Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Starter+ balk bovenin weg...  (gelezen 507 keer)

Starter+ balk bovenin weg...
« Gepost op: 2013/05/03, 12:54:30 »
Hallo,

ik gebruik ubuntu nu ongeveer 4 maanden, en ik heb gisteren een extra monitor gekocht ( 17 inch). Maar deze werken niet helemaal goed samen ( ze hadden dezelfde resolutie nodig, maar mijn eerste monitor - ook 17 inch - heeft een hogere resolutie dus nu heb ik een lage en een hoge resolutie...), dus ik wilde de driver van mijn ati radeon 9500 PRO/ 9700 updaten. Dat is gelukt maar nu heb ik geen starter meer en die balk bovenin ( weet niet hoe die heet maar dat doet er niet toe...) zijn verdwenen...  Ik weet niet wat ik moet doen. Ik draai ubuntu 13.04 en sommige sneltoetsen werken niet meer ( Wel die naar de terminal ). Graag hulp!

Alvast bedankt

Offline vanadium

  • Lid
Re: Starter+ balk bovenin weg...
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/03, 13:19:19 »
Met de toetsen Ctrl+Alt+t kan je een terminal openen.

Met het commando gnome-control-center open je het controlecentrum. Onder "Displays" kan je instellingen maken voor je monitoren. Heb je er twee met verschillende mogelijkheden, dan zet je "mirror display" uit. Vanaf dan kan je de resolutie voor elke monitor afzonderlijk instellen, en krijg je keuzemogelijkheden die geeigend zijn aan de monitor. Door het juist instellen van de resolutie van elke monitor appart, komt het wellicht goed.

Re: Starter+ balk bovenin weg...
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/03, 16:29:17 »
Dat is de reden dat ik die driver wilde updaten... Ik draai nu de gallium 0.4 on ati R300, de normale dus. Maar elke keer als ik probeer wat u zegt dan geeft hij deze foutmelding:

De opgegeven grootte (2304, 1024) overschrijdt het limiet van de 3D hardware (2048, 2048).
U dient de schermen opnieuw in te delen zodat ze passen binnen een grootte van (2048, 2048).

Dus daar schiet ik ook niet veel  mee op...