Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wisselen van gebruiker  (gelezen 654 keer)

shadows

  • Gast
wisselen van gebruiker
« Gepost op: 2009/10/27, 12:21:16 »
Hallo,

Wanneer we bij ons met 2 gebruikers aangemeld zijn is de pc niet vooruit te branden.
Ik heb kubuntu 9.04 geinstalleerd. Eerder toen ik windows draaide was dit nooit een probleem. Terwijl dit toch veel zwaarder is.

Heeft iemand hier tips over, of kan kubuntu hier gewoon niet mee overweg.

alvast bedankt,

Re: wisselen van gebruiker
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/27, 18:45:03 »
Hou er rekening mee dat als je twee users aangemeld hebt, je resource als geheugen en swap ook door twee gebruikers gedeelt gaan worden. Bestanden of applicaties die open staan voor de stille gebruiker worden als het ware in de wacht gezet en tijdelijk opgeslagen.
En als je dan niet zoveel geheugen hebt, kan het zijn dat de andere gebruiker in moet boeten op de snelheid.
Wat niet in het echte geheugen 'past' gaat wegeschreven worden in een file (swapfile).
Echt geheugen is altijd sneller dan een swapfile.

Mijn voorstel is gewoon inloggen met de gebruiker die ook daadwerkelijk op de machine moet werken en de rest gewoon uitloggen.
Dat geeft de minste performance verlies.
Begrijp ook niet echt het nut van die optie, er kan toch maar 1 persoon per keer achter de PC zitten toch  ;)
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

shadows

  • Gast
Re: wisselen van gebruiker
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/28, 23:01:32 »
Helaas download ik heel veel. Die gaan lekker door terwijl mijn dochter gewoon kan computeren.
Toch vreemd, Ik dacht dat kubuntu veel lichter en efficienter is dan windows. Daar had ik er geen problemen mee namelijk.

Ik heb 1 gig aan geheugen.