Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internetverbinding hapert onder Ubuntu  (gelezen 1897 keer)

Internetverbinding hapert onder Ubuntu
« Gepost op: 2009/08/26, 10:55:43 »
Sinds de overstap naar een andere provider werkt het internet slecht. Moet voortdurend wachten op verbinding met server enzovoort, terwijl onder Vista het internet probleemloos werkt. Waarschijnlijk door verandering van IP-adres gaat er iets niet goed. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Offline joop905

  • Lid
Re: Internetverbinding hapert onder Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/27, 17:45:13 »
iets meer info graag: routers, switches, modems, kabels, draadloze met vast ip of dhcp

GrJ

Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
Re: Internetverbinding hapert onder Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/28, 19:18:27 »
Sinds de overstap naar een andere provider werkt het internet slecht. Moet voortdurend wachten op verbinding met server enzovoort, terwijl onder Vista het internet probleemloos werkt. Waarschijnlijk door verandering van IP-adres gaat er iets niet goed. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Ik heb dit probleem ook, onder Windows werkt alles goed maar zodra ik Linux erop zet is het foute boel.
Het maakt ook niet uit welke distro ik gebruik.
Onder Ubuntu is het probleem onstaan na versie 8.04.
Het bleek toen een probleem te zijn met het ipv6 protocol, onder Ubuntu 9.04 kun je dat niet uitzetten omdat het in de kernel gebakken zit.
Werk draadloos via een Fritzbox, heb een Netgear draadloze PCI kaart met een atheros chipset.
Verplicht Windows draaien dan maar.......
« Laatst bewerkt op: 2009/08/28, 19:21:30 door Bennyboy »

Re: Internetverbinding hapert onder Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/28, 21:41:20 »
iets meer info graag: routers, switches, modems, kabels, draadloze met vast ip of dhcp

GrJ
Ik heb het probleem op één Ubuntu pc, op de laptop (zowel draadloos of bekabeld) met ubuntu werkt het internet perfect. Op dit moment geen tijd om het verder uit te zoeken. Als ik meer tijd heb (volgende week) ga ik verder puzzelen en zal ik meer info geven over routers/modems etcetera.

Groeten, Dick

Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
Re: Internetverbinding hapert onder Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/29, 21:40:21 »
Ik ben er net achter dat het in mijn geval verkeerde drivers zijn geweest.
Omdat Atheros chipsets out of the box worden meegeleverd met de laatste kernels is het maken van een draadloze verbinding een peuleschilletje geworden.
Dit gebeurt door de atk5 module, echter deze werkt niet goed.
Toen ik de originele madwifi drivers had geinstalleerd was mijn probleem verholpen.

Re: Internetverbinding hapert onder Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/31, 16:57:50 »
iets meer info graag: routers, switches, modems, kabels, draadloze met vast ip of dhcp

GrJ
Ik heb het probleem op één Ubuntu pc, op de laptop (zowel draadloos of bekabeld) met ubuntu werkt het internet perfect. Op dit moment geen tijd om het verder uit te zoeken. Als ik meer tijd heb (volgende week) ga ik verder puzzelen en zal ik meer info geven over routers/modems etcetera.

Groeten, Dick

Het lijkt dat het probleem is opgelost, door mijn oude switch erbij te plaatsen.

Oude situatie was zonder problemen met vorige provider: Router -> Switch -> Thuisnetwerk (enkele Windows en Ubuntu PC's)

Nieuwe situatie met problemen op één ubuntu pc : Router met ingebouwde switch -> thuisnetwerk
De oplossing: Router met ingebouwde switch -> Switch -> thuisnetwerk

Gr. Dick.