Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Release party 2012  (gelezen 8586 keer)

Offline TonH

  • Promotieteam
Release party 2012
« Gepost op: 2011/12/18, 16:43:06 »
De HCC wil volgende jaar wel weer een release party samen met Ubuntu-NL organiseren. Tijdens een eerste gesprek hiervover met hun is naar voren gekomen dat ze dat dan wel weer willen doen in combinatie met een linux thema dag. Hierbij zullen dan naast diverse lezingen en onze release party ook andere distributies (OpenSuse, Mint etc) worden uitgenodigd om deel te nemen.
Voordat we dit traject voortzetten ben ik nieuwsgierig hoe met er hier over denkt. Willen we opnieuw een release party doen samen met de HCC waarbij het dan ook een linux thema dag wordt, of moeten er weer net als een paar jaar geleden Ubuntu release party's komen waarbij geen ruimte is voor andere distributies?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Release party 2012
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/18, 16:46:23 »
De themadag in mei dit jaar vond ik wel heel erg 'HCC met een vleugje Ubuntu-NL'. Er kwamen nauwelijks mensen, en er was vooral interesse in de lezingen. Prima weer in samenwerking met de HCC, maar dan iets minder massaal en 'HCC met een vleugje Ubuntu-NL'.

Re: Release party 2012
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/18, 17:53:54 »
Hebben we dit niet al besproken op de laatste meeting (in Apeldoorn)?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Release party 2012
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/18, 20:05:34 »
Ja. Was iedereen daarbij? Nee. Dus ;)

Re: Release party 2012
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/18, 20:31:01 »
Klopt, maar ik bedoelde meer waarom de output daarvan niet hier is verschenen, want het lijkt mij dat de basisoutput van die meeting prima als basislaag kan dienen voor dit topic aangezien we er wel enige tijd over gediscussieerd hebben ;)

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Release party 2012
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/18, 21:29:37 »
wat was de conclusie van die discussie dan?
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Release party 2012
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/20, 18:28:48 »
Hebben we dit niet al besproken op de laatste meeting (in Apeldoorn)?

Had die meeting een formeel of informeel karakter, en hoe bindend zijn uitspraken die daar zijn gedaan, en waar tref ik de conclusies aan?

Re: Release party 2012
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/20, 20:58:07 »
Hoe bindend ze waren aangaande de party weet ik niet 100% meer, maar het was wel een formele meeting. Een vergadering zelfs.

Hier heb ik gevonden wat er uitgekomen is: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/teammeeting2011

Re: Release party 2012
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/20, 22:30:41 »
Het verschil met voorgaande LTS releaseparties is dat wanneer we voor de komende release samenwerken met de HCC het geen exclusieve Ubuntu releaseparty wordt, maar een Linux Themadag Ubuntu releaseparty combinatie waar dus ook andere distro's welkom zijn.

De 10.04 Ubuntu Releaseparty die ook samen met de HCC georganiseerd was, was wel een exclusieve Ubuntu Releaseparty.

De vraag in deze draad is dus wat men van het plan vind om er deze keer geen exclusieve Ubuntu party van te maken, maar een combinatie Ubuntu Releaseparty Linux Themadag?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Release party 2012
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/20, 23:43:40 »
Voorkeur voor combinatie.

Werkt versnippering tegen (we zijn m.i. één Linuxfamilie), je ontmoet ook eens wat mensen van de andere distro's (gezellig en leerzaam), en je doet contacten op die nuttig kunnen zijn (distro-overschrijdende samenwerkingsprojecten).

Combinatie maakt het ook verrassender voor de bezoekers, en dus interessanter, lijkt me.

Re: Release party 2012
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/21, 00:02:13 »
"Werkt versnippering tegen (we zijn m.i. één Linuxfamilie)"

Versnippering voor ons tegen ja, maar voor Pietje Puk die langskomt? Lijkt me niet zo handig, hoewel het soms ook wel aantrekt
* Vistaus denkt terug aan 9.10 Release Party in Ede waar het megadruk was

Maar wel een risico.

"je ontmoet ook eens wat mensen van de andere distro's (gezellig en leerzaam)"
De bezoekers die verder willen kijken dan Ubuntu (dus waarschijnlijk de niet-Pietje Puk-mensen, don't quote me on this one). De vrijwilligers hebben nauwelijks tijd tijdens een party, behalve als het zo'n stille party is als 11.04, maar volgens mij willen we groot uitpakken.

"Combinatie maakt het ook verrassender voor de bezoekers, en dus interessanter, lijkt me."
Ja, dat ben ik wel met je eens.



Ik ben zelf in ieder geval niet helemaal voor, maar ook niet helemaal tegen. Het zou mooi zijn moesten we zelf iets kunnen regelen, maar evt. kunnen we HTC wel achter de hand houden IMHO.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Release party 2012
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/22, 09:50:46 »
Uhm wat moet ik mij voorstellen bij een release party?
Is het dan feest of word vrij zakelijk de nieuwe release gepresenteerd of komt er een soort Steve Balmer het podium op gerend met zweet vlekken die wat roept?


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Release party 2012
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/22, 09:58:44 »
Nee, liefhebbers kunnen kieken, installaties kunnen gedaan worden, etc. etc.

