Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Láátste maand!  (gelezen 15389 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Láátste maand!
« Gepost op: 2016/07/01, 23:08:39 »
Ik begrijp dat het bij dat andere erg veel gebruikte computersysteem dit de laatste maand is voor de gratis upgrade naar versie 10.

Nu gaat men alle W*** PC's die nog niet op X draaien deze boodschap sturen. OK en bedankt voor de bekendmaking!



Als wij daar nou eens als reactie onderstaand boodschapje de lucht insturen als social media object? Die social media doen het tegenwoordig beter dan gewone advertenties. Gewoon iedereen de pdf plaatsen, Klaar! De pdf heeft de link naar onze website ingebouwd, waar je er ook op klikt.



Hier een link naar die pdf in mijn dropbox: https://www.dropbox.com/s/6ulmysjmfl3fmtu/pop-up.pdf?dl=0

Idee?

groet,

Just
« Laatst bewerkt op: 2016/07/01, 23:12:50 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Láátste maand!
« Reactie #1 Gepost op: 2016/07/02, 11:13:24 »
@ Just,

een heel goed en een prachtig idee van jou.

Voor mij minder, ik heb géén smoelenboek en ik gebruik ook géén sociale media, alleen mailen.

groet,
spievensterke.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline h2o

  • Lid
Re: Láátste maand!
« Reactie #2 Gepost op: 2016/07/02, 18:17:26 »
Ik heb van de week bij wijze van nieuwsgierigheid eens een Windows 10 32 bits iso opgehaald en die op mijn testlaptop geïnstalleerd. Ik heb daarvoor 6 sata schijfjes die ik kan verwisselen, dus kan ik voluit experimenteren.

Ik heb de pro versie op een schijfje gezet en de home versie op een ander schijfje. Die pro is duidelijk langzamer, maar kun je beter afstellen. Uiteindelijk een paar uurtjes met de home versie aan de gang gegaan omdat die wat sneller is, maar ook met Classic Shell, Firefox (met dezelfde plugins als mijn Linux systeempjes, dus ublock origin, don't care about cookies ed), VLC en Libreoffice in vergelijking met de andere schijfjes waar Linus op staat, niet aan te bevelen als je van snelheid, instelbaarheid en gebruikersgemak houdt.
Ja, ook met Crap Cleaner erop en zowat alles ingesteld om het maar vlotter te krijgen *) veel en veel logger dan iedere Linux versie op de andere schijfjes (LMDE-2, Linux Mint 17.3 Cinnamon, Debian  XFCE testing (64 bits) en Xubuntu 16.4).

Let wel, dit is nota bene een schone installatie. Met een upgrade zal het verschil nog negatiever zijn ben ik bang voor.

Ter illustratie: Ik draai nu met Debian 64 bits XFCE die een dist-upgrade  (500 pakketten) op de achtergrond aan het draaien is en ik merk nauwelijks snelheidsverlies. CPU op11%.

*) Alles ingesteld als Windows XP. Alle overbodige apps verwijderd en andere overbodige progs die mede opstarten uitgeschakeld. Een defrag uitgevoerd en daarna herstart.
« Laatst bewerkt op: 2016/07/02, 18:31:34 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Láátste maand!
« Reactie #3 Gepost op: 2016/07/02, 19:26:01 »
Hoi H2o,

Leuk dat je dat eens uitgeprobeerd hebt op jouw hardware!  Mijn ervaringen zijn gelijk aan die van jou. Dan heb ik alles ook nog draaien op 128GB SSD