Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa  (gelezen 1421 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Inmiddels is mijn webstek geheel bijgewerkt voor Linux Mint 17.3 Rosa! Inclusief de direct-doen-lijstjes:

Cinnamon: https://sites.google.com/site/computertip/mint-cinnamon-directdoen

Mate: https://sites.google.com/site/computertip/directdoenmint

Heb je Rosa nog niet? Haal d'r dan hier:
https://sites.google.com/site/computertip/meteendoen
(rechterkolom, onderaan)

Let op: de Xfce-editie en de KDE-editie zijn er nog niet. Die verschijnen over een paar weken pas.

Opwaarderen van een oudere Mintversie naar 17.3 zal pas over ruim een maand officieel mogelijk worden gemaakt in Updatebeheer. Het is het veiligste en verstandigste, om daarop te wachten. Maar als je niet kunt of wilt wachten (toepassen op eigen risico!):
https://sites.google.com/site/computertip/9#TOC-Opwaarderen-binnen-een-serie:-via-de-terminal
(punt 2, rechterkolom)

Doe er je voordeel mee!   :)
« Laatst bewerkt op: 2015/12/01, 12:37:26 door Pjotr »

Offline Hannes57

  • Lid
    • Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Re: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/05, 13:22:40 »
Pjoitr,


Bedankt voor jouw altijd heldere uitleg. Hier heb ik altijd veel aan.

Han

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/05, 15:01:18 »
Leuk om te horen!  :)

Re: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/06, 19:22:17 »
Inderdaad, een site die nooit mag verdwijnen. Klopt eigenlijk altijd. Ik heb nu wel 1 foutje gevonden ;-)

Menuknop - Hulpmiddelen - LXTerminal, dit zou moeten zijn Menuknop - Systeemgereedschap - LXTerminal. Althans voor de 15.10 versie.

Re: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/06, 19:59:31 »
Inderdaad, een site die nooit mag verdwijnen. Klopt eigenlijk altijd. Ik heb nu wel 1 foutje gevonden ;-)

Menuknop - Hulpmiddelen - LXTerminal, dit zou moeten zijn Menuknop - Systeemgereedschap - LXTerminal. Althans voor de 15.10 versie.

Volgens mij ondersteunt Pjotr geen tussenversies maar alleen LTS ;)

Re: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/06, 20:04:27 »
En bedankt Vistaus :P

Nu kan ik dus weer de laptop in zijn geheel opnieuw installeren. Of zou ik een update erover heen kunnen gooien naar een LTS versie :-D

Offline Henkp

  • Lid
Re: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/06, 21:03:32 »
@Pjotr,

In het direct doen lijstje van de Cinnamon, kan dat van de "Ctrl+Alt+Backspace" wel weg.
Daar dat in de 17.2 en nu ook in de 17.3 versie niet meer nodig is. Het zit er al in verwerkt, zodat die opdracht onnodig is geworden.

Vriendelijke groet,

Henk

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/07, 00:17:19 »
@Pjotr,

In het direct doen lijstje van de Cinnamon, kan dat van de "Ctrl+Alt+Backspace" wel weg.
Daar dat in de 17.2 en nu ook in de 17.3 versie niet meer nodig is. Het zit er al in verwerkt, zodat die opdracht onnodig is geworden.

Vriendelijke groet,

Henk
Dank voor het meedenken!   :)

Maar het lijkt standaard alleen als opstarttoepassing aanwezig te zijn, dus na aanmelding in het gebruikersaccount.... Met "mijn" oplossing werkt het, als het goed is, ook al in het aanmeldvenster (dus voordat er een gebruiker is aangemeld).

Re: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/07, 13:16:18 »
@Pjotr,

In het direct doen lijstje van de Cinnamon, kan dat van de "Ctrl+Alt+Backspace" wel weg.
Daar dat in de 17.2 en nu ook in de 17.3 versie niet meer nodig is. Het zit er al in verwerkt, zodat die opdracht onnodig is geworden.

Vriendelijke groet,

Henk
Dank voor het meedenken!   :)

Maar het lijkt standaard alleen als opstarttoepassing aanwezig te zijn, dus na aanmelding in het gebruikersaccount.... Met "mijn" oplossing werkt het, als het goed is, ook al in het aanmeldvenster (dus voordat er een gebruiker is aangemeld).

Bij mij werkt het ook vanaf het aanmeldscherm en ik heb niks aangepast omtrent CTRL+ALT+BACKSPACE, dus het werkt standaard al :) In ieder geval op 17.3 dan want 17.2 heb ik nooit gebruikt.

Re: Tip: direct-doen-lijstjes voor de nieuwe Linux Mint 17.3 Rosa
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/07, 20:34:51 »
Pjoitr,


Bedankt voor jouw altijd heldere uitleg. Hier heb ik altijd veel aan.

Han

Mee eens. Ben blij met Ubuntu en Linux Mint, want die zijn i.t.t. Windows lekker makkelijk in het gebruik en makkelijk is voor mij erg fijn, veel dingen gaan me tegenwoordig al moeilijk genoeg. En zonder Pjotr zou ik zelfs dat 'simpele werken met Linux' al niet eens kunnen. Alleen het direct-doen-lijstje al. Geen Pjotr, geen computerende Vistaus ;) Dus ook namens mij weer hartelijk dank, Pjotr, voor het altijd weer op weg helpen! :)