Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Sweex LW313 Wireless 300N USB Adapter  (gelezen 4538 keer)

Ubuntu-girl

  • Gast
Problemen met Sweex LW313 Wireless 300N USB Adapter
« Gepost op: 2011/02/23, 10:16:30 »
Hoi! ;)
Ik heb op een van onze oude PC's Ubuntu 10.10 geinstalleerd. Tot voor kort was deze PC aangesloten op een bedrade netwerkverbinding en dat werkte prima.
Omdat de PC nu verhuisd is naar een plek waar geen bedrade verbinding aanwezig is, dacht ik, ik ga even een draadloze netwerkadapter halen (Sweex LW313 Wireless 300N USB Adapter)
Ik heb deze adapter uiteindelijk aan de praat gekregen door een aparte Ralink RT2770 driver voor Linux te installeren (die tip heb ik op dit forum gevonden: http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/sweex-wireless-300n-card-pci-ubuntu-10-10/).
Het resultaat is dat nu netjes (automatisch) verbinding gemaakt wordt met ons draadloze netwerk, alleen ..... Internet werkt niet.
Enig idee wat daarvan de oorzaak kan zijn? De signaalsterkte lijkt goed te zijn... De overige draadloze verbindingen in huis werken wel...
Ik weet het even niet meer. Moet ik toch een andere driver hebben?  ???

Re: Problemen met Sweex LW313 Wireless 300N USB Adapter
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/23, 18:31:16 »
Welkom Ubuntu-girl,

Als je een draadloos verbinding heb met je router, zal het niet aan de driver liggen.
Kijk eerder naar de instellingen op je PC/Laptop en router of deze juist staan.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Problemen met Sweex LW313 Wireless 300N USB Adapter
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/24, 15:10:10 »
kijk ook eens of toevallig FireFox niet op "offline werken" staat, is mij ook wel eens overkomen ;)

op bestand klikken en de ena laatste optie onderaan, offline werken moet niet aangevinkt staan.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Problemen met Sweex LW313 Wireless 300N USB Adapter
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/25, 15:45:01 »
Al gekeken of hier misschien een oplossing staat?