Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nieuw ideetje  (gelezen 6821 keer)

nieuw ideetje
« Gepost op: 2007/06/28, 23:04:24 »
Je ziet vaak op andere fora dat onder je Nickname je aantal posts staat en daar ook iets bij afhankelijk van je aantal posts vb: op het Engelse Ubuntu forum 5 cups of ubuntu of ubuntu extra shot enzovoorts zou dit niet tof zijn om ook op dit forum te doen, ik vind het zoiets extra geven :)

Cobuntu

  • Gast
nieuw ideetje
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/28, 23:11:21 »
Ja dat zou leuk zijn :) Alleen waar dienen die cups voor?

nieuw ideetje
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/28, 23:14:08 »
kijk eens op http://ubuntuforums.org
je zal wel zien hoe het zowat ineen zit, dus afhankelijk van je posts krijg je een extra titel :)

Cobuntu

  • Gast
nieuw ideetje
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/28, 23:20:50 »
Okay, ik snap het. Leuk idee :)

Maar kost dat niet heel veel tijd? Misschien worden sommige mensen wel boos omdat ze te weinig cupjes krijgen?

Offline siegi

  • Lid
nieuw ideetje
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/28, 23:21:04 »
Ik vind opzich dat op een forum karma meer zou zeggen dan hoeveel posts je zet.
Maar ik weet niet hoe ze op dit forum tegen zo'n systeem aan staan,

nieuw ideetje
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/28, 23:21:54 »
Ik zie de zin er niet van in hoor, je kunt nu ook al aan het aantal bijdragen een beetje zien wat voor vlees je in de kuip hebt, mals taai of iets ertussenin.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

nieuw ideetje
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/28, 23:23:10 »
Karma? wil je dat even uitleggen?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
nieuw ideetje
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/28, 23:23:25 »
Is leuk om te zien en voor veel mensen misschien een aanleiding om meer te gaan posten... maar dat kan dan wel meer nutteloze posts opleveren wat weer niet goed is ... het is in feite enkel "spielerei" en dus niet echt nuttig.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Cobuntu

  • Gast
nieuw ideetje
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/28, 23:25:38 »
Citaat van: bartek
Is leuk om te zien en voor veel mensen misschien een aanleiding om meer te gaan posten... maar dat kan dan wel meer nutteloze posts opleveren wat weer niet goed is ... het is in feite enkel "spielerei" en dus niet echt nuttig.
Het klopt dat het mensen meer aan het posten zet, wel leuk om zo'n reeks van cupjes bij je naam te hebben. Alleen ik denk niet dat het een groot succes wordt, in verhouding met de tijd en aandacht die eraan besteed moet worden.

Offline siegi

  • Lid
nieuw ideetje
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/28, 23:28:05 »
Citaat van: Cobuntu
Okay, ik snap het. Leuk idee :)

Maar kost dat niet heel veel tijd? Misschien worden sommige mensen wel boos omdat ze te weinig cupjes krijgen?
Iemand die weinig cupjes krijgt zal ook wel weten waarom.

nieuw ideetje
« Reactie #10 Gepost op: 2007/06/28, 23:28:13 »
jah das misschien wel waar :( kdacht dat het misschien iets tof was ;)
Trouwens dat van dat meer posten heeft toch grotendeels te maken met de mentaliteit op het forum en die is hier help elkander zo goed mogelijk en probeer zo goed mogelijke posts te leveren.

Offline siegi

  • Lid
nieuw ideetje
« Reactie #11 Gepost op: 2007/06/28, 23:29:34 »
Citaat van: bartek
Is leuk om te zien en voor veel mensen misschien een aanleiding om meer te gaan posten... maar dat kan dan wel meer nutteloze posts opleveren wat weer niet goed is ... het is in feite enkel "spielerei" en dus niet echt nuttig.
Als je negatieve en positieve punten kan krijgen zal het niet aanzetten tot meer posten want slechte posts of overbodige posts zullen op deze manier afgestraft worden.

