Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan pdf met password niet openen, kan alleen met acrobat 9 ?  (gelezen 1457 keer)

Offline fred101

  • Lid
kan pdf met password niet openen, kan alleen met acrobat 9 ?
« Gepost op: 2008/10/13, 11:37:25 »
Ik heb twee pdf's gedownload met manuals voor de restauratie van een marine ontvanger. De organisatie heeft me een link gemaild en de passwords. Downloaden was het probleem niet maar het openen wel. Ik krijg nu te horen dat er adobe acrobat 9 (geen andere versie zoals adobe reader of acrobat 8 enz ) voor nodig is en dat dit de enige manier is en dat ik dan maar Windows moet installeren, eigen schuld, dikke bult. Kortom in ben niet blij. Ik laat me echter niet dwingen om na al die tijd weer met XP aan de gang te gaan of om het bij een vriend te downloaden (op onze mac gaat het ook niet).

Zijn er tools of manieren om dit toch te doen. Ik kan de pdf wel in Kate openen (maar dat is onleesbaar, ik zou dan wel dingen kunnen aanpassen) en ik gebruik KPDF welke wel om het passwoord vraagt maar het dan niet herkent. Op de Apple loopt het helemaal mis met adobe reader, die snapt niet eens wat hij moet doen.

Gaat XP hier winnen  :-) ?

Fred

kan pdf met password niet openen, kan alleen met acrobat 9 ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/13, 11:42:57 »
Het lijkt erop dat het bestand nu Acrobat-specifieke beveiliging bevat. Zou het niet eenvoudiger zijn de afzender te vragen om een exemplaar zonder wachtwoorden op te sturen? Als het om restauratie gaat kan ik me niet voorstellen dat het top-secret informatie is.

Offline fred101

  • Lid
kan pdf met password niet openen, kan alleen met acrobat 9 ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/13, 11:49:42 »
Het is nota bene een document via een yahoo groep waar ik lid van ben dus niet eens commercieel maar dat is al een hele rel geworden waarbij het er op neer komt dat ik maar een "decent operating system" moest installeren. De file-beheerder is anti-linux blijkbaar.

Fred

kan pdf met password niet openen, kan alleen met acrobat 9 ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/13, 11:59:49 »
Adobe is er ook voor linux ;) Werkt hij daar niet mee?
Op de chat te vinden als debiantux

Offline fred101

  • Lid
kan pdf met password niet openen, kan alleen met acrobat 9 ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/13, 15:37:50 »
Ik zal het eens proberen maar volgens de beheerder werkt het alleen maar op acrobat 9. Maar dat even installeren is niet veel werk.

Dit was een van de antwoorden:
If you are running Linux, there is absolutely nothing we can do to help you
because we can only support the most common of platforms. (platforms=is dus alleen microsoft)
Linux makes up less than 0.1% of all system used to access our WEB site,
Apple being second best and Microsoft being first with XP.

Fred

kan pdf met password niet openen, kan alleen met acrobat 9 ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/13, 16:03:11 »
Hij heeft er niet echt veel verstand van, want Adobe heeft ook een reader voor Linux. Als het niet mag baten, draai je de reader voor Windows toch gewoon in Wine?

Offline fred101

  • Lid
kan pdf met password niet openen, kan alleen met acrobat 9 ?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/13, 16:49:46 »
Ik heb adobe via synaptic geinstalleerd maar dat is adobe reader 8 en die opent hem niet. Hier op het werk op met XP lukte het wel (niet met 8 maar na een update naar 9 wel) maar je kunt hem niet opslaan of een kopie maken dus het ding blijft beveiligd en zal ik dus nooit met linux kunnen openen ben ik bang.

Update: Ik heb adobe reader 9 gedownload en onder wine werkt dat vlekkeloos. Lang leve Wine.
Helaas moet je iedere keer dat je het document wil openen dat eneorme wachtwoord invoeren.


Fred