Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze kaart wordt niet herkend? Drivers missen? WiFi problemen op laptop  (gelezen 5243 keer)

Offline Rickzzz

  • Lid
Dag allemaal,

ik heb Ubuntu gedownload omdat ik na jaren wikken en wegen eindelijk Windows de rug wil toekeren.
Heb een Dell Vostro 1720 waar ik het meeste op werk en draai momenteel Ubuntu 10.04 vanaf een schijfje om het uit te proberen. Ik stap nog liever vandaag dan morgen over.

Maar, het draadloos internet wilt niet. Ik heb al allerlei troubleshooting gedaan via dit forum maar ik kom er echt niet uit. Geluid, touchpad en toetsenbord doet het prima, alleen de draadloze verbinding faalt.
Er staat een rood uitroepteken in de verbindingsmeter en er worden geen netwerken gevonden. Aan het signaal zelf ligt het niet, anders kon ik dit bericht niet plaatsen via een andere computer.

Gisteren heb ik zo'n dual-boot versie van Ubuntu even op mijn laptop gehad, en als ik dan terug ging naar Windows (Vista) liep het daar wel allemaal.

Ik ben bijna zover om te vragen of iemand me even aan het handje wilt nemen... Wie kan me helpen? Ik wil aan de slag maar zonder internet gaat 't niet!

Hoi Rickzzz,

Allereerst welkom op het Ubuntu-forum. ;)

Zou je ons kunnen vertellen wat voor draadloze netwerkkaart er in je computer huist? Van daaruit kunnen de experts kijken hoe je verder geholpen kan worden.

Verder zou je ook nog even kunnen kijken op de webstek van Pjotr, en dan vooral het volgende gedeelte: http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Groetjes,
Marqeaux.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Rickzzz

  • Lid
Hoi, bedankt voor het welkom! =D
Ik heb een Dell Wireless 1397 WLAN Mini-Card in m'n laptop zitten en er zit een schakelaar aan de rechterzijde om deze fysiek uit te schakelen.
Maar ik heb geen losse Ethernet-kabel, want de hulppagina van Pjotr had ik zelf ook al gevonden. En de kabel uit de draadloze router trekken en insteken bij de laptop werkt niet, of ik doe iets verkeerd.

Echt erg, ik voel me een zware sukkel!

Offline rja

  • Lid
Wat voor output geeft ifconfig -a in terminal.

Als die kabel is aangesloten op je laptop ?


Offline Rickzzz

  • Lid
Dag RJA (je hebt mijn initialen!),

het werkte in Vista niet, had alleen lokaal toegang. Dus ik zal wel de verkeerde kabel hebben gebruikt.
Moet ik niet een losse kabel in de router steken en die verbinden met de laptop?

Offline nognie

  • Lid
Hallo, iemand van bij ons op school had me gezegd dat jij met dit probleem zat.
Onlangs heb ik gezocht naar een oplossing voor mijn vostro 1520 en in een tutorial gegoten.

mijn collega heeft het ondertussen getest op zijn 1720 en het werkte!

bij deze de link:
http://dl.dropbox.com/u/12172322/ubuntu%2010.04%20wireless.odt

laat gerust weten of het gewerkt heeft!

Offline Rickzzz

  • Lid
Super, ik ga van het weekend eens aan de slag. Hoop dat het lukt!

Offline Rickzzz

  • Lid
En even voor de duidelijkheid: als ik de ethernetkabel uit de draadloze router trek, zou ik in principe verbinding moeten hebben, ook al geeft Ubuntu het niet aan?

Offline nognie

  • Lid
Ubuntu zou dit moeten aangeven.

Je zal zien dat hij zegt dat er geen verbinding is, maar onderaan in het wireless menuutje zal je wel zien dat daar de beschikbare netwerken staan.
Selecteer gewoon je netwerk en maak verbinding....
De reden dat hij eerst zegt dat er geen verbinding is, is omdat je gewoon je netwerk nog niet gekozen hebt.

maar om te antwoorden op je vraag, Ja als deze tutorial gevolgd is zou je draadloos internet hebben (zonder ethernet kabel dus)


grtz