Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden  (gelezen 362 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Gepost op: 2015/10/27, 21:09:26 »
Beste forumleden,

Ik gebruik XUbuntu 14.04.
In Thunar heb ik bookmarks gemaakt naar het ftp adres van website bij de provider. Voor mijn ene account wordt het wachtwoord wel onthouden (door de sleutelbos?), maar voor het andere niet.
de link ziet er uit als:
ftp://user1@domein1.nl/Als ik er op klick krijg ik eerst de vraag om het wachtwoord van de sleutelbos in te vullen en vervolgens moet ik steeds weer ook het wachtwoord van het ftp account invullen, ook al kruis ik aan dat het voor altijd bewaard moet blijven. Voor de sessie blijft het verder wel onthouden, maar als ik opnieuw op start is het weg.

Ok klein leed en eigenlijk wel veiliger, maar wel irritant dat ik nu 2 wachtwoorden moet invullen: 1 voor de sleutelbos en 1 voor het ftp account.

Voor het andere account blijft het wachtwoord wel onthouden.

Wie weet hoe het kan en hoe ik dit kan oplossen?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline jan11000

  • Lid
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/27, 22:43:30 »
Als je op je sleutelbos een wachtwoord zet, dan zul je na rebooten, altijd je sleutelbos wachtwoord moeten geven.
Zelf heb ik geen wachtwoord ingegeven(op sleutelbos), dan wordt bij mij tenminste tav netwerk shares de wachtwoorden bewaard zonder dat er een wachtwoord wordt ingegeven(ook na rebooten), of dit voor ftp geld weet ik niet.

Als je het niet aan het werken krijg, kijk eens naar gigolo, wordt dacht ik standaard geïnstalleerd.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/27, 22:57:50 »
@jan11000
Dank je voor je reactie. Ik vind het op zich niet erg om het wachtwoord van de sleutelbos in te geven. Eigenlijk alleen maar goed. Maar het vreemde is dat bij mijn ene ftp account het wachtwoord wel wordt bewaard en bij het andere niet. Dat snap ik niet en graag zou ik voor beiden hebben dat het bewaard blijft.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/28, 10:40:49 »
Hoi Poi,

Probeer ook het wachtwoord in je link te zetten. Dat gaat als volgt:

ftp://user1:wachtwoord@domein1.nl/
Lukt het nu?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #4 Gepost op: 2015/10/28, 11:05:52 »
@jvecht
Buiten dat het niet echt een veilige oplossing is, maar toch even getest: er wordt nog steeds het ftp wachtwoord gevraagd. Helaas.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #5 Gepost op: 2015/10/28, 11:13:03 »
Hallo Poj,

Ja, veilig is dat niet, maar nu weten we wel wat meer. Dan ligt dat volgens mij aan die site. Die dwingt het opnieuw intikken van het wachtwoord af.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #6 Gepost op: 2015/10/28, 11:55:52 »
Maar wel raar dat het voor mijn andere account wel werkt ... zelfde provider
« Laatst bewerkt op: 2015/10/28, 12:16:23 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #7 Gepost op: 2015/10/28, 12:47:18 »
Hoi Poj,

Ja, dat is dan raar.

Wat zegt die provider er eigenlijk van?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #8 Gepost op: 2015/10/28, 14:34:34 »
De provider zegt nog niks want die weet het niet. Ik wil eerst zeker weten dat het daar ligt en niet aan mijn kant.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #9 Gepost op: 2015/10/28, 15:06:37 »
Ik snap het. Vervelende situatie zeg.

Probeer eens met de link opgebouwd als ik je gaf via een browser naar die ftp ruimte te gaan?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #10 Gepost op: 2015/10/28, 15:39:18 »
Probeer eens met de link opgebouwd als ik je gaf via een browser naar die ftp ruimte te gaan?

Getest en dat werkt perfect. Conclusie ... ?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #11 Gepost op: 2015/10/28, 15:53:55 »
Getest en dat werkt perfect. Conclusie ... ?

Tja, dan denk je aan een bug in Thunar ... . Waarom gebruik je eigenlijk geen programma dat echt bedoeld is voor FTP acties? Gewoon als vraag, hoor.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #12 Gepost op: 2015/10/28, 16:01:05 »
Ik gebruik het als netwerkschijf. Ik bewerk de websitebestanden rechtstreeks zodat ik meteen kan testen wat het effect is van wijzigingen. Anders blijf ik bestanden uploaden.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #13 Gepost op: 2015/10/28, 16:02:31 »
Ik snap het. Misschien kan Thunar niet overweg met de zelfde locatie en twee accounts om die locatie te benaderen, zoiets?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: XUbuntu - wachtwoord netwerklocatie onhouden
« Reactie #14 Gepost op: 2015/10/29, 13:04:18 »
Het is niet dezelfde locatie, het zijn 2 totaal verschillende url's. Alleen bij dezelfde hosting-provider.

Heeft iemand nog een idee?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.