Offline Soul-Sing

  • Lid
nieuw ideetje
« Reactie #12 Gepost op: 2007/06/28, 23:30:39 »
Citaat van: laacque
Karma? wil je dat even uitleggen?
ubuntu werkt met een puntensysteem.sommige taken/acties worden beloond met puntjes, en die noemt men karma. andere taken weer niet....

Cobuntu

  • Gast
nieuw ideetje
« Reactie #13 Gepost op: 2007/06/28, 23:55:18 »
Bedankt voor het uitleggen van karma. Nu weet ik ook wat het betekend :)

nieuw ideetje
« Reactie #14 Gepost op: 2007/06/29, 01:07:04 »
Lijkt mij ook een minder idee.. omdat mensen dan idd meer onzinnige posts gaan plaatsen heb het al veel megemaakt op andere soort forums.
Ben geen computer-nerd.. weet niet super veel van pcs.
Maar ben er graag mee bezig :)

Offline wutnubu

  • Lid
nieuw ideetje
« Reactie #15 Gepost op: 2007/06/29, 06:37:50 »
Citaat van: Cobuntu
Bedankt voor het uitleggen van karma. Nu weet ik ook wat het betekend :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Karma

Groet

Offline wutnubu

  • Lid
nieuw ideetje
« Reactie #16 Gepost op: 2007/06/29, 06:39:04 »
Net alsof je er geld voor krijgt volgens mij, maar dan in de vorm van puntjes.

Moet toch niet nodig zijn, alles loopt uitstekend toch.

Heel erg vriendelijke groet

nieuw ideetje
« Reactie #17 Gepost op: 2007/06/29, 10:03:30 »
Ik denk dat het bij het engelstalig Ubuntu forum niet zo is dat de titel gelinkt is aan je aantal posts. Dit staat op hun site:
Citaat
What's the deal with coffee cups/beans and the funny titles?
Beans are posts. The post/bean count can be turned off by the user if so desired.

There tends to be a close connection between geeks and coffee, so that's where the theme came from. Yes, we know not everyone likes coffee, but it's just a silly thing.

The images, their colors, and the changing icons don't have any special meaning. They simply change as time goes by. You will see (among other things) green coffee beans, roasted (brown) coffee beans, various sorts of coffee cups and mugs and so on. Like the titles, nothing specific is implied by the presence of specific images or titles (in almost all cases that is...staff, admins and banned users are some of the exceptions). These items are for fun, and are not serious. They are not a rank of any kind. They don't tell anyone how long you've been here nor how many posts you've made. The sayings and the images are a semi-random feature we have to provide a little kick. There is some structure to it, but only on the implementation side. We did this on purpose - because it was fun and whimsical.

There isn't a list of what you get, and when, because that's not the point. The reason for the secrecy was/is this: while we want to reward people who participate in these forums with titles and changing symbols we really don't want them to become some sort of gauge that people use to determine whether someone is speaking with more/less authority on a support topic. Other forums use the title/icon system that way and more power to them. However, there are people here with less than 20 posts who can code circles around much of the staff and are capable of giving amazing and useful responses to support questions...and there are some of us here with thousands of posts who might get lucky with a good and helpful reply on occasion. The fear is that people might use post count and titles/symbols as a means of judging the validity of a post's content rather than the content itself. We had a long discussion about this in the forums when they were first started and this subject has been revisited among the staff several times. Some forum members and staff wanted to eliminate the post count and title/icon system completely, some have gone the other way wanting a complete ranking system that is clear and gives honorific titles with great meaning to those with higher post counts (that particular group is in the extreme minority). The current system is a compromise that has been working pretty well for a while. With the compromise of meaningless titles/icons, post count can be hidden in UserCP. Anyway, this is why we don't publish how many posts are necessary for a change in title/icon...it's just a silly reward. The post numbers needed for title changes is something that is easy to modify so it gets modified on occasion, when the admins don't have better things occupying their time, merely to maintain the surprise factor. Bottom line: it just a trivial, whimsically amusing little thing. Don't read too much into it...it really isn't worth the slightest emotional involvement.
Iemand die weinig posts heeft kan best ook wel een expert zijn op sommige vlakken en het moet dus niet zo zijn dat enkel degene met veel posts de echte "meesters" zijn met alle kennis.
Daarom denk ik dat je moet oppassen met dat soort titels uit te delen.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
nieuw ideetje
« Reactie #18 Gepost op: 2007/06/29, 10:27:36 »
Ik vind het systeem op tweakers wel heel goed werken. Daar kunnen een paar moderators (je kunt je eigen aanmelden) een score geven voor de reactie, is de reactie niet goed, dan wordt hij ingeklapt, en lees je er zo voorbij. Je zou dan  ook een metertje bij de naam kunnen zetten met hun gemiddelde
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline gerrit2

  • Lid
    • http://www.multidesk.be/leden/Wheeldigger/
nieuw ideetje
« Reactie #19 Gepost op: 2007/08/14, 02:12:03 »
Het blijft een beetje onzinnig aan de ene kant, aan de andere kant kun je wel zien hoe het gesteld is met de activiteit van iemand, hoewel dat ook niet echt een graadmeter is.
Ik zit op een forum waar je punten krijgt voor je post(1), een topic starten(2), een woordverklaring toevoegen(meer), een artikel schrijven van eigen hand(nog meer).
Iemand die dus een hoop onzin intypt zou zo dus een hogere score kunnen hebben, zonder veel toegevoegde waarde te hebben.
Iemand die strakke gerichte antwoorden geeft die geen verdere uitleg nodig hebben, zal een lagere score hebben.
Gelukkig wordt er geen misbruik van gemaakt, anders grijpen de moderators wel in daar.
Moderators die scores gaan geven?
Als ze je niet moeten, zul je niet veel bereiken.
Daarbij belast dat de mods om elke reactie te moeten lezen/beoordelen.
Waar blijf je dan?
Problem exist between keyboard and chair :D

1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden :D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
nieuw ideetje
« Reactie #20 Gepost op: 2007/08/14, 02:44:09 »
Ik was in het begin wel voor een karmasysteem, in een andere vorm (waar gebruikers karmapunten krijgen van andere gebruikers wanneer ze geholpen worden door die bepaalde persoon kunnen ze een 'pluspunt' geven wat de karma zal doen stijgen, er zullen in plaats van karmapunten dan slechts enkele karmaniveau's zijn die dan een maat zijn voor de betrouwbaarheid voor die persoon zijn posts, negatieve karma zou alleen gegeven kunnen worden door moderators/admins), maar ik heb mijn mening hierover ondertussen veranderd, en het lijkt me uiteindelijk geen goed idee. Laten we het maar gewoon gezellig houden denk ik dan.

Wat me wel een goed idee lijkt (is niet echt gerelateerd aan dit idee, maar het schoot me net te binnen) is het "oplossing markeren" systeem dat sommige websites hanteren.

De topicstarter kan dan antwoorden van andere gebruikers markeren als "Geaccepteerde oplossing" of "Handige tip" of whatever. Zeer overzichtelijk en zo raken andere topicbezoekers (die het topic bijvoorbeeld vinden via Google of via de forum zoekfunctie) niet in de war door de hoeveelheid aan (al dan niet foutieve) antwoorden.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline vis

  • Lid
nieuw ideetje
« Reactie #21 Gepost op: 2007/08/14, 08:51:53 »
+1

nieuw ideetje
« Reactie #22 Gepost op: 2007/08/14, 09:11:40 »
Citaat van: vis
+1
Wat bedoel je nou vis? Ben je het eens met Profox? Of ben ik gewoon nog niet goed wakker?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
nieuw ideetje
« Reactie #23 Gepost op: 2007/08/14, 09:27:35 »
Is een manier om aan te geven dat vis zijn stem geeft: +1 is akkoord -1 niet akkoord.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline vis

  • Lid
nieuw ideetje
« Reactie #24 Gepost op: 2007/08/14, 11:44:59 »
Oh sorry, ben het inderdaad eens met Profox. Omdat hij als laatste een reactie had gewesst had ik hem niet geciteerd. Zal het anders in het vervolg standaard doen.