Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Belastingsdienst  (gelezen 1368 keer)

Belastingsdienst
« Gepost op: 2020/03/23, 15:14:02 »
Even een wellicht offtopic onderwerp want ik denk niet dat het met Linux te maken, maar je weet maar nooit...

Wat wil het geval. Inloggen bij de meest favoriete instelling in ons land (idd: Belastingdienst) lukt niet. Ok, ik weet dat we gebukt gaan onder COVID19 en ben uiteraard coulanter, maar ik geloof niet dat servers van onze BD voor dit virus vatbaar zijn.
Enkele dagen geleden lukte inloggen nog wel.
Hmmmm, eens bellen naar de Belastingfoon....helaas....de gebruikelijke file van wachtenden is vanwege Corona nog 'ietsje' langer geworden (Ik probeer rustig te blijven).
Eens checken op Allestoringen.nl.... die site spreekt zichzelf behoorlijk tegen : er zou geen storing zijn, terwijl een grafiek aangeeft dat er wel degelijk storingen zijn :o.
Wanneer ik de storingenlijst uit het verleden (maart 2020) van onze BD bekijk zijn dat er zoveel dat ieder ander bedrijf/instelling al tig keer failliet zou zijn geweest wegens vertrekkende klanten, maar daar hoeven onze fiscale vrienden zich niet echt druk over te maken vanwege de ruime keus aan overstapmogelijkheden die wij Nederlanders hebben wanneer het belastingen betreft.

Sorry dat ik wat gefrustreerd overkom, maar dat komt omdat ik dat ook ben.

Mijn vraag is : zijn er lotgenoten die tegen hetzelfde euvel aanlopen? Of doe ik iets fout? Ik heb inmiddels meerdere verschillende browsers geprobeerd, alle addons uitgeschakeld, virtuele machines gebruikt....noem maar op. Maar iedere keer lukt het inloggen niet en krijg ik de melding :
'Uw sessie is verlopen
U hebt te lang geen gebruik gemaakt van de beveiligde omgeving. Om beveiligingsredenen is deze omgeving automatisch afgesloten.'
Dit slaat volstrekt nergens op, want ik kom niet eens op de beveiligde omgeving!

In afwachting van reacties en jullie bij voorbaat dankend ;)

KF Boerne


 
Een boek doet het altijd...

Re: Belastingsdienst
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/23, 15:17:29 »
Even een wellicht offtopic onderwerp want ik denk niet dat het met Linux te maken, maar je weet maar nooit...

Wat wil het geval. Inloggen bij de meest favoriete instelling in ons land (idd: Belastingdienst) lukt niet. Ok, ik weet dat we gebukt gaan onder COVID19 en ben uiteraard coulanter, maar ik geloof niet dat servers van onze BD voor dit virus vatbaar zijn.
Enkele dagen geleden lukte inloggen nog wel.
Hmmmm, eens bellen naar de Belastingfoon....helaas....de gebruikelijke file van wachtenden is vanwege Corona nog 'ietsje' langer geworden (Ik probeer rustig te blijven).
Eens checken op Allestoringen.nl.... die site spreekt zichzelf behoorlijk tegen : er zou geen storing zijn, terwijl een grafiek aangeeft dat er wel degelijk storingen zijn :o.
Wanneer ik de storingenlijst uit het verleden (maart 2020) van onze BD bekijk zijn dat er zoveel dat ieder ander bedrijf/instelling al tig keer failliet zou zijn geweest wegens vertrekkende klanten, maar daar hoeven onze fiscale vrienden zich niet echt druk over te maken vanwege de ruime keus aan overstapmogelijkheden die wij Nederlanders hebben wanneer het belastingen betreft.

Sorry dat ik wat gefrustreerd overkom, maar dat komt omdat ik dat ook ben.

Mijn vraag is : zijn er lotgenoten die tegen hetzelfde euvel aanlopen? Of doe ik iets fout? Ik heb inmiddels meerdere verschillende browsers geprobeerd, alle addons uitgeschakeld, virtuele machines gebruikt....noem maar op. Maar iedere keer lukt het inloggen niet en krijg ik de melding :
'Uw sessie is verlopen
U hebt te lang geen gebruik gemaakt van de beveiligde omgeving. Om beveiligingsredenen is deze omgeving automatisch afgesloten.'
Dit slaat volstrekt nergens op, want ik kom niet eens op de beveiligde omgeving!

In afwachting van reacties en jullie bij voorbaat dankend ;)

KF Boerne
 

Kan het helaas voor u niet bevestigen.

Geen enkel probleem met inloggen (Firefox en Chrome).
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Belastingsdienst
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/23, 15:34:10 »
Vorige week, ook na aankondigen van en dus tijdens de maatregelen, aangifte gedaan en dat ging toen nog prima.

Ik kan me wel indenken dat de servers van de overheden nu flink overbelast zijn met alle te verwerken vrijstellingen, uitstellen en aanvragen. Dat moet allemaal formeel verwerkt worden.
« Laatst bewerkt op: 2020/03/23, 15:35:55 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Belastingsdienst
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/24, 14:29:14 »
Het lukte me zowaar om in te loggen... Kijken of dat in de toekomst ook mogelijk blijft.
Een boek doet het altijd...

Re: Belastingsdienst
« Reactie #4 Gepost op: 2020/03/25, 12:37:04 »
Rustige momentjes afwachten. Niet proberen als "iedereen" het gaat doen. Bv niet int weekend net na middageten, of begin avond, en niet doordeweek 's ochtends net na negenen als alle ondernemers en boekhouders starten.
Beetje inschatten. En als je dat doet zijn meestal niet veel pogingen nodig.

Succes
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline rico70

  • Lid
Re: Belastingsdienst
« Reactie #5 Gepost op: 2020/04/20, 16:55:43 »
Vandaag ook mijn belasting maar eens ingevuld
Inloggen via de knop rechts bovenin werkte niet, zowel met Firefox als Chromium
Inloggen via het menu aan de linkerkant wel.
Ach ja, leuker kunnen ze het niet maken  =D 8-)