Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mcedit gebruik van macros na 8.04 buggy  (gelezen 1331 keer)

Offline gradje

  • Lid
    • Sultansplace
mcedit gebruik van macros na 8.04 buggy
« Gepost op: 2009/10/24, 09:57:02 »
Op mijn hoofdsysteem gebruik ik nog steeds met veel plezier ubuntu 8.04.
Dagelijks gebruik ik op dat systeem de macro-faciliteit van mcedit, die werken daar echt zo ontzettend handig.

Vanaf ubuntu 8.10 heb ik de macros van mcedit niet meer kunnen gebruiken, de terminal loopt dan vast na het uitvoeren van 3 x dezelfde macro.
Een bugreport heb ik toen geplaatst op launchpad, de fout is door meerdere mensen bevestigd.

Maar helaas, zelfs in karmic werkt het nog steeds niet, nu echter krijg ik reeds een foutmelding zodra ik een macro wil opslaan.
De foutmelding is: "fout bij open van tijdelijk bestand", ook als ik mcedit met sudo opstart krijg ik deze melding.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?  Als ik op de foutmelding zoek krijg ik alleen maar de vertaling ervan te zien maar niet de oplossing!

Cntrl-R start Macro, nogmaals Cntrl-R opslaan Macro, daarna een letter intypen b.v. "a", en dan komt de foutmelding.
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999

Offline gradje

  • Lid
    • Sultansplace
Re: mcedit gebruik van macros na 8.04 buggy
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/25, 15:07:30 »
Probleem van niet kunnen opslaan van de macro's heb ik inmiddels gevonden.
mc kon op de een of andere manier niet zijn eigen .mc directory aanmaken in de home directory.
Na zelf een .mc directory te hebben aangemaakt werken de macro's weer, alleen... de bug die ik op launchpad heb gemeld is ook in Karmic nog steeds aanwezig  :(

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/mc/+bug/314614
« Laatst bewerkt op: 2009/10/25, 15:15:46 door gradje »
Zelfs een grote EIK is als een eikel begonnen :cool:
The Ubuntu Counter Project # 18478, The Linux Counter Project # 95999