Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Entertainer: Hét Media Center  (gelezen 14092 keer)

Offline charclo

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Gepost op: 2008/06/15, 15:54:34 »
Hallo iedereen,

Ik maak deel uit van het developers-team van Entertainer. Dit is de omschrijving van Entertainer die ik van de Entertainer homepage gehaald heb:

"Entertainer aims to be a simple and easy-to-use media center solution for the Gnome and XFce desktop environments. Entertainer is written completely in Python using an object-oriented programming philosophy. It uses GStreamer's multimedia framework for multimedia playback. The user interface is implemented with the Clutter library, which allows sleek OpenGL animated user interfaces. Entertainer also uses other great projects like SQLite, pyIMDBb and iNotify."

Screenshots:



http://charclo.dommel.be/img/Screenshot-2.png
http://charclo.dommel.be/img/Screenshot-5.png
http://charclo.dommel.be/img/Screenshot-3.png

Youtube video

http://nl.youtube.com/watch?v=UhWbNj0ndN8

Installeren

Gisteren is de 0.1 versie van Entertainer uitgekomen(test versie). Om het te testen doe je het volgende:

Stap 1: Dependencies installeren.
sudo apt-get install python-notify python-feedparser python-pyvorbis python-pyogg python-eyed3 python-pysqlite2 python-gtk2 python-glade2 python-pyvorbis python-imaging python-pyinotify python-imdbpy python-cairo-dev gtk-doc-tools python-cddbStap 2: Clutter toolkit installeren.
Voeg eerste volgende regel toe aan sources.list: deb http://debian.o-hand.com gutsy/
Hierna doe je sudo apt-get update
sudo apt-get install python-clutter
Stap 3: Download de source code en pak het uit.
De source code vind je hier: http://www.entertainer-project.com/downloads/entertainer-0.1.tar.gz

Stap 4: Voeg media folders toe.
Ga naar de src folder in het zojuist uitgepakte bestand, dubbelklik op entertainer-content-management.py en kies Uitvoeren.
Voeg enkele media folders toe die je wil laten indexeren.
(Best niet te grote folders gebruiken om te testen)

Stap 5: Laat de backend lopen en daarna de frontend.
Dubbelklik nu op entertainer-backend.py, wacht enkele minuten tot de bestanden geïndexeerd zijn en start dan entertainer-frontend.py

Stap 6: Geniet :)
Geniet ervan en laat maar weten wat je ervan denkt.

Entertainer is nog in de testfase, als je bugs tegenkomt rapporteer ze dan hier: https://bugs.launchpad.net/entertainer

Entertainer Home
Entertainer op Launchpad

Sneltoetsen

    * Pijltjestoetsen - Navigeer door de menus
    * Enter - Selecteer het huidige item
    * Backspace - Navigeer naar vorig scherm
    * F - Fullscreen
    * P - Play/Pauze
    * S - Stop
    * H - Navigeer naar het home screen
    * X,C - skip 10 seconden achterwaarts of voorwaarts in een film of een liedje
    * 1,2,3,4 - Verander de aspect ratio
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/15, 16:02:45 »
Ziet er top uit! Ik hoop alleen maar dat jullie geen dubbel werk doen aangezien Elisa ongeveer net hetzelfde doet.
Ook Python, ook GStreamer. Alleen gebruiken zij Pigment i.p.v. Clutter. (Jullie keuze daarin vind ik wel beter)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline charclo

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/15, 16:08:01 »
Ik heb Elisa al uitvoerig getest maar vind het minder gebruiksvriendelijk. Momenteel is Elisa wel al volwassener en stabieler. Maar competitie is altijd goed he :)
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Offline BlackBurn

  • Lid
    • http://www.robmaas.eu
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/15, 16:10:29 »
Ik ga deze zeker proberen, laatste tijd veel met Elisa bezig, zelfs een plugin aan het schrijven ook gedeeltelijk om Python te leren.

Helaas nog wel hetzelfde gat als Elisa, nog geen TV/PVR support, maar het staat in de planning zie ik :)
Live to win, dare to lose
http://www.robmaas.eu

pjvolders

  • Gast
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/16, 09:14:40 »
Geeft Clutter geen problemen met compiz?

Offline charclo

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/16, 13:37:58 »
Er zijn soms problemen met de combinatie clutter - compiz. Bij mijn twee computers met nvidia grafische kaarten werkt het perfect samen. Je zal het moeten uittesten om te zien of het goed werkt of niet. En anders kan je altijd even compiz uitschakelen zolang je Entertainer draait.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

kurosaki_ichigo

  • Gast
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/16, 13:48:51 »
Leuk deze projecten ik vind trouwens dat ze wel bij alle werkomgevingen passen. De stijl vind ik wel mooi passen bij kde4

pjvolders

  • Gast
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/16, 23:29:01 »
Citaat van: charclo
Er zijn soms problemen met de combinatie clutter - compiz. Bij mijn twee computers met nvidia grafische kaarten werkt het perfect samen. Je zal het moeten uittesten om te zien of het goed werkt of niet. En anders kan je altijd even compiz uitschakelen zolang je Entertainer draait.
Ik heb problemen met de clutter in ubuntu netbookremix, ik had snel door dat ik de compiz effecten moest uitzetten, maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen wel een struikelblok is (wat spijtig is aangezien dit programma toch duidelijk uitblinkt in eenvoud, zo blijkt toch uit het filmpje :-) ).
Mss moest ik maar eens een mediacenter installeren...

