Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwste Teamviewer (15.3.2682) werkt ok op Ubuntu maar niet op Linux Mint 19.3  (gelezen 2569 keer)

Offline dorusone

  • Lid
Nieuwste Teamviewer  (15.3.2682) werkt ok op Ubuntu maar niet op Linux Mint 19.3
Het gaat om 2 verschillende laptops.

Installatie op LM 19.3 geeft geen foutmeldingen maar bij opstarten zie ik een schermpje
voorbij flitsen en dan is het gedaan.

Anders eens AnyDesk proberen
https://anydesk.com/nl
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Offline dorusone

  • Lid
Is niet FREE of ? 

Citaat
Is niet FREE of ? 
Is gratis voor de thuis gebruiker ;)
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Offline rico70

  • Lid
Anders eens AnyDesk proberen
https://anydesk.com/nl
Mvg
Niet te vergelijken met TeamViewer wat betreft gebruikers gemak, vooral als je iemand op afstand wilt / moet helpen

Offline dorusone

  • Lid
ik zie het beneden in het scherm ja bedankt ! 
Vraagje nog : Is niet te vergelijken zeg je maar ¨alles¨ is toch vergelijkbaar . bedoel je dat het veel gebruiksvriendelijker is
dan Teamviewer ?

Offline rico70

  • Lid
Nee, TeamViewer is veel gebruiks vriendelijker. Ik heb AnyDesk ook eens geprobeerd, moet je met ip nummers gaan werken. Niet bepaald handig als je iemand wilt helpen die een absolute leek is op computer gebied.


Veel meer als Rico 70 kan ik niet zeggen.
Teamvieuwer nog nooit gebruikt!
Anydesk een keer voor hulp, zag toch dat vlotjes ging door de helper.
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Nee, TeamViewer is veel gebruiks vriendelijker. Ik heb AnyDesk ook eens geprobeerd, moet je met ip nummers gaan werken. Niet bepaald handig als je iemand wilt helpen die een absolute leek is op computer gebied.
Ik kan het bevestigen teamviewer is veel handiger in gebruik met name bij niet deskundigen aan de andere kant van de lijn.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Noidem

  • Lid
Kom even op dit topic terug met een aanvullende vraag.

Is Teamviewer veilig om te gebruiken? Ik begrijp dat alles encrypted is.


Teamviewer zelf zegt hier over:
TeamViewer wordt beveiligd door end-to-endversleuteling (256-bits AES), tweeledige verificatie en andere standaardbeveiligingsfuncties, enzovoort.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline DeBaas

  • Lid
Teamviewer  15.3.3 geïnstalleerd op Mint Cinnamon 19.3 geen probleem geconstateerd.
Probeer eens te installeren vanuit een terminalvenster:
cd MapWaarDeGedownloadeFileStaat
sudo apt update
sudo apt dist-upgrade
sudo apt install ./NaamVanDeFile.deb

Geef ons de eventuele foutmeldingen.

Nog geen goed resultaat?
Dan weer vanuit een terminal:
teamviewer

Geef ons de eventuele foutmeldingen.
« Laatst bewerkt op: 2020/05/11, 23:04:53 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Noidem

  • Lid
Teamviewer zelf zegt hier over:
TeamViewer wordt beveiligd door end-to-endversleuteling (256-bits AES), tweeledige verificatie en andere standaardbeveiligingsfuncties, enzovoort.

Waar het mij meer om gaat is of er geen backdoors of zo bekend zijn? Het is immers geen open source software? Ik ben benieuwd of forumleden veiligheidstechnisch gesproken er goede ervaringen mee hebben. Dat het prima werkt geloof ik absoluut ^-^.

Offline rico70

  • Lid
Geen backdoors voor zover ik weet.

Offline Noidem

  • Lid
Geen backdoors voor zover ik weet.
Hebben anderen ook positieve 'veiligheids'-ervaringen met deze proprietary software?

Teamviewer wordt gebruikt door grote computerverenigingen om leden te helpen met computerproblemen, door ICT-desk die ondersteuning leveren aan klanten en ik heb nog nooit gehoord of gelezen van backdoors of ander tuig. Ik zou zeggen: Google er eens op los.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline Noidem

  • Lid
Google er eens op los.
Heb ik gedaan en idd no issues.

Offline MKe

  • Lid
Kom even op dit topic terug met een aanvullende vraag.

Is Teamviewer veilig om te gebruiken? Ik begrijp dat alles encrypted is.
Een aantal jaren geleden is TeamViewer een keer gehacked, zodat onbevoegden ineens de desktop van gebruikers konden overnemen. Sindsdien heb ik niets meer over veiligheids lekken gehoord, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Dit soort programma’s geven logischerwijs altijd een verhoogde risico. Ik zou het programma daarom nooit permanent aan laten staan, maar alleen starten op het moment dat ik het wil gebruiken.
Overigens gebruik ik Anydesk. Bij mij sloot TeamViewer na korte tijd steeds de verbinding af. Blijkbaar wilden ze dat ik ging betalen. Anydesk werkt prima and ik vindt het niet moeilijker dan TeamViewer.

Offline dorusone

  • Lid
Teamviewer  15.3.3 geïnstalleerd op Mint Cinnamon 19.3 geen probleem geconstateerd.
Probeer eens te installeren vanuit een terminalvenster:
cd MapWaarDeGedownloadeFileStaat
sudo apt update
sudo apt dist-upgrade
sudo apt install ./NaamVanDeFile.deb

Geef ons de eventuele foutmeldingen.

Nog geen goed resultaat?
Dan weer vanuit een terminal:
teamviewer

Geef ons de eventuele foutmeldingen.

Een hele tijd later wilde ik u/je bedanken want het werkt inderdaad prima ! met vriendelijke groeten, Theo.


Offline DeBaas

  • Lid
Laatste teamviewer 15.6.7 geen problemen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline dorusone

  • Lid

Dat klopt ! goed om te weten.