Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] PC in de gaten houden.  (gelezen 2184 keer)

Offline Mr3rikk

  • Lid
[OPGELOST] PC in de gaten houden.
« Gepost op: 2009/08/06, 18:25:10 »
Dag Allemaal!

Ik moet van mijn ouders de PC van mijn zusje in de gaten houden, vroeger deed ik dit met VNC maar ik heb
tegenwoordig Linux dus is het een ander verhaal.

Mijn PC is Linux en mijn zusjes PC is Windows.
Wat is een makkelijk programma dat goed werkt en waar ze zo min mogelijk iets van doorheeft?

Vriendelijke groet,

Erik
« Laatst bewerkt op: 2009/08/06, 20:53:26 door Mr3rikk »

Offline siegi

  • Lid
Re: PC in de gaten houden.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/06, 19:01:36 »
Ze draait nog steeds windows als vroeger en toen deed je het met VNC?
Er zijn ook VNC clients voor linux, ik dacht zelfs dat Vinagre standaard geïnstalleerd was onder ubuntu.

Offline Dæn

  • Lid
Re: PC in de gaten houden.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/06, 19:36:10 »
Er zijn ook VNC clients voor linux, ik dacht zelfs dat Vinagre standaard geïnstalleerd was onder ubuntu.
Klopt. En als je niks kan vinden kan je met sudo apt-get install vncviewer een overzicht krijgen van de vnc-clients die je kunt installeren. De werking is bij allemaal ongeveer hetzelfde.
Als je zusje geen melding kreeg toen je via Windows inlogde, zou dat in de nieuwe situatie ook niet het geval moeten zijn. ;)

Offline Mr3rikk

  • Lid
Re: PC in de gaten houden.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/06, 20:19:33 »
ben alleen blij dat ik dat zusje niet ben, als je op zo'n manier in de gaten wordt gehouden zit er ergens iets niet goed...........

Haha hier is alles oké thuis hoor :D. Maar mijn ouders denken dat mijn zusje zo chagarijnig thuis omdat
ze een vriendje op MSN heeft en mijn ouders willen de vakantie naar Italië niet laten verzieken door zoiets.
Ik zelf denk dat het de hormonen zijn ;).

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: PC in de gaten houden.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/06, 20:34:07 »
Vreemde actie van je ouders om de verantwoordelijkheid bij jou te leggen, en je als waakhond voor je zusje in te zetten.
Wat mij betreft ondersteunen we dit soort vragen niet hier.
Laat je ouders de pc in de woonkamer zetten ofzo, en gewoon praten over het internet. Stiekum gedoe levert niets goeds op.

Offline Mr3rikk

  • Lid
Re: PC in de gaten houden.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/06, 20:51:57 »
Ik zal zeggen dat het niet lukt met de PC, heb er zelf namelijk ook niet zo'n zin in.

'Laat je ouders de pc in de woonkamer zetten ofz' .
Goede tip. Die word morgen overgenomen!

Ik zet het topic op Opgelost. Bedankt voor alle moeite.

Offline mcgyver

  • Lid
Re: [OPGELOST] PC in de gaten houden.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/07, 11:17:45 »
Ach, zo zijn er weer andere dingen die ik niet snap. Maar dat hoeft ook niet altijd, hè? Hij is tenminste wel open en eerlijk geweest (zo op het eerste gezicht)