Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vastloper nog v  (gelezen 9489 keer)

Gast

  • Gast
Vastloper nog v
« Gepost op: 2005/08/08, 11:41:46 »
Ik heb een Acer 1692WLMi laptop (Pentium-M 1.73GHz, 1Gb ram, 100Gb schijf, Radeon X700 PCIe) en nog voor dat ik de installatie in kom, dus tijdens het opstarten van de cd, loopt Ubuntu al vast, en wel op de regel "Uncompressing linux... Ok, booting kernel" (of iets in die richting). Ik heb zo'n flauw vermoeden dat mijn systeem niet ondersteund word omdat het aan de nieuwe kant is, klopt dit?
Alvast bedankt :)

Vastloper nog v
« Reactie #1 Gepost op: 2005/08/08, 15:03:35 »
PCI express kan wel eens de boosdoener zijn. Werkt de Live CD wel?

Gast

  • Gast
Vastloper nog v
« Reactie #2 Gepost op: 2005/08/08, 16:33:25 »
De live-cd geeft precies hetzelfde probleem. Ik heb ook maar even een andere linux geprobeerd, namelijk suse 8.0, en die boot de installatie wel gewoon.. vind ik raar, want die kernel is nog een stuk ouder (2.4.x) dus die zou naar mijns inziens toch minder moeten ondersteunen..

Vastloper nog v
« Reactie #3 Gepost op: 2005/08/08, 19:38:08 »
Probeer eens te booten met verbose output (als je niet weet hoe: het is iets met opties op de boot commandline, als google je neit verder kan helpen zal ik nog even verder zoeken, ik weet het ook niet 1 2 3)

Gast

  • Gast
Vastloper nog v
« Reactie #4 Gepost op: 2005/08/08, 22:38:31 »
Ik heb debuggen aangezet dmv de optie boot_debug=1, en het tovert geen extra informatie op mijn scherm, behalve een regeltje "Ready." na het laden van vmlinuz en initrd.gz. Helaas geen resultaat..

Vastloper nog v
« Reactie #5 Gepost op: 2005/08/08, 23:29:00 »
Als het goed is zijn er binnen enkele uren tot dagen live CD's van Breezy beschikbaar, dan kun je het daarmee proberen :)

Gast

  • Gast
Vastloper nog v
« Reactie #6 Gepost op: 2005/08/12, 16:52:26 »
Ik heb het inmiddels opgelost, en voor de mensen met hetzelfde probleem zal ik het maar even melden..
Ik heb opgestart met de bootopties noapic, nolapic en hw-detect/start_pcmia=false. Op de bootregel komt dus te staan: 'linux noapic nolapic hw-detect/start_pcmcia=false'
Evengoed bedankt voor de hulp mensen :)

Vastloper nog v
« Reactie #7 Gepost op: 2005/08/12, 23:11:51 »
Hmm, vreemd...

Maar goed, apic/acpi code blijft een fragiel iets wat wel elke keer verbeterd wordt in de kernel. Bedankt dat je je oplossing met ons deelt!