Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk  (gelezen 1152 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
Netwerk
« Gepost op: 2018/03/06, 10:15:16 »
Hallo,

Ik heb nog steeds een probleem met het bereiken van mijn server binnen mijn netwerk en dat aleen vanuit één andere computer binnen het zelfde netwerk.

Pingen vanuit deze computer naar de server laat lange wachttijden zien. Er is soms verbinding die dan ook nomale responstijden laat zien. Dan ineens is de verbinding weer weg en duurt het lang voor opnieuw een respons komt. Rond de 80% van de verstuurde ping paketjes komt niet aan?!

Vanuit andere computers, telefoons en tablets is de server normaal benaderbaar en werkt alles zoals hoort.

Vanuit die ene computer binnen het netwerk (xubuntu laatste LTS en up to date) zijn alle andere devices in het zelfde netwerk gewoon benaderbaar zonder problemen.

In mijn simpele gedachte is dan de computer verdacht. Maar waar moet ik zoeken. Zelfs vanuit een life ubuntu cd wil het niet werken en dat heeft het tot voor kort wel gewoon gedaan...?

Waar moet ik zoeken, iemand een idee?

« Laatst bewerkt op: 2018/03/06, 10:17:47 door ejfrolich »
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/06, 13:17:42 »
Je zou uit kunnen zoeken of je netwerkkaart het probleem is.
Misschien dat een update een probleem veroorzaakt.
Dus google of er meer gebruikers dit hebben, liefst in het engels.

Je zou kunnen booten in een oudere kernel, dus via grub naar oudere kernel gaan, en test of het daar werkt.

Dan op de plaatst waar nu deze pc staat, zet daar een andere pc neer(laptop), heeft deze ook een probleem?
Dus dat dezelfde netwerkkabel gebruikt wordt.

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/06, 23:05:58 »
Dank voor je tips.

Ik ben toch nog een beetje de weg kwijt.
Allereerst zijn vanuit mijn pc (laptop via wifi) alle andere divices in het netwerk benaderbaar. De server wordt ook gebruikt om muziek en video mee te streamen, dat werkt gewoon normaal. Mijn pc laptop kan ook onder Windows 10 niet pingen naar deze specifieke server. Onder Windows zal NFS uit staan maar dan moet die server toch te pingen zijn?

Dus een kernel probleem zou kunnen maar dan zou toch niet één specifiek netwerk divice niet pingbaar zijn?

Ik ga nog het een en ander proberen. Ik heb al de laatste live dvd van Ubuntu geprobeerd. Dus een oudere kernel, zonder resultaat.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/07, 11:40:23 »
Kijk eens goed naar je server?

Zet eens alle apparaten uit, en allen de ubuntu en server weer aanzetten, dus ook switches en routers uitzetten, en rebooten.

Probeer eens via een usb wifi, of het dan wel werkt.

Vertel eens wat voor hardware je overal hebt liggen.
server kan blokkeren, router geeft geen info door, router heeft ook een firewall, zet deze eens uit.

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2018/03/09, 01:07:44 »
Hardware:

Dell laptop met de laatste LTS up to date en win 10 up to date. Via WiFi
Laptops, tablets en telefoons van apple. Via WiFi
2 x game pc onder windows. Via bedraad netwerk
Telefoons en tablet op android. Via WiFi
Brother printer bedraad
Tv's zowel bedraad als via WiFi
Logitech Duet via WiFi
Chromecast via WiFi
Synology server

Netwerk
Caiway glasvezel
Fritz 7490 WiFi router
2 x Gigabit switches

De server is te pingen op alle apparaten behalve de Ubuntu laptop en laat daar normale responstijden zien.
Op de Ubuntu laptop gaat het kort goed en dan weer mis.

 
Linux Mint, mijn nieuwe keus!