Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Beetje hulp nodig bij installeren harde schijf.  (gelezen 489 keer)

[Opgelost] Beetje hulp nodig bij installeren harde schijf.
« Gepost op: 2012/06/21, 20:43:34 »
Ik heb mijn nieuwe harde schijf binnen. Hiervan staat de jumper standaard op Cable Select.
Het probleem is nu dat op mijn oude harde schijf, een Maxtor 6Y080L0, niet echt duidelijk is waar de jumper op staat, dit is nl niet af te lezen op de schijf. Ik vermoed op master maar weet dit niet zeker.  Ik heb overal gezocht maar hier niets over gevonden. De jumper is geplaatst op de pinnetjes het dichts bij de aansluiting voor de ide kabel.
Is het beste om nu op de nieuwe harde schijf de jumper op Master te plaatsen?

Oh en mocht het werken is het daarna dan alleen nog maar een kwestie van Ubuntu installeren?

Al vast bedankt voor het beantwoorden van deze vragen van een niet computer expert.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/22, 10:31:09 door HeinXIX »

Re: Beetje hulp nodig bij installeren harde schijf.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/21, 20:52:12 »
Als de oude HDD het enige apparaat aan die IDE-kabel was, dan staat hij waarschijnlijk op master,  als we aannemen dat cable select er niet op beschikbaar is.

Ik zou het gewoon proberen.

Re: Beetje hulp nodig bij installeren harde schijf.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/22, 10:30:46 »
Dank je. Ben er achter gekomen dat de oude HDD inderdaad op master stond. Dus de nieuwe HDD maar hier op aan gepast, en geïnstalleerd.
En alles werkt. Nu alleen al mijn back ups nog terug zetten en nog wat extra programma's herinstalleren.
Afwachten wat het volgende word dat ik moet vervangen na de voeding en harde schijf. :D