groetjes
PJ

Offline charclo

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/16, 23:40:54 »
Citaat van: pjvolders
Ik heb problemen met de clutter in ubuntu netbookremix, ik had snel door dat ik de compiz effecten moest uitzetten, maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen wel een struikelblok is (wat spijtig is aangezien dit programma toch duidelijk uitblinkt in eenvoud, zo blijkt toch uit het filmpje :-) ).
De mensen van clutter zijn waarschijnlijk hard aan het werken aan deze problemen. Hopelijk is het snel allemaal opgelost.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/16, 23:58:12 »
Het past mooi bij gnome ook :)
Viva La Revolución

Offline joop905

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/17, 00:04:39 »
Ziet er goed uit!
Ik ga deze zeker proberen.

J.

Calimerubuntu

  • Gast
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/17, 15:46:54 »
beautiful!!! echt heel mooi, maak van je pc een mulimediakanonn met entertainer.


cali

vespertilio

  • Gast
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/24, 12:29:28 »
netjessss :)
ik hou ervan :) maar kan ik mss het schermpje ietsje kleiner maken, hij is wat te groot voor mijn kleine monitor

Offline charclo

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/24, 16:26:00 »
Dit is nog één van de dingen waaraan we aan het werken zijn. Je kan dit momenteel omzeilen door in src/frontend/gui/user_interface.py te kijken. Hierin staat dit:
        self.STAGE_WIDTH = 1366
        self.STAGE_HEIGHT = 768

        #self.STAGE_WIDTH = 900
        #self.STAGE_HEIGHT = 506

door # te verwijderen en bij te plaatsen kan je de grootte van het venster aanpassen.
Voor mijn laptopscherm (1280x800) staat dit ingesteld op 1270 en 720 en dan past het perfect op mijn scherm.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

willemb

  • Gast
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/14, 00:57:00 »
Misschien een domme vraag, maar waar vind ik sources.list?

Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/14, 01:04:45 »
Citaat van: willemb
Misschien een domme vraag, maar waar vind ik sources.list?
locatie: /etc/apt/sources.list

dus bijvoorbeeld: sudo gedit /etc/apt/sources.list

of grafisch in gnome/english: System > Administration > Software Sources

willemb

  • Gast
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/14, 01:19:17 »
OK, heb het geïnstalleerd... Maar als ik het programma draai, knippert het steeds. Ik zie steeds een venster met daarin het programma, maar de inhoud van het venster knippert steeds tussen een leeg wit scherm en het programma.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/14, 03:11:26 »
AIGLX met Compiz (Intel of ATI/AMD) kan wel eens die problemen geven... Probeer Compiz (desktop effecten) eens uit te schakelen voordat je het programma start.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline bwman

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #18 Gepost op: 2008/07/15, 14:58:18 »
krijg hem hier niet aan de praat, misschien doe ik iets verkeerd, bestand uitgepakt en content maneger start op ik kan bestandjes toevoegen maar dan houd het op, als ik dan dubbelklik op het starten voor de backend gebeurt er niets als ik start via terminal krijg ik zelfs geen foutmeldingen maar springt de terminal gelijk weg?
btw compiz is uitgeschakeld, elisa werkt hier trouwens ook niet.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline charclo

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #19 Gepost op: 2008/07/15, 18:05:22 »
Normaal gezien als je de backend start zie je dit: "Entertainer backend starting..." en krijg je gewoon terug een commandline. Ook begint hij nu op de achtergrond je bestanden te indexeren. Je kan dit zien door in de systeemmonitor te kijken ( Systeem => Beheer => Systeemmonitor), hier zou je nu EntertainerBack moeten zien. Deze kan wel een tijdje bezig zijn.

Wat gebeurt er als je de frontend start? (nadat de backend al gestart is)
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Offline lordnoid

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #20 Gepost op: 2008/07/18, 02:11:19 »
Mooi dit! Ziet er mooi uit en heel jammer dat er (nog) geen PVR-support in zit.
Werken afstandsbedieningen hier (met lirc)?
Met die twee dingen zou dit een volwaardig alternatief voor Windows Media Center kunnen worden :D

Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #21 Gepost op: 2008/08/23, 17:09:56 »
Volgens mij is er even geen voortgang...

Offline charclo

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #22 Gepost op: 2008/08/23, 18:39:02 »
Citaat van: lordnoid
Mooi dit! Ziet er mooi uit en heel jammer dat er (nog) geen PVR-support in zit.
Werken afstandsbedieningen hier (met lirc)?
Met die twee dingen zou dit een volwaardig alternatief voor Windows Media Center kunnen worden :D
Dat zijn twee geplande functies.

Versie 0.2 komt normaal gezien eind september uit.
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

wilbert

  • Gast
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #23 Gepost op: 2008/08/29, 15:49:57 »
Nooit gehoord van Mythtv ?

Offline shappie

  • Lid
Entertainer: Hét Media Center
« Reactie #24 Gepost op: 2008/08/29, 16:10:37 »
Dit ziet er heel goed uit. Als alles goed wordt uitgewerkt wordt dit een serieuze tegenhanger voor MS zijn mediacenter. Het moeilijkste is denk ik zo veel mogelijk hardware ondersteunen later. MAar ik hoop dat het iets gaat worden!
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -