Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Help Windows (her)installeren  (gelezen 816 keer)

[Opgelost] Help Windows (her)installeren
« Gepost op: 2010/07/15, 19:14:57 »
Hoi,

Ik weet niet precies wat er aan de hand is, maar vandaag wilde ik windows 7 installeren op een computer waar Ubuntu op was geinstalleerd.

Dit lukte niet, omdat windows 7 een NTFS partitie nodig had om te installeren.

Zou het zo kunnen zijn, dat de harde schijf eerst als NTFS moet worden geformateerd, en dat daarna windowsVista wel is te installeren?
Voor de duidelijkheid, ik ben geen Ubuntu afvallige, ik heb meerdere computers, waarvan ik er nu 1 ingesteld heb op windows.


mvg, Flip
« Laatst bewerkt op: 2010/07/16, 16:18:40 door flipflipsen »

Re: Help Windows (her)installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/15, 19:47:22 »
De harde schijf is standaard zonder filesystem als hij bij de bakker vandaan komt.

Je moet dus of een harde schijf zonder filesystem hebben, of je moet hem met nfts/ fat32 (liefst nfts) als filesystem uitrusten. Als je geen van de MS filesystems op de harde schijf hebt, en het ook geen blanco schijf is (zonder filesystem) zal Windows hem nooit zien.

Gewoon even  de Ubuntu live cd/ GParted live-cd in je speler stoppen en de harde schijf tot je gewenste filesystem herleiden met GParted en je kan Windows erop mieteren.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Help Windows (her)installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/15, 21:59:04 »
Ik heb dit topic gesplitst aangezien U niet de topic starter was.
Volgende keer a.u.b een eigen topic starten.
Met vriendelijke groeten Het Team.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Help Windows (her)installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/15, 22:46:22 »
Dit was geen nieuw topic,

Dit was een antwoord op de topic van de starter van dit topic.
Het kwam inderdaad niet duidelijk over. Sorry hiervoor.

Ik wilde alleen maar aangeven, dat windows de harde schijf niet herkende, omdat deze niet als NTFS was geformateerd.

Dus via Live CD en Gparted de schijf NTFS formateren, en daarna windows installeren.

mvg, Flip