Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] kopiëren naar CIFS-share  (gelezen 1115 keer)

Offline ruujan

  • Lid
[opgelost] kopiëren naar CIFS-share
« Gepost op: 2009/03/02, 15:24:26 »
Ik laat mijn originele probleem er even bij staan voor de volledigheid.

Het probleem was opgelost na mijn fstab aangepast te hebben. Bij de met cifs gemounte shares moest de opte noperm worden toegevoegd.

Citaat
Vandaag liep ik tegen een vreemd probleem op. Ik moest een kopie van een map inclusief submappen maken naar een met CIFS gemounte share maken. Vanuit Krusader kreeg ik daarbij de melding dat ik niet genoeg rechten had. Vreemd, want de map was wel aangemaakt, maar bestanden kopiëren kon niet.
Ik heb daarna geprobeerd vanuit Dolphin het zelfde te doen en ik kreeg dezelfde foutmelding.
Daarna heb ik het via een omweg geprobeerd. Ik heb eerst een kopie gemaakt naar mijn lokale schijf, die met EXT3 geformatteerd is. Toen ik vanaf EXT3 weer probeerde te kopiëren naar die CIFS-share ging dat probleemloos.

Achteraf bedacht ik me dat toen ik vanaf EXT3 kopieerde eerst de hele mappenstructuur (2800 mappen, dus dat duurt even) aangemaakt werd en daarna pas de bestanden werden gekopieerd, terwijl dat bij de kopieeractie vanaf NTFS er al veel eerder bestanden kopieerd werden, volgens mij. Ik snap er even helemaal niks van, maar het lijkt een probleem met de recursie te zijn.

Zijn er meer mensen die dit probleem wel eens gezien hebben?


Toevoeging: Het probleem zit op de server. Een andere server werkt wel goed. Het probleem zit dus niet in Ubuntu.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/03, 15:27:59 door ruujan »