Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Truecrypt vragen.  (gelezen 782 keer)

Offline Phobos

  • Lid
    • pdsboss
Truecrypt vragen.
« Gepost op: 2014/10/27, 00:05:12 »
Hallo,

nadat ik op het internet heel paranoïde zocht naar manieren om de beveiliging van mijn laptop op te krikken tot maximaal niveau kwam ik uit bij een geweldig programma. Truecrypt. Het probleem is dat ik er gouw achter kwam dat het niet werkt met dual boot Windows 7 en ubuntu 14.04 vooral met grub.

Daarbij vindt ik heel veel artikelen over Truecrypt en allerlei theorieën over dat het een fout heeft, dat de developers bedreigd zijn door geheimendiensten en over dat het gehackt kan zijn. Ook vind ik veel contradicties en denk ik dat de hele media een consiracy is als preventie middel richting truecrypt enzo. Ach ja eigenlijk is dit gedeelte ook een beetje irrelevant dus ga ik door naar de vragen :p

Ik wil van mijn computer een soort van zo genoemde "black box" maken. Mijn idee was eigenlijk om windows als secundair programma te laten draaien voor privé gebruik, gaming, media. Daarnaast wilde ik ubuntu beveiligen en laten dienen als laag nummer 1 en in virtual box linux backtrack draaien en dan experimenteren met van alles en nog wat vooral op mijn nieuwe opleiding. Kijken of het schoolnetwerk echt zo goed beveiligd is :)

Ik vroeg me af of er kei hard bewijs te vinden is op het net dat truecrypt een fout zou hebben?

Is truecrypt echt zo veilig als iedereen claimt en is het 100% NSA proof enzo?

Het lukt mij niet om truecrypt te installeren op een dual boot installatie. weet iemand hier raad?

Weet iemand anders een betere methode om je laptop pot dicht te krijgen met de beste Encryptie tools, VPN's, Proxies en andere programma's

* Phobos *
Dell precision 670: Xeon Quad 3,6 Ghz 4x, 1,5 TB, 8GB
Medion Titanium MD8386XL: Pentinum 4 3,2 Ghz 2x, 300 GB, 1GB.
MSI GX630: Centrino 2,6 Ghz 2x, 250 GB , 4GB.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/27, 07:45:27 »
ubuntu 14.04 heeft LUKS en full disk encryptie. (Wanneer je het wil)
truecrypt is een verlaten project, met lege content: de encryptie is er uit gehaald.
potdichte computers bestaan niet, wel privacy georienteerd gedrag, en privacy tools

Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/27, 08:21:21 »
TrueCrypt is jaren lang als (bijna) onkraakbaar bestempeld.
De rede waarom het gestopt is, is slechts speculatie.

Offline Phobos

  • Lid
    • pdsboss
Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/10/27, 14:04:46 »
ubuntu 14.04 heeft LUKS en full disk encryptie. (Wanneer je het wil)
truecrypt is een verlaten project, met lege content: de encryptie is er uit gehaald.
potdichte computers bestaan niet, wel privacy georienteerd gedrag, en privacy tools

Maar ik zoek dus eingelijk tools die geen backdoors hebben voor de geheime dienst enzovoort.
Dell precision 670: Xeon Quad 3,6 Ghz 4x, 1,5 TB, 8GB
Medion Titanium MD8386XL: Pentinum 4 3,2 Ghz 2x, 300 GB, 1GB.
MSI GX630: Centrino 2,6 Ghz 2x, 250 GB , 4GB.

Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/27, 14:05:27 »
Tijdens het installeren geef ik op dat ik een versleutelde Home (gebruikersmap) wil. Voor iets wat echt dicht moet, gebruik ik daarnaast nog Truecrypt. In Windows heb ik daar standaard mijn documenten opgeslagen. De versleutelde containers zijn makkelijk naar een externe schijf te back-uppen en in Window en Linux te openen. Truecrypt is er -om wat voor reden ook- mee opgehouden, maar zover ik weet is het nog nooit gekraakt.

Gelukkig is Truecrypt hier en daar nog wel goed te downloaden (zowel 32 als 64-bit):
http://www.heise.de/download/truecrypt-08b76543d62c1ed808bdbcbb043c4e63-1414411722-2625104.html


« Laatst bewerkt op: 2014/10/27, 14:13:46 door Ronaldus »
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/10/27, 14:24:52 »
ubuntu 14.04 heeft LUKS en full disk encryptie. (Wanneer je het wil)
truecrypt is een verlaten project, met lege content: de encryptie is er uit gehaald.
potdichte computers bestaan niet, wel privacy georienteerd gedrag, en privacy tools

Maar ik zoek dus eingelijk tools die geen backdoors hebben voor de geheime dienst enzovoort.
Installeer Ubuntu met de "Full Disk Encryption" optie, deze versleutelt je hele schijf. Ook doe je er goed aan om deze link door te nemen en de adviezen die daar gegeven worden op te volgen.
Cryptsetup kan ook Truecrypt-containers lezen en schrijven mocht je dat echt willen. (Cryptsetup is de tool die ook de full-disk encryption in Ubuntu doet).

Verder ben je op het internet nooit helemaal anoniem en het hacken van het schoolnetwerk is een goede manier om ervoor te zorgen dat je problemen krijgt. Zelfs het alleen maar zoeken naar beveiligingsgaten kan je al een trip naar de gevangenis opleveren, daarvoor hoef je geen misbruik te hebben gemaakt van die gaten.

