Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Letters/cijfers permament in alle progjes en op het scherm groter, kan dat?  (gelezen 886 keer)

Ik vind de grootte van de letters/cijfers etc. op het scherm en in de progjes toch iets aan de kleine kant. Ik weet dat ik die met ctrl + groter kan maken maar dat is niet permanent.
Via de zoekfunctie ben ik niet veel wijzer geworden (of heb niet goed gezocht  ;) )
Heeft iemand dé oplossing voor mij?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline vanadium

  • Lid
In "Universal access" in System settings kan je standaard font grootte's aanpassen, maar wellicht werkt dit slechts voor gnome programma's.

De TS gebruikt Xfce weet ik van zijn andere topics ;)

Offline vanadium

  • Lid
De TS gebruikt Xfce weet ik van zijn andere topics ;)
Staat ook in zijn handtekening: my bad  :(

Offline Kazart

  • Lid
Firefox add-on

Default Full Zoom Level 4.7
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline jan11000

  • Lid
Nosquint in firefox addons installeren, dan worden je website's grootte onthouden.

In xubuntu kun je bij "window manager ook letters vergroten, misschien op nog meer plaatsen, dus kijk alle instellingen na bij settings.

Nosquint geïnstalleerd, gaat al veel beter zo  =D

Kan alleen in Evolution nog niet de juiste plek vinden om het te wijzigen.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Nochtans wanneer je niet steeds alles wist in FF wordt de grootte wel degelijk bewaard in FF; ik gebruik dat dagelijks en specifiek voor dit forum. Ook al doe ik een koude of warme start die instelling blijft bewaard. Alleen als je telkens die geschiedenis volledig wist heb je het aan je been.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Je zou ook nog als paardemiddel je beeldschermresolutie lager kunnen maken. ALLES wordt dan groter weergegeven op je scherm.
Waar die optie in Xubuntu precies zit weet ik niet, maar ik gok zo dat je bij de beeldscherminstellingen moet kijken.

Die oplossing in FF werkt prima en doet dat ook na herstart  8-)
Het gaat dus alleen nog om de rest, zoals Evolution, Libre Office etc. Maar ga daar wel door met zoeken.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

XFCE heeft toch gewoon systeeminstellingen voor het lettertype ergens neem ik aan?