Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw thema voor de wiki  (gelezen 23426 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Nieuw thema voor de wiki
« Gepost op: 2012/07/09, 11:42:46 »
Alle sites van Ubuntu NL worden de laatste tijd in een nieuw jasje gestoken. En zo zijn we ook bezig geweest voor onze wiki. We hebben een nieuw thema gemaakt voor moinmoin. Dit thema is gebaseerd op het standaard uiterlijk en de kleuren die we de laatste tijd bij Ubuntu NL doorvoeren.
Op een paar kleine bekende schoonheidsfoutjes na is het nieuwe thema wel zo goed als klaar. Daarom willen we van jullie vragen om het te testen. Hiervoor kun je het volgende doen.

Ga naar instellingen -> voorkeuren en kies als thema ("voorkeursthema"): light
LET OP: kies in dit menu alleen voor de optie 'light' of '<standaard>'. De andere thema's maken het design stuk!

Klik een beetje rond door onze wiki en als je iets opmerkt geef het hier in dit topic aan. We zijn echt op zoek naar bugs/issues. Alle feedback en tips zijn welkom. Bugs worden opgelost! Tips nemen we mee, maar we garanderen niets.

Zoals ik zei zijn er al wat bekende issues, dus die hoef je niet te melden;
 - GeschiktVoor krijgt beter uiterlijk
 - favicon is nog de oude
 - TopBars (menu van artikelen) zijn iets te breed waardoor ze buiten de site vallen

We houden dit project bij in deze blueprint op Launchpad. (niet zonder overleg wijzigen aub)
« Laatst bewerkt op: 2012/07/09, 11:45:28 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Nieuw thema voor de wiki
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/14, 21:50:19 »
Zeer netjes, vergeet je ook onze wiki niet? http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Vertaalteam ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nieuw thema voor de wiki
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/15, 12:12:52 »
We hebben het nieuwe thema inmiddels als standaard ingesteld.

Nu kunnen we rustig bestaande content ook aanpassen conform het nieuwe thema. Zoals de oa vertaalwiki :)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Nieuw thema voor de wiki
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/15, 13:47:28 »
Netjes Rachid. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Nieuw thema voor de wiki
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/15, 14:00:54 »
Goed dat de wiki ook word aangepakt, ik heb wat design foutjes/tips op launchpad gezet ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Nieuw thema voor de wiki
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/16, 19:06:21 »
Goed dat de wiki ook word aangepakt, ik heb wat design foutjes/tips op launchpad gezet ;)
Ik zie dat je wat meldingen hebt gedaan. Ik zal er later eens naar kijken.

We hebben nu net het thema overgezet. De StartPagina is "gewoon content" op de wiki en die wilde ik sowieso nog onder handen gaan nemen. Deze ziet er nu ook minder goed uit in dit nieuwe thema.

Als je wilt mag je deze zelf ook aanpassen, is gewoon een soort CSS in de wiki. Ik de pagina gekopieerd naar: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/StartPaginaVoorstel
Hier mag je gaan aanpassen wat je wilt.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!