Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [UNSOLVED] [MAY BE LOCKED] Silvercrest VoIP USB Phone ph1012  (gelezen 4343 keer)

[UNSOLVED] [MAY BE LOCKED] Silvercrest VoIP USB Phone ph1012
« Gepost op: 2008/06/01, 13:34:32 »
Recentelijk een Silvercrest VoIP USB Phone ph1012 telefoon gekocht ter gebruik met Skype.
Ik wist van te voren dat er natuurlijk (sic!) alleen een driver bij zat voor Windows, dus ik zou afhankelijk zijn van de drivers van de community zelf.
Het probleem is nu echter dat ik onder 6.06 LTS een mooie melding krijg "new audio device found" en dat Skype mijn telefoontje ook ziet.
MAAR, het "belgeluid" loopt over de externe luidspreker (achterkant telefoon) wat wél de bedoeling is, maar het geluid van de gesprekspartner verloopt óók via die speaker :s.
Daarnaast krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om de microfoon van de telefoon aan het werk te krijgen.
Als ik in Skype in plaats van USB (HW:) de optie USB (Plughw:) kies krijg ik een foutmelding bij een test gesprek, en ook USB (HW:) werkt niet. (meer opties zijn er toch echt niet)

Aldus hoe krijg ik het belgeluid over de buitenste luidspreker, het gespreksgeluid over de binnenste luidspreker, en de microfoon aan de gang?

Overigens heb ik er helemaal geen bezwaar tegen om "flink" aan het werk te gaan in de console mocht dit noodzakelijk zijn. Ik heb nu al een half uur lopen klooien om het goed in te stellen, en ik weiger om een simpel USB apparaat terug te brengen simpelweg omdat ik 'm niet ingesteld krijg ;)

Bij voorbaat dank.


*EDIT* Dit is de link naar de fabrikant: LINKIE
« Laatst bewerkt op: 2009/03/19, 15:46:29 door Chill_Burg »
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Re: Silvercrest VoIP USB Phone ph1012
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/19, 15:45:37 »
Voor het geval er iemand ook op zoek is hoe je de Silvercrest VoIP USB Phone ph1012  aan het werk krijgt in (K)Ubuntu, en deze thread nu pas leest (bijvoorbeeld gevonden via een zoekmachine).
Ik heb een maand of 6 geleden de hoop opgegeven om deze telefoon te gebruiken.
Mocht er iemand alsnog een oplossing hebben gevonden dan zou ik een PB of e-mail zeer op prijs stellen.
Windows : Gevangenisraam met uitzicht op utopia.
Ubuntu    : Utopia met uitzicht op gevangenisraam.
Beryl       : LSD trip in utopia met uitzicht op aarde.
Bezoek Rechtenforum.nl voor al je juridische vragen.

Offline janver

  • Lid
Re: [UNSOLVED] [MAY BE LOCKED] Silvercrest VoIP USB Phone ph1012
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/01, 15:36:08 »
Hallo , Ik heb Aconnectgui geinstalleerd en alles gaat als een fluitje.

groet Janver