Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: back @ ubuntu  (gelezen 883 keer)

back @ ubuntu
« Gepost op: 2007/09/25, 21:04:34 »
Beste mensen,

Ik ban na ee naar weer terug op ubuntu, reden dat ike rvanaf was gestapt was dat ik nog teveel games speelde en dualboot niet bepaald fijn was.

Windows is nu ook echt historie nu ik gestop ben met gamen, maar nu is er veel veranderd in een jaar natuurlijk dus ik zou wat hulp kunnen gebruiken.

ik wil FTD installeren maar begrijp de handleiding niet helemaal
http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/Ubuntu_installatie      

Kan iemand mij hier over meer uitleggen ?
Verder beschik ik over nvidia 7300 go die 100% werkt met drivers alleen ben ik nog opzoek naar een compiz of beryl +kiba dock howto.

en of er iemand ervaring heeft met hellanzb.

Ik weet dat ik enorm veel vraag voor 1 post maar ben nog al een hoop vergeten in een jaar,

Alvast bedankt.


Gr,
Sjengstah

Donderbokje

  • Gast
back @ ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/25, 21:27:41 »
Wat wil je weten over de installatie?
Als je de beschreven stappen volgt door alle regels in de terminal te typen gaat het (waarschijnlijk) wel werken, bij mij werkt openFTD iig naar volle tevredeheid.
Hellanzb kan tegenwoordig installeren door sudo apt-get install hellanzb in de terminal te typen.
Vervolgens het bestand /etc/hellanzb.conf aanpassen voor jouw server, gebruikersnaam, wachtwoord en je kan nog een paar directory's invullen zodat hellanzb weet waar jou gedownloade bestanden heen moeten.

breukkie

  • Gast
back @ ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/25, 21:31:55 »
Ik gebruik nog steeds voor de hellan installatie de volgende link http://www.mixel.nl/index.php?id=hellanzb  ..
Misschien iets minder snel dan de terminal maar je weet wel elke stap die je maakt ook best fijn :P

back @ ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/26, 16:29:03 »
Citaat van: Donderbokje
Wat wil je weten over de installatie?
Als je de beschreven stappen volgt door alle regels in de terminal te typen gaat het (waarschijnlijk) wel werken, bij mij werkt openFTD iig naar volle tevredeheid.
Hellanzb kan tegenwoordig installeren door sudo apt-get install hellanzb in de terminal te typen.
Vervolgens het bestand /etc/hellanzb.conf aanpassen voor jouw server, gebruikersnaam, wachtwoord en je kan nog een paar directory's invullen zodat hellanzb weet waar jou gedownloade bestanden heen moeten.
ik heb van die openFTD de lines precies overgenomen oftewel copy paste maar werkt niet.
Weet je misschien een oplossing ? ik ben nu momenteel @ stage dus kan nu geen extra informatie geven.

ojahj en met hallenzb heb ik geinstalleerd via de pakket manager maar vind hem enrgens in het menu en als ik hellanzb type in de terminal dan geeft hij een fout melding maar zal jou tip straks eens nalopen daar over.

back @ ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/26, 16:34:54 »
nog eene xtra vraag, pfff.... ben moeilijk,
Ik heb gisteren ook gmailfs geinstalleerd (gmail drive dus) iemand hier ervaring mee ook deze gedaan via de packet manager, maar vind dit nergens terug ok hier had ik graag hulp bij.

sorry tot ik zoveel vragen stel.


Groetjes,
Sjengstah

Donderbokje

  • Gast
back @ ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/26, 18:24:25 »
Citaat van: Sjengstah
ik heb van die openFTD de lines precies overgenomen oftewel copy paste maar werkt niet.
Wat werkt er dan niet?
Heb je misschien een foutmelding oid?

back @ ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/26, 18:35:32 »
toen straks was ik op stage dus kon foutmelding niet hier vermelden enu doet mijn internet het niet dus kan nog steeds neit controleren