Tot slot zijn distro's als Backtrack misschien wel handig omdat ze zoveel inbrekersgereedschap standaard al geïnstalleerd hebben, maar ze zijn niet de makkelijkste distro's om te gebruiken en zijn ze, hoe gek dat ook klinkt, absoluut heel slecht ingesteld voor je eigen veiligheid en privacy.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/10/27, 14:55:38 »
Je moet Truecrypt niet meer gebruiken, de developers hebben zelf gezegd dat het niet meer veilig is, hoewel ze blijkbaar niet kunnen of mogen vertellen wat er precies mis mee is. Als de makers van een stuk software al zeggen dat je het niet meer moet gebruiken zou ik dat ook maar niet doen. Als je wilt kan je ubuntu met zowel full disk encryption als home encryption installeren, dan heb je dubbele beveiliging.

Offline Phobos

  • Lid
    • pdsboss
Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/10/27, 14:58:46 »
ubuntu 14.04 heeft LUKS en full disk encryptie. (Wanneer je het wil)
truecrypt is een verlaten project, met lege content: de encryptie is er uit gehaald.
potdichte computers bestaan niet, wel privacy georienteerd gedrag, en privacy tools

Maar ik zoek dus eingelijk tools die geen backdoors hebben voor de geheime dienst enzovoort.
Installeer Ubuntu met de "Full Disk Encryption" optie, deze versleutelt je hele schijf. Ook doe je er goed aan om deze link door te nemen en de adviezen die daar gegeven worden op te volgen.
Cryptsetup kan ook Truecrypt-containers lezen en schrijven mocht je dat echt willen. (Cryptsetup is de tool die ook de full-disk encryption in Ubuntu doet).

Verder ben je op het internet nooit helemaal anoniem en het hacken van het schoolnetwerk is een goede manier om ervoor te zorgen dat je problemen krijgt. Zelfs het alleen maar zoeken naar beveiligingsgaten kan je al een trip naar de gevangenis opleveren, daarvoor hoef je geen misbruik te hebben gemaakt van die gaten.

Tot slot zijn distro's als Backtrack misschien wel handig omdat ze zoveel inbrekersgereedschap standaard al geïnstalleerd hebben, maar ze zijn niet de makkelijkste distro's om te gebruiken en zijn ze, hoe gek dat ook klinkt, absoluut heel slecht ingesteld voor je eigen veiligheid en privacy.

Kan ik trouwens dan nog wel de dual boot optie gebruiken?
Want als ik ubuntu met full disk encryption installeer moet windows het nog wel blijven doen :p
Dell precision 670: Xeon Quad 3,6 Ghz 4x, 1,5 TB, 8GB
Medion Titanium MD8386XL: Pentinum 4 3,2 Ghz 2x, 300 GB, 1GB.
MSI GX630: Centrino 2,6 Ghz 2x, 250 GB , 4GB.

Offline Phobos

  • Lid
    • pdsboss
Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #8 Gepost op: 2014/10/27, 14:59:43 »
Je moet Truecrypt niet meer gebruiken, de developers hebben zelf gezegd dat het niet meer veilig is, hoewel ze blijkbaar niet kunnen of mogen vertellen wat er precies mis mee is. Als de makers van een stuk software al zeggen dat je het niet meer moet gebruiken zou ik dat ook maar niet doen. Als je wilt kan je ubuntu met zowel full disk encryption als home encryption installeren, dan heb je dubbele beveiliging.

Is dan veilig tegen brute force?
Dell precision 670: Xeon Quad 3,6 Ghz 4x, 1,5 TB, 8GB
Medion Titanium MD8386XL: Pentinum 4 3,2 Ghz 2x, 300 GB, 1GB.
MSI GX630: Centrino 2,6 Ghz 2x, 250 GB , 4GB.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #9 Gepost op: 2014/10/27, 15:01:17 »
Kan ik trouwens dan nog wel de dual boot optie gebruiken?
Want als ik ubuntu met full disk encryption installeer moet windows het nog wel blijven doen :p
Je hebt zelf aangegeven dat je veilig wil zijn, dus dan is Windows geen optie ;)

Is dan veilig tegen brute force?
Lees het eerdere linkje van Cryptsetup, daar staan dit soort dingen in.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/27, 15:03:01 door Johan van Dijk »

Offline Phobos

  • Lid
    • pdsboss
Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #10 Gepost op: 2014/10/27, 15:04:09 »
Kan ik trouwens dan nog wel de dual boot optie gebruiken?
Want als ik ubuntu met full disk encryption installeer moet windows het nog wel blijven doen :p
Je hebt zelf aangegeven dat je veilig wil zijn, dus dan is Windows geen optie ;)

Ja maar ik ben linux een beetje aan het leren. Is het trouwens schadelijk voor mijn computer om mijn geleverde OS windows 7 compleet te verwijderen?
Dell precision 670: Xeon Quad 3,6 Ghz 4x, 1,5 TB, 8GB
Medion Titanium MD8386XL: Pentinum 4 3,2 Ghz 2x, 300 GB, 1GB.
MSI GX630: Centrino 2,6 Ghz 2x, 250 GB , 4GB.

Offline Phobos

  • Lid
    • pdsboss
Re: Truecrypt vragen.
« Reactie #11 Gepost op: 2014/10/27, 15:07:42 »
Citaat van: Johan van Dijk link=topic=86552.msg930148#msg930148 date=1414418477
[quote author=Phobos link=topic=86552.msg930147#msg930147 date=1414418383
Is dan veilig tegen brute force?
Lees het eerdere linkje van Cryptsetup, daar staan dit soort dingen in.
[/quote]

Ow staat dat er in dank je dan ga ik dat even lezen, en anders wil ik mijn geld terug hahahaha.
Dell precision 670: Xeon Quad 3,6 Ghz 4x, 1,5 TB, 8GB
Medion Titanium MD8386XL: Pentinum 4 3,2 Ghz 2x, 300 GB, 1GB.
MSI GX630: Centrino 2,6 Ghz 2x, 250 GB , 4GB.