Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mac filtering  (gelezen 1601 keer)

Ralphius

  • Gast
mac filtering
« Gepost op: 2008/07/22, 16:41:19 »
beste mensen

met alle vormen van versleuteling... welke te kiezen, welke is best?
ik heb nu mijn router zo ingesteld dat de twee mac adressen van de twee laptops hier in huis toegang krijgen...

is dit nu werkelijk 101% safe?
of toch maar voor één of andere vorm van versleuteling kiezen?

groet
R.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
mac filtering
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/22, 16:51:13 »
Niets is écht veilig, helaas.

MAC adressen kan men veranderen, dus als men zich een MAC adres toewijst dat toegang heeft, kan men binnen.
Maar hoe men één van die twee MAC adressen te weten kan komen.....

Als je het volgende hebt ben je zo goed als veilig:
- WPA (2)
- MAC controle
- Liever geen DHCP, enkel statische adressen in een specialere range zoals 10.35.214.0.
- Een netwerknaam die niet naar jouw gezin kan verwijzen, neem iets neutraal zoals "Myworld".
- Linux systemen ;)

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Ralphius

  • Gast
mac filtering
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/23, 01:44:50 »
Ok als er kwade wil mee gemoeid is, of als men wat zou te verbergen hebben dan, maar geen van beide is hier het geval.
Gewoon dat je geen hotspot bent voor speelvogels en datastreamdieven, dat is het wat het moet zijn.

Ik dacht die versleutelingen te laten voor wat ze zijn, maar bij nader inzien ga ik je tips toch toepassen Scormen.

m'n beste dank in elk geval :-)

Ralph

rpr

  • Gast
mac filtering
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/25, 10:45:54 »
Citaat van: Ralphius
Ok als er kwade wil mee gemoeid is, of als men wat zou te verbergen hebben dan, maar geen van beide is hier het geval.
Gewoon dat je geen hotspot bent voor speelvogels en datastreamdieven, dat is het wat het moet zijn.

Ik dacht die versleutelingen te laten voor wat ze zijn, maar bij nader inzien ga ik je tips toch toepassen Scormen.

m'n beste dank in elk geval :-)

Ralph
Als ze zien dat je geen versleuteling hebt gaan ze proberen connecteren en als het niet werkt weten ze direct dat ze uw mac adres moeten spoofen (Term voor hetzelfde macadres nemen)

Wat er van statische ip adressen gezegd word is even simpel te omzeilen als de mac adressen doordat ze gewoon uw netwerk verkeer kunnen monitoren en zien ze direct ook het ip van uw laptop en dus de range.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
mac filtering
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/25, 11:55:43 »
Citaat
Wat er van statische ip adressen gezegd word is even simpel te omzeilen als de mac adressen doordat ze gewoon uw netwerk verkeer kunnen monitoren en zien ze direct ook het ip van uw laptop en dus de range.
Klopt, maar het is toch weer een extra stapje.
Lang leve de UTP kabel ;)

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline siegi

  • Lid
mac filtering
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/25, 12:22:25 »
dhcp uitzetten maakt het jezelf alleen moeilijker.
Ik zou gewoon voor wpa2 beveiliging gaan. En een goed wachtwoord.