Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kleurprobleem bij LibreOffice Writer  (gelezen 379 keer)

Kleurprobleem bij LibreOffice Writer
« Gepost op: 2015/09/22, 10:56:31 »
Momenteel ben ik bezig met de vertaling van een Drents dialectboek naar het Nederlands. Daarvoor gebruik ik nu Word.
Windows7 gaat naar Windows 10 en daarmee Office -dus ook Word- naar de cloud. Maar ik wil baas blijven in eigen b.. (euh) computer. Dus wil ik naar LibreOffice Writer.
De fonts die ik gebruikte in Word -Calibri en Constantia- heb ik inmiddels ook in LibreOffice kunnen installeren.
Maar nu houd ik een probleem over waar ik nog niet uit kom; hopelijk weet iemand hier de oplossing.
De paginakleur die ik gebruik is geelachtig; dat geldt dus voor de gehele pagina ( wil je zien hoe dat er uitziet; download dan het bestand Harm-4.pdf dat te vinden is op members.ziggo.nl/bart.kuijer. Je kunt het als een boek lezen op de iPad met iBook, op een Samsung Galaxy met de app EB of gewoon op de pc met een pdf-reader. Je ziet dan het boek voor zover door de tekstcorrector vrijgegeven)
Laad ik de docx versie van het bestand in Writer dan is niet de gehele pagina geel; de kaders (voor, boven, achter, onder) blijven wit; alleen het gedeelte waarin de tekst kan worden geschreven is geel.
Wie weet de oplossing?

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Kleurprobleem bij LibreOffice Writer
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/22, 11:06:50 »
Volgens mij is ook het gedeelte binnen de kaders, het gedeelte dat afgedrukt wordt.
Probeer het eens met een afdrukvoorbeeld.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline joske1

  • Lid
Re: Kleurprobleem bij LibreOffice Writer
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/23, 15:04:09 »
Dat is heel normaal! als de randen van de bladzijde ook de kleur moet hebben, kan je eventueel afprinten tot de rand van
het papier, met daartoe aangepaste printer, zoals met fotos, maar wat je best doet is printen op gekleurd papier!
Hoop dat dit jou helpt!
Verander de wereld, begin met je zelf!

Offline vanadium

  • Lid
Re: Kleurprobleem bij LibreOffice Writer
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/23, 15:26:20 »
Dat is heel normaal! als de randen van de bladzijde ook de kleur moet hebben, kan je eventueel afprinten tot de rand van
het papier, met daartoe aangepaste printer, zoals met fotos, maar wat je best doet is printen op gekleurd papier!
Hoop dat dit jou helpt!
Helpt niets als je een PDF versie wil met gekleurde pagina's. Dit is spijtig genoeg een limitatie van LibreOffice. https://bugs.documentfoundation.org/show_bug.cgi?id=33041&redirected_from=fdo

Met trucks kan het effect evenwel toch bekomen worden:
- Format - Page, zet pagina marges op 0
- Ga naar de "Borders" tab. Klik links onder "Default" op een enkele lijn voor de boord. Zet dan de lijn kleur op dezelfde kleur als je achtergrond. Geef onder "Spacing to contents" je paginamarges op.


Re: Kleurprobleem bij LibreOffice Writer
« Reactie #4 Gepost op: 2015/09/23, 15:53:30 »
Dank je wel mensen; ik kan weer verder.

Citaat
...maar wat je best doet is printen op gekleurd papier!

Dat had ik inmiddels ook bedacht. Maar voor de e-book versie wil ik wel die paginakleur gebruiken.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.