Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onstabliele draadloze internetverbinding in Xubuntu 9.10  (gelezen 824 keer)

Offline Jorisvh

  • Lid
Onstabliele draadloze internetverbinding in Xubuntu 9.10
« Gepost op: 2010/03/14, 10:04:26 »
Geachte

Op mijn laptop heb ik Internet Everywhere. Hiervoor gebruik ik een Mobistar USB Modem - Huawei E160e.
Via NetworkManager kan ik een verbinding maken en kan ik meestal ongeveer een half uur op internet surfen. Hierna valt de verbinding weg. Het icoon onderaan van NetworkManager verandert van een mast in een snel ronddraaiend bolletje. Daarna verandert het terug naar het icoon van geen verbinding.
Ik heb al geprobeerd de instellingen te veranderen door rechts te klikken op het icoon -> Edit Connections ... -> tabblad Mobile Broadband, Mobistar Internet Everywhere 1 -> [Edit ...] ->
Nu krijg ik een venster:
Authenticate System policy prevents modification of system settings. An application is attempting to perform an action that requires privilleges. Authentication is required to perform this action.
Details
Action: org.freedesktop.networkmanager-settings.system.modfy
Vendor: NetworkManager.

Als ik mijn paswoord invoer en druk op [Authenticate] dan krijg ik "Error initializing editor" Insufficient privilleges.

Ik kan dus niets aanpassen!

Merk wel in Windows XP blijft de internet verbinding wel stabiel en surfen gaat ook veel sneller.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik in Xubuntu ook zo is en dat ik mijn instellingen kan aanpassen?


Dank bij voorbaat

Joris
« Laatst bewerkt op: 2010/12/24, 23:09:28 door Jorisvh »