Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Panel-blok met Applications/Places etc plotseling kwijt na mogelijke leftclick-f  (gelezen 597 keer)

Beste mensen,
op de een of ander manier is er iets misgegaan. Plotseling ben ik in mijn PANEL het gedeelte kwijt waarin de Applications, Places etc staan.Ik kan dus ook niet meer vanuit de GUI naar een terminal.
Verder ben ik ook in een ander deel van het (3-delig) panel de volumeregeling en mijn  Login/Change-user icon kwijt.
Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan herstellen?
Ik werk met 10.04LTS onder dualboot met Windows 7, waarbij Linux als primaire optie is ingesteld.

Bij voorbaat dank Antoine aka ekhnaton

Moderator edit: email adres verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/05, 15:07:11 door Ron »
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Ik denk dat jij je probleem het beste oplost door een nieuwe installatie te doen. 10.04 wordt al ruim een jaar niet meer ondersteunt en dus niet vertrouwt om nog mee te internetten. Mijn advies: installeer 14.04.1 
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Ik denk dat jij je probleem het beste oplost door een nieuwe installatie te doen. 10.04 wordt al ruim een jaar niet meer ondersteunt en dus niet vertrouwt om nog mee te internetten. Mijn advies: installeer 14.04.1 

Daar sluit ik me volledig bij aan. Doordat 10.04 al geruime tijd niet meer wordt ondersteund is het onverstandig om nog door te werken met 10.04 Installeer 12.04 of 14.04

Hartelijk dank voor het advies, maar verlies ik dan niet alle aanpassingen en toevoegingen die ik in 10.04 heb aangebracht in de loop van de tijd?
Ik moet er echt niet aan denken dat allemaal opnieuw te moeten opzoeken en installeren, vooral omdat ik niet meer bij  Applications kan zou dat een helse klus worden
OF bestaat er een mogelijkheid om bv 14.04 tijdens de installatie te laten checken wat er in 10.04 zat en dat over te nemen?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord, Antoine
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Ja, bij schoon installeren ben je de aanpassingen kwijt.
Als je upgradet (vanaf 10.04 kun je direct naar 12.04) niet, maar het levert een minder schone installatie op.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Inderdaad, bij een upgrade ben je minder aanpassingen kwijt.
Ja, bij schoon installeren ben je de aanpassingen kwijt.
Als je upgradet (vanaf 10.04 kun je direct naar 12.04) niet, maar het levert een minder schone installatie op.
dus het levert een minder schone installatie op.  :P

http://wiki.ubuntu-nl.org/UpgradeUbuntuPrecise#Upgrade_van_10.04_LTS_naar_12.04_LTS
Klik links bovenin op Documentatie

@Gymnasiast en testcees:

Volgens mij zijn jullie 10.04 allang weer vergeten :P Bedenk jullie wel even dat 10.04 nog het zeer aanpasbare GNOME 2 had en 12.04 en 14.04 het minder aanpasbare maar voor ook anders werkende Unity hebben. Dus als je upgradet van 10.04 naar 12.04, dan heb je een hele andere interface en zijn je aanpassingen dus alsnog weg.

Offline jan11000

  • Lid
In het vervolg
-of elke nieuwe versie upgrade doen, elke half jaar, dus steeds naar laatste versie, maar wel kans dat er iets mis gaat.(dus niet schoon beginnen).(of wat beter is , schoon beginnen, maar veel werk).
-Of elke 5 jaar(ubuntu) of 3 jaar(xubuntu) de nieuwe LTS versie installeren, meestal kun je gewoon een upgrade doen, maar beter is schoon installeren.

Je ligt nu heel lang achter tav veiligheid, dus nu moet je echt schoon installeren.

Zoek ook even waar je je email achter kunt laten, dan krijg je bericht dat je linux verlopen is.
https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-announce

Offline Tom

  • Lid
Kleine randbemerking wat betreft Xubuntu!
Xubuntu 14.04 is ook weer een LTS versie en krijgt drie jaren ( t.m April 2017 ) ondersteuning wat de specifieke Xfce pakketten betreft.
Op de pakketten die Xubuntu met Ubuntu deelt, verreweg de meeste dus, zal ook Xubuntu 14.04 Lts  vijf  jaren ( t.m April 2019 ) veiligheidsupdates krijgen.
Xubuntu 14.04.1 kunt u dus blijven gebruiken de volle vijf jaar. !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

@Gymnasiast en testcees:

Volgens mij zijn jullie 10.04 allang weer vergeten :P Bedenk jullie wel even dat 10.04 nog het zeer aanpasbare GNOME 2 had en 12.04 en 14.04 het minder aanpasbare maar voor ook anders werkende Unity hebben. Dus als je upgradet van 10.04 naar 12.04, dan heb je een hele andere interface en zijn je aanpassingen dus alsnog weg.
Ik weet nog heel goed hoe 10.04 was! :)
Ubuntu 12.04 en 14.04 hebben altijd nog GNOME fallback/flashback. Minder aanpasbaar, maar wel GNOME2-achtig. En het kan de instellingen van GNOME 2 overnemen.

Los daarvan lijkt de vraagsteller ook extra geïnstalleerde programma's onder aanpassingen te rekenen, en is configuratie van andere programma's dan de werkomgeving ook aanpassing.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

@Gymnasiast: Daar heb je gelijk in. Maar ik bekeek het even vanuit TS-perspectief. Die zal niet in GNOME Fallback booten na het upgraden maar in Unity; zonder wij het de TS zeggen zal de TS niet weten van GNOME Fallback.

 Beste mensen,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie input. Ik maak inmiddels gebruik van Ubuntu 12.04 LTS en over weeg idd om hierna te upgraden naar 14**
Ik had de 12.04 al ooit geinstalleerd, maar kon niet goed overweg met de nieuwe GUI. Gelukkigerwijs had ik daar al veel van mijn toevoegingen instaan
Heb nog wel een klein probleem met internet-contact met het Softwarecentre maar dat los ik wss ook wel weer op.

mvg antoine aka ekhnaton
:)FINI LE TEMPS DU BOUFFON
Though I'm hardly ever smiling, I think it is hilarious it takes a Fool like me to see the madness of reality :)

Beste mensen,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie input. Ik maak inmiddels gebruik van Ubuntu 12.04 LTS en over weeg idd om hierna te upgraden naar 14**
Ik had de 12.04 al ooit geinstalleerd, maar kon niet goed overweg met de nieuwe GUI. Gelukkigerwijs had ik daar al veel van mijn toevoegingen instaan
Heb nog wel een klein probleem met internet-contact met het Softwarecentre maar dat los ik wss ook wel weer op.

mvg antoine aka ekhnaton


Waarom zou je verder gaan naar 14.04 ? 12.04 heeft nog heel lang ondersteuning en is in mijn ogen veel stabieler dan 14.04 (op *mijn* hardware ....) meen ik.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort