
Als je verder die procedure wil volgen, installeer dan buil-essential. Een dummy pakket dat alles installeert om zelf te compileren. :)
Dit heb ik nu gedaan, en libc is nu inderdaad geinstalleerd. Maar nu is hij ook nog de kernel source nodig. Ik heb kernel 2.6.12-9-amd64-generic (volgens uname -r) en heb al geprobeerd:
  apt-get install kernel-source
  apt-get install kernel-source-2.6.12
  apt-get install kernel-source-2.6.12-9
  apt-get install kernel-source-2.6.12-9-amd64
  apt-get install kernel-source-2.6.12-9-amd64-generic, maar geen van alle werken. Bij alle zegtie dat het pakket niet gevonden kon worden. Dus hoe kan ik de kernelsource installeren?

Edit: typo

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2006/04/21, 17:54:18 »
Ben niet zeker, maar een Geforce werkt perfect met de restricted drivers van NVIDEA.
Zoek daar eens naar hier op dit forum. Dan geen source nodig noch compielren!

Offline muksie

  • Lid
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #4 Gepost op: 2006/04/21, 20:29:31 »
Die restricted drivers doen het ook niet. Ondertussen ben ik al wel een aardig eindje op weg met het installeren van de nvidia drivers van de cd.
Alleen nu krijg ik de melding dat de kernel met gcc 3.4 is gecompileerd en dat ik gcc 4.0 heb geinstalleerd, en dat de kernel modules die met een andere compiler gecompileerd zijn, zal weigeren. Ik kan er dan voor kiezen om

libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/21, 22:52:27 »
apt-get install linux-headers-2.6.12 build-essential :)

Offline muksie

  • Lid
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/22, 09:50:04 »
Citaat van: Dennis
apt-get install linux-headers-2.6.12 build-essential :)
Levert bij mij op dat linux-headers-2.6.12 niet gevonden kunnen worden. apt-get install linux-headers-2.6.12-9-amd64-generic build-essential levert geen errors op, maar dan zegt ie dat beide paketten al geinstalleerd zijn, en daarna doet hij het nog niet.

libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #7 Gepost op: 2006/04/22, 17:50:09 »
Geef de foutmelding eens...

Offline muksie

  • Lid
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #8 Gepost op: 2006/04/22, 19:57:45 »
Citaat van: Dennis
Geef de foutmelding eens...
Zal ik zo doen, maar ik heb eerst een ander probleem.

Ik heb de videokaartdriver nu op vesa gezet en nu heb ik dus voor het eerst een gui. Maar nu werkt mijn desktopsetje (Logitech Cordless Internet Pro) alleen de eerste halve minuut na opstarten ofzo, en daarna doet hij niks meer. Dit probleem had ik ook wel eens in de terminal, maar lang niet zo vaak als hier. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #9 Gepost op: 2006/04/22, 20:20:12 »
lege batterijen? ik zou zeggen "doe eens dmesg en kijk wat het doet", maar dat wordt lastig zonder toetsenbord :)

Offline muksie

  • Lid
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #10 Gepost op: 2006/04/22, 20:29:00 »
Aan de batterijen kan het niet liggen, want onder windows doen ze het perfect. Maar zal wel ff proberen of ik dmesg kan doen.

Offline muksie

  • Lid
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #11 Gepost op: 2006/04/22, 20:49:56 »
De foutmelding heb ik ondertussen al wel. Ik doe nu eerst export CC=gcc-3.4 en dan klaagt de nvidia installer niet meer over de verkeerde kernel versie, maar krijg ik zoiets: Unable to determine the version of the kernel source located in /lib/modules/2.6.12-9-amd64-generic/build. Please make sure you have installed the kernel source files for your kernel... (De rest weet ik niet meer).

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #12 Gepost op: 2006/04/22, 20:59:38 »
Wel, de source heb je niet standaard, maar waarom niet eens proberen met de drivers van de fabrikant? (restricted drivers)

Offline muksie

  • Lid
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #13 Gepost op: 2006/04/24, 18:24:27 »
Ik heb nu vandaag eerst eens een ps2 toetsenbord+muis aangesloten, en deze blijven het perfect doen, ook nadat de draadloze usb-desktopset het opgegeven heeft. Maar nu blijkt dat als de usb desktop het opgeeft, ik ook geen netwerkverbinding meer heb. Ik heb vervolgens deze howto gebruikt om de nvidia driver te installeren (ik heb wel de amd64 versie geinstalleerd). Tijdens de installatie heb ik aangegeven dat de /etc/X11/Xorg.conf automatisch gewijzigd mocht worden, en dit is dus ook gebeurd. Vervolgens werd me verteld dat de installatie succesvol uitgevoerd was. Ook heb ik toen de NForce drivers geinstalleerd, en dit ging ook probleemloos. Daarna heb ik startx uitgevoerd, en ik kwam in een goed werkende GUI, en zo op het oog leek alles goed.
Omdat ik melding kreeg dat er nog een aantal updates overwaren om te downloaden (een gedeelte had ik al eerder gedownload maar toen viel m'n netwerkverbinding weer weg), heb ik erop geklikt dat dat mocht, maar toen liep m'n pc finaal vast, het deed namelijk niets meer. Na ca. 5 minuten wachten heb ik op de resetknop geduwd, en  Ubuntu opnieuw opgestart. En vervolgens crashte de X-server weer, en kreeg ik bij startx dezelfde error als eerst: IO error 104 ofzo. Vervolgens heb ik geprobeerd de driver in /etc/X11/Xorg.conf weer op vesa te zetten (die stond op dat moment op nvidia) en heb weer startx gedaan, maar dit leverde ook weer error 104 op. Daarna heb ik de Nvidia display drivers nogmaals geinstalleerd, en de installatie ging weer probleemloos, maar startx leverde daarna alleen maar een wit scherm op, verder niets. Ik heb toen weer op reset gedrukt, en ubuntu weer opnieuw opgestart, maar nu kwam hij direct na opstarten op dat witte scherm terecht, en kreeg ik geen login scherm, geen terminal en ook geen foutmeldingen ofzo.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Offline muksie

  • Lid
libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #14 Gepost op: 2006/04/24, 21:18:26 »
Heb ondertussen al verschillende malen gereboot en alle opties uit het grub menu geprobeerd, maar geeneen keer werkte het goed. Ben al een paar keer gestrand bij een wit scherm voor het inlogscherm, bij het nVidia logo voor het inlogscherm, bij het bruine scherm na het inloggen, en een keer bij het opstarten van firefox direct na inloggen. Ook ging het al een keer mis bij het opstarten (tijdens het synchroniseren van de tijd met ntp.ubuntulinux.org) wat erop zou kunnen duiden dat de netwerkverbinding nog niet goed is, hoewel ik al wel de asus nforce drivers heb geinstalleerd.

Maar ik ben er ondertussen nog steeds niet uit.

libc - Geforce 6150 drivers
« Reactie #15 Gepost op: 2006/04/24, 23:16:51 »
Dit klinkt als serieus brakke drivers of hardware - spit je kernel logs eens door zou ik zeggen.