Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sabnzbd vraag  (gelezen 1272 keer)

Offline Dump

  • Lid
Sabnzbd vraag
« Gepost op: 2013/11/08, 19:54:47 »
Hoi allen.
Na installatie van Ubuntu 12.04 heb ik spotlite en sabnzbd plus geinstalleerd.
Als ik nu een nzb bestand aanklik dan zou het mooi zijn als sabnzbd hem automatisch overneemt en hem daarna  gaat downloaden.
Waar stel ik dat in? Of ben ik nog wat vergeten? En, repareert sabnzbd ook de par bestanden indien nodig?
GR. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/08, 20:15:08 »
In sabnzbd kun je de map aangeven waar sabnzbd kijkt voor nzb files, dus waar jij je nzb download, laat nzb daar kijken, dan pakt sabnzbd de files automatisch.

Ja sabnzbd controleert en pakt de files uit.
Soms heb ik in de tijdelijke  files van sabnzbd nog files staan die verwerkt kunnen worden, oorzaak????

Of 1 nzb downloaden.
Dan met nautilus naar de nzb gaan, rechtertoets, dan verbinden met sannzbd.
Hierna kun je de nzb via firefox downloaden en openen(of downloaden) met sabnzbd.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/08, 20:21:49 door jan11000 »

Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/08, 22:12:12 »
Er zijn tegenwoordig ook van de leuke websites waar je je API code kan ingeven zodat je rechtstreeks de nzb in je SABNZB importeert. Scheelt weer een handeling. Hoe ging die slogan ook al weer ? Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel !!

Groeten van Karel,

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline sidonia

  • Lid
Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/09, 06:29:31 »
Hoi,

Ga bij Sabnzbd naar instellen, mappen, bewaakte map. Stel hier je downloadmap in. Nu zal Sabnzbd automatisch de nzb bestanden gaan downloaden, repareren en uitpakken.

Ik heb verder niets geïnstalleerd. Ik ga naar de site [knip, dat soort sites zien we hier liever niet].  Alles wat ik hoef te doen is nu zoeken, nzb aanklikken en de rest gaat vanzelf.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/09, 09:17:59 door Johan van Dijk »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/09, 09:23:21 »
Wil iedereen zich netjes aan de forumregels houden?

Algemene vragen over hoe een downloadprogramma werkt zijn nog tot daar aan toe, maar linken naar plekken waar men minder legaal van alles kan downloaden is echt niet de bedoeling.

Offline sidonia

  • Lid
Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/09, 17:47:47 »
Sorry, ik wist niet dat deze site illegaal was. Excuses

Offline Dump

  • Lid
Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/11, 17:44:12 »
Na veel vijven en zessen gaat sabnzbd er mee aan de haal. Dus dit werkt nu. Hartelijk dank allen. Maar er komt nog een andere vraag die betrekking heeft op sabnzbd.
Gr. Dump.
+
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/11, 18:23:24 »
Hoi.
Na een nieuw topic gstart te hebben is mij geadviseerd hier toch verder te gaan. Bij deze.
Sabnzbdplus stopt regelmatig gewoon het het maken van de verbinding.. De ene keer download hij binnen no time (5,7mb per sec) een gig of 5 achter elkaar maar regelmatig stopt hij na een mb of 100. Er staat dan een melding in sabnzbd ........ datum/tijd etc: 876 FOUT: Kan niet aanmelden bij server newsreader120.eweka.nl:119.
Ik heb ergens op dit forum gelezen dat je een controle in de terminal kunt doen door sabnzbdplus te typen waarna het programma gewoon zou moeten starten. Hetgeen ook gewoon gebeurd. Ook heb ik sabnzbd al een keer er af gegooid en opnieuw geinstalleerd waarna het maar even goed ging. Wat kan er aan de hand zijn?
GR. Dump. Ubuntu 12.04
P.s. Houd er a.u.b. rekening mee dat ik nieuw ben in dit jargon.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Dump

  • Lid
Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/11, 19:01:44 »
Hallo.
Voorlopig lijkt de oplossing gevonden te zijn. Het aanvinken van minder verbindingen (van 8 naar 4) zoals was aangegeven in het afgesloten topic heeft geleid tot downloaden. Dit gaat zo goed als niet ten koste van de snelheid. Die was 5.7mb en is nu 5.1. Maar dit kan natuurlijk ook normaal genoemd worden.
Dus tot zover dank voor de adviezen.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #9 Gepost op: 2013/11/11, 19:58:09 »
Dat ligt waarschijnlijk aan je nieuwsserver, daar kan jij niks aan veranderen.

Offline Dump

  • Lid
Re: Sabnzbd vraag
« Reactie #10 Gepost op: 2013/11/11, 22:30:23 »
Op mijn windows kast heb ik zonder problemen gewoon 8 verbindingen aangevinkt. Voor de snelheid van het downloaden maakt het aantal vaak niet uit. Een familielid die ergens anders woont maakt vaak ongestoord ook gebruik van mijn eweka account zonder dat er snelheidsverlies optreed.
Nu is het goed dus ik zou zeggen, opgelost. Nogmaals dank allen.
Gr. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.