Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos in Ubuntu 8.04 werkt slecht  (gelezen 617 keer)

Offline koebel

  • Lid
Draadloos in Ubuntu 8.04 werkt slecht
« Gepost op: 2008/08/11, 23:33:45 »
Hallo beste mensen, draadloos in 8.04 werkt slecht. Dan weer wel, dan weer niet. Als de pc is uitgeweest en wordt opgestart moet het hele
wifi circuit weer van voren af aan beginnen. Wat heb ik? Nou een draadloze D-Link router. Draadloos op de pc installeren gaat met
192.168.0.1.Daarna krijg je het start scherm met wachtwoord en naam ( is admin ).Je werkt alle tabbladen af ( home, wireless, wan,
status ) tot je aan het eind wifi moet hebben. Soms lukt dat en dikwijls ook niet Hoe komt dat ? Iemand een idee ?
Heb een laptop Maxdata 4100. Moet twee speciale toetsen indrukken bij het gebruik van wifi. Maar als ik dat doe, is er nauwelijks verschil
met de keren dat ik die toetsen niet indruk. Heb me wezenloos gezocht. Kom bij een manager, maar kan er niet mee omgaan, omdat
die een wachtwoord vraagt. Als ik het ww van de pc intik zegt hij na een poosje dat ik het ww opnieuw moet intikken. Ik wordt hier een
beetje dol van. De pc werkt met de internetKABEL wel erg goed. Ook al diverse keren de router opnieuw opgestart, zonder succes.
Weet iemand hier raad ?> Bij voorbaat dank, groetjes Ton.

Offline woteb

  • Lid
Draadloos in Ubuntu 8.04 werkt slecht
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/11, 23:46:46 »
Zoek eens op het forum naar /etc/network/interfaces.

Wellicht voor jou ook een idee om daar eens naar te kijken?

Bijvoorbeeld hier: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/30391
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline psylover

  • Lid
Draadloos in Ubuntu 8.04 werkt slecht
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/12, 16:57:53 »
hier geen problemen (okee, niet echt constructieve brijdrage, maar wilde wel even aangeven dat het niet zo een algemeen probleem hoeft te zijn)