Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NL vertaling Dapper  (gelezen 4433 keer)

DFreeze

  • Gast
NL vertaling Dapper
« Gepost op: 2006/06/09, 09:44:53 »
dag,

sinds gisteren ben ik een gelukkige gebruiker van Dapper. Ik heb Breezy niet geupdate, omdat ik er nogal wat mee had omgerommeld. Ik wilde fris beginnen.

Maar wat me opviel is dat in de menu's nog veel Engels en Nederlands doorelkaar staat. Is er post-install een update van de localisatie beschikbaar? Of is mijn installatie dan niet helemaal goed gegaan?

Met andere woorden: is de vernederlandsing van Dapper nog verder uitgewerkt, of moet ik gewoon gaan meehelpen en zorgen dat Edgy volledig vertaald wordt ;) Ben vrij vaardig in beide talen, het ontbreekt me alleen aan tijd en daardoor aan vaardigheid met het vertaalsysteem (heb het gewoon nooit onderzocht en geprobeerd). Maar op een vrije avond kan ik best eens met de laptop op de bank enkele programma's vertalen.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
NL vertaling Dapper
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/09, 10:23:25 »
Vreemd, bij mij staat er nergens nog een engels woord in?
Heb je alles goed ge
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

NL vertaling Dapper
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/09, 12:34:34 »
Dapper wordt nog steeds vertaald en er komen maandelijks updates.

DFreeze

  • Gast
NL vertaling Dapper
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/09, 13:23:16 »
Ik heb Dapper LTS Final geinstalleerd vanaf de LiveCD. Bij de eerste inlog waren er na enkele minuten (slechts) 13 updates, maar geen vertalingen. Ik heb m'n sources-list nog niet gecheckt, die zullen nog ongewijzigd zijn (met nl. in de mirrorlijst).

Bij het gebruik van Synaptic kreeg ik wel een GPG error, na het updaten. Helaas was dat vlak voor bedtijd, dus ik heb nog niet verder in het probleem kunnen duiken. Maar nu ik dit intyp, herinner ik me dat mijn filternet abbo bij Breezy ook wel eens updates blokkeerde. De oplossing was toen om http:// te vervangen door ftp:// in de sources.list. Dat ga ik vanavond eens proberen, en dan kijken of er vertalingsupdates binnenkomen.

Als ik dan nog Engelse dingen in het menu of elders vindt, laat ik het hier wel weten.