Re: Release party 2012
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/22, 10:04:50 »
Uhm wat moet ik mij voorstellen bij een release party?
Is het dan feest of word vrij zakelijk de nieuwe release gepresenteerd of komt er een soort Steve Balmer het podium op gerend met zweet vlekken die wat roept?



Ik denk dat een druk roepend en zwetend persoon op een podium nog wel te regelen is ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Release party 2012
« Reactie #14 Gepost op: 2011/12/22, 10:43:44 »
Uhm wat moet ik mij voorstellen bij een release party?
Is het dan feest of word vrij zakelijk de nieuwe release gepresenteerd of komt er een soort Steve Balmer het podium op gerend met zweet vlekken die wat roept?



Voor die zwetende persoon moet je op UDS komen XD

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Release party 2012
« Reactie #15 Gepost op: 2011/12/22, 14:39:11 »
Tja het werkt bij Microsoft ook dus denk misschien een ideetje. XD

Dankje Timo.

Word er dus ook getoond wat je er allemaal mee kunt en hoe je het installeert en indien nodig word er hulp geboden.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Release party 2012
« Reactie #16 Gepost op: 2011/12/22, 14:45:07 »
Word er dus ook getoond wat je er allemaal mee kunt en hoe je het installeert en indien nodig word er hulp geboden.
Mensen worden ook uitgenodigd, om hun computer mee te nemen en het te laten installeren.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Release party 2012
« Reactie #17 Gepost op: 2011/12/22, 15:06:36 »
Ok dat is wel handig.
Ik wil wel komen kijken. Lijkt mij wel een leuk gebeuren.

Offline frits1954

  • Lid
Re: Release party 2012
« Reactie #18 Gepost op: 2011/12/30, 22:51:00 »
Ja dat is het ook ,
Ik heb mee geholpen bij 10.04 in Ede
We zaten rond om een Server met een man of 12 waar 10.04 op stond of was dat een hub.   ???  >:(
( niet vooruit te branden )   :D
Ik was blij dat ik 4 CDtjes bij mij had met ook wat andere Ubuntu smaken. ( Xubuntu Kubuntu  )
Liet de mensen zelf installeren zat er naast en zij alleen maar waar ze op moesten klikken.
Dat werkte Goed. 8 mensen geholpen, Als het kan kom ik dit keer weer   =D   =D

In dit Forum geven we ook hulp aan andere bistro's  samenwerking maakt sterk

http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/

Mvg
Frits
« Laatst bewerkt op: 2011/12/30, 23:11:51 door frits1954 »
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Release party 2012
« Reactie #19 Gepost op: 2011/12/31, 11:04:46 »
Als ik het goed lees heeft niemand grote bezwaren tegen een samenwerking met de HCC waardoor het weer een Linux themadag/Ubuntu release party wordt. Althans als daarbij maar wel duidelijk blijft dat Ubuntu-NL een van de 2 organisatoren is en dit ook nadrukkelijk naar voren komt.
Als er toch nog grote bezwaren zijn dan zo snel mogelijk melden, anders kan het promotie team hier mee aan de gang gaan.

Re: Release party 2012
« Reactie #20 Gepost op: 2012/01/18, 12:44:07 »
Ik denk dat het goed is wanneer we een combinatie Linux Themadag en Ubuntu Releaseparty doen, dat we dan in de promotie onderscheid maken tussen de promotie van de Linux Themadag, en de Ubuntu Releaseparty. Op de Linux Themadag zijn namelijk alle distro's welkom, en dan vind ik het niet zo netjes als de titel van het evenement zou verwijzen naar de Ubuntu Releaseparty. Het lijkt mij dan goed als de HCC de promotie voor de Linux Themadag doet, waar ook een Ubuntu Releaseparty zal zijn, en dat Ubuntu NL dan de promotie voor de Ubuntu Releaseparty op zich neemt, die op de Linux Themadag zal plaatsvinden. Zo kunnen we dan de Ubuntu Releaseparty promoten, zonder de aantrekkelijkheid van de Linux Themadag voor andere distro's aan te tasten.

Re: Release party 2012
« Reactie #21 Gepost op: 2012/01/19, 09:27:03 »
Waar wordt de Release Party 2012 gehouden?

Groet Andries Filmer

Re: Release party 2012
« Reactie #22 Gepost op: 2012/01/19, 11:09:52 »
De organisatie moet nog op gang komen, zodra er meer bekend is zullen we het laten weten.

Re: Release party 2012
« Reactie #23 Gepost op: 2012/01/19, 17:42:41 »
Als het even kan ben ik erbij ! Ik was vorige keer namens Mint aanwezig. Maar ik zit de laatste tijd meer in Ubuntu (gnome shell) dan in Mint. Maar ik vermoed dat als Mint 13 uitkomt ik weer overstap (Cinnamon).
Een beetje distro hoppen kan geen kwaad op zijn tijd.
Ik heb een demo laptop (Dell latitude 620) en daar draait alles probleemloos (Unity, Gnome shell, Cinamon etc) en out of de the box.

Hoe dan ook ik kan mensen best helpen met installeren en info geven.

Groeten van Karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Re: Release party 2012
« Reactie #24 Gepost op: 2012/01/19, 23:48:20 »
Leuk om te horen. :)