Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linus Torvalds over Gnome 3.4.1 (weggevertje: hij is nog steeds niet tevreden)  (gelezen 9781 keer)

@Vecht: Nee klopt, die sneltoetsen zijn ook best handig :) Op mijn laptop gebruik ik wel zo nu en dan sneltoetsen omdat dat soms net iets lekkerder gaat dan met mijn touchpad of trackpoint (gebruik mijn lappie voornamelijk op school, dus dan moet ik wel snel dingen kunnen openen). Maar met een externe muis gebruik ik sneltoetsen nauwelijks. Maar handig zijn ze inderdaad wel, dus ik snap wel dat jij ze veel gebruikt :)

@flyerman: Ik ben objectief hoor. foxinfinety kwam nogal erg doordrukkend over met zijn GNOME 2 alsof hij wilde zeggen: "ik bepaal dat GNOME 2 het beste is voor iedereen". Heeft ie vast niet zo bedoeld, maar zo kwam het wel over op in ieder geval mij (maar ik ben vast niet de enige).

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
....
Stond een beetje vreemd maar ik gebruik veel programma's omdat ik het leuk vind om van alles te doen op mijn systeem.
...
Maar dat is hoe ik werk en hoe ik altijd mijn systeem heb ingedeeld.
Misschien ben jij dan wel de spreekwoordelijke uitzondering, die de regel bevestigt? En als dat zo zou zijn, dan is het niet goed om dat de projecteren naar andere gebruikers. Want voor alle gebruikers die ik (wekelijks) overzet, is dit (unity) nooit een probleem, ik krijg er geen enkele vraag of klacht over. Typisch, die tegenstelling met de gebruikers op dit forum.

Citaat
Lijkt mij dat ze dit met opzet doen om er voor te zorgen dat het herkenbaar is als Ubuntu.
Eerlijk gezegd denk ik ook dat het een stukje branding is: je kunt nu, in één oogopslag zien dat het een Ubuntu-desktop is, Apple en Windows hebben hun dock immers onderaan staan en alleen bij Ubuntu staat deze links.

Maar ergonomisch gezien vind ik het geen probleem en ervaar het zelfs als een licht voordeel om de starter links te hebben. Heb lang gewerkt met zo'n dock onderin (docky), maar dat begon me op enig moment ook te irriteren: te pas en te onpas kwam het tevoorschijn (had 'm op autohide staan); sinds 12.04 met de standaard starter heb ik van dit specifieke probleem helemaal geen last meer, het dock verschijnt alleen wanneer ik het wil.


Maar ergonomisch gezien vind ik het geen probleem en ervaar het zelfs als een licht voordeel om de starter links te hebben.

Persoonlijk vind ik dat juist een nadeel, maar dat is denk ik een vastgeroest iets is..
Ik vind het handiger om het rechts te hebben.
Wanneer ik een scherm vergroot pak ik deze bij de punt rechtsonder en dat soort dingen.
Voor mijn gevoel moet ik meer met de muis over het scherm gaan dan wanneer er een dock aan de rechterzijde is.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

  • Lid
In Windows kun je net als in OS X je dock verplaatsen en dat is in Unity niet mogelijk.
Het is dus puur om het de Unity look te geven.

Je hebt gelijk dat ik geen gemiddelde gebruiker ben maar ik heb Unity bij verschillende mensen geprobeerd en uiteindelijk kiezen ze voor Xubuntu vanwege het menu.
Waar ik het weekend naar toe ga moet ik zelfs Unity verwijderen omdat ze na al die tijd er maar niet aan kunnen wennen.
Nu lijkt het of dat ze niet willen leren maar als je al vanaf 10.04 Unity gebruikt en bij 12.04 zijn ze nog niet gewend aan het systeem.
Hun launcher staat ram vol vanwege het zogenaamde menu wat ze zeer omslagtig en onoverzichtelijk vinden.

Dat lijkt me dan eerder een Brabants probleem want hier hogerop in NL merk ik nauwelijks dat men er niet aan kan wennen ;)

Dat lijkt me dan eerder een Brabants probleem want hier hogerop in NL merk ik nauwelijks dat men er niet aan kan wennen ;)

Ik ben een Groninger (veel noorderlijker kan denk ik niet) en ik kan er ook niet echt aan wennen. :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Dat lijkt me dan eerder een Brabants probleem
Ja ja, en Zeeland ligt natuurlijk naast Brabant dus.....
Jongeman, jij discrimineert mij, ik kom je nog wel een keer tegen en dan ............................. nemen we een bak koffie :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

@Theo: Ik bedoelde een grote groep in de nabijheid van een Ubuntu-NL'er, niet een individu ;) Daarbij was het een knipoog-opmerking en emiel snapt het vast wel ;)
@Ron: Ik zou niet eens durven want dan zou ik mezelf ook discrimineren omdat ik wat Brabants bloed in me heb. En buiten dat wonen ook nog ees de meeste van mijn vrienden daar in het diepe zuiden wonen.
Een bak koffie gaan we zeker een keer nemen :D

@Vistaus, mijn reactie was daarom ook met een brede lach. Ik heb nog een poging ondernomen om de lach van de smiley op te rekken, maar helaas...
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

@Vistaus, mijn reactie was daarom ook met een brede lach. Ik heb nog een poging ondernomen om de lach van de smiley op te rekken, maar helaas...


Snap ik, maar ik vond zelf prettig om het nog even te verduidelijken ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Vistaus woont in het hoge noorden onder al die provincies die er boven zitten en boven die er onder zitten.
In 12 provincies van Nederland hebben ze mensen die niet kunnen wennen behalve in die provincie waar Vistaus woont. =D

Vistaus zijn familie is niet voor niets uit Brabant gegooid. ;)

Hehe, niet 'gegooid' maar uit pure noodzaak om geld te kunnen verdienen. In de jaren 20 was je blij met elk baantje wat je aangeboden kreeg, zelfs al was dat helemaal (in dit geval) Den Haag ;)
Maar ik spreek niet alleen over Flevoland hoor van dat wennen; ook over omliggend zoals Noord-Holland en Utrecht ;)