Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Avi naar DivX converteren  (gelezen 1945 keer)

Offline R1P

  • Lid
Avi naar DivX converteren
« Gepost op: 2010/01/30, 06:24:51 »
Hey,

ik had de vraag hoe ik een .avi naar DivX converteer. Het liefst met een makkelijk programma zonder Terminals en weet ik het allemaal, ook weet dat .avi maar een soort groepnaam is en dat DivX er onder valt, maar mijn Dvd speler leest uit de Source dus ziet .avi niet als DivX.
Kan iemand me helpen ?

Mvg

Offline vanadium

  • Lid
Re: Avi naar DivX converteren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/30, 10:46:53 »
avi is een videocontainerformaat: zorgt ervoor dat video en geluid in één bestand wordt opgeslagen.
divx is een videocodec, d.w.z., een manier om de videoinformatie compact op te slaan in een videostroom.
Nu is een bestand met "divx" extensie ook een containerformaat van de firma divx, dat voor zover ik nog op de hoogte ben, een wat aangepast avi formaat is dat ook toelaat subtiteltracks op te slaan.

Ik heb er al meer dan anderhalf jaar niet meer naar gekeken, maar toen was het gebruik van het MS Windows commandolijntooltje van de firma divx één van de weinige opties. Nu is het voordeel van dergelijk commandolijn tooltje dat dit zeer waarschijnlijk zonder enig probleem onder je Ubuntu terminal zal werken als je wine hebt geinstalleerd.
Citaat
Het liefst met een makkelijk programma zonder Terminals en weet ik het allemaal
Misschien (wellicht) wel iets onder Windows te vinden, maar wellicht niet onder linux. Ook hier geldt: een Windows grafisch programma'tje zal het wellicht wel onder wine op Ubuntu doen.

Citaat
maar mijn Dvd speler leest uit de Source
Dat moet je mij eens uitleggen.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Avi naar DivX converteren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/30, 11:24:42 »
Inderdaad, meteen omzetten naar een "reguliere" video DVD is ook een optie en meest compatibel. En met DeVeDe zou dat praktisch volautomatisch moeten gaan.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Avi naar DivX converteren
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/30, 16:07:06 »
Of anders met Avidemux, die het geloof ik ook ondersteunt (kan ik op het moment van schrijven niet controleren, dus ik kan geen garantie geven).

Offline R1P

  • Lid
Re: Avi naar DivX converteren
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/30, 18:53:48 »
Inderdaad, meteen omzetten naar een "reguliere" video DVD is ook een optie en meest compatibel. En met DeVeDe zou dat praktisch volautomatisch moeten gaan.

Ja ik moet maar .DivX anders pakt mijn dvd speler het niet, en ik wil neit gaan branden ?

Mvg