Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mail verzenden met Thunderbird  (gelezen 1693 keer)

Coody

  • Gast
mail verzenden met Thunderbird
« Gepost op: 2008/04/21, 21:05:52 »
Hallo,

ik heb problemen met het verzenden van mail met Thunderbird. Ik kan mail ontvangen maar geen mail verzenden, ik kan wel de nieuwsgroepen van pandora ophalen en kan ook posten in deze groepen. Maar mail verzenden lukt me niet. Ik heb mijn instellingen nagekeken en denk wel dat die goed staan.
Als ik wil zenden krijg ik steeds de melding dat ik het paswoord dat ik gebruik om me aan te loggen bij mijn provider (Telenet) niet herkend. Ik vind dit vreemd, Evolution werkt met dit paswoord wel goed. Kan iemand mij zeggen hoe dit komt.

mvg,
Coody

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
mail verzenden met Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/21, 21:16:14 »
Als het goed is heb je een smtp adres ingevuld. Het protocol dat wordt gebruikt om mail te verzenden. Vaak (lees niet bij alle) providers hoef je geen wachtwoord in te vullen maar alleen iets in de trant van smtp@(provider.nl/be).

Heb je dat al geprobeerd?

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
mail verzenden met Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/21, 21:19:42 »
Als je 100% zeker weet dat je wachtwoord klopt, dan zou het nog het verkeerde protocol (IMAP of POP3) of encryptie (SSL?) kunnen zijn. Controleer even die instellingen.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

j0ris

  • Gast
mail verzenden met Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/21, 21:32:54 »
Bij mij ziet Thunderbird er zo uit
Edit > Account Settings:

- x@telenet.be
- x@gmail.com
- Outgoing Server

Bij x@telenet.be kan je een gebruikersnaam en inkomende server opgeven.  Nu diezelfde gebruikersnaam moet ook bij Outgoing Server staan en als smtp server moet je voor Telenet 'mail-out.telenet.be' opgeven.  Nadat dit correct staat komt Thunderbird inderdaad met een wachtwoord af en kan dit eventueel opslaan zodat hij daar niet meer komt naar vragen.  Werkt perfect...

Coody

  • Gast
mail verzenden met Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/21, 21:51:55 »
Citaat van: tukcedo
Als je 100% zeker weet dat je wachtwoord klopt, dan zou het nog het verkeerde protocol (IMAP of POP3) of encryptie (SSL?) kunnen zijn. Controleer even die instellingen.
Mijn instellingen waren POP3 encryptie(nooit) aangepast naar SSL maar nog steeds werkt het niet

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
mail verzenden met Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/21, 22:45:10 »
Toch denk ik dat je de instellingen van Thunderbird en Evolution even goed moet vergelijken, daar lijkt 't in te zitten. Misschien kun je hier je instellingen posten zodat we kunnen meekijken, uiteraard geanonimiseerd!
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Coody

  • Gast
mail verzenden met Thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/21, 23:18:37 »
Dank u wel allemaal voor de snelle reacties. Ik heb Thunderbird eraf gegooid en terug geinstalleerd, met de instellingen zoals in julie posts, en het werkt ;)

mail verzenden met Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/22, 01:47:33 »
Toch even voor iedereen die dit nog leest.

Tijdens de installatie wil Thundebird nog weel eens instellingen over nemen.

Heel vriendelijk bedoelt zet hij dan automatisch een vinkje waar dit niet hoeft.

Extra->accountinstellingen-> in het linkervak op "Uitgaande server (SMTP)" klikken.
dan krijg je in het rechtergedeelte je accounts.

Klik nu op "Bewerken"

En nu onder "Beveiliging en authenticatie " het vinkje weghalen voor "Gebruikersnaam en wachtwoord"

Dit is in nederland namelijk niet nodig, alleen de mail ophalen uit jouw mailbox is beveiligt met een wachtwoord.

Indien dit vinkje er wel staat blijft hij eindeloos om een wachtwoord vragen, omdat hij geen antwoord krijgt van de SMTP server.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
mail verzenden met Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/22, 08:23:51 »
Welke smtp server heb je eigenlijk ingesteld? Bij telenet kan je best uit.telenet.be gebruiken. Ik heb zelf ook telenet en ik gebruik thunderbird met 4 verschillende mail-accounts, dus dat is zeker het probleem niet :D

*edit: beetje te snel gereageerd, ik zie net pas dat het probleem eigelijk al opgelost is...*

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Dave

  • Lid
mail verzenden met Thunderbird
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/22, 09:45:55 »
bij problemen met een account is zowel in windows als linux de snelste en effectiefste manier het account te verwijderen en aan de hand van de verstrekte provider gegevens opnieuw een account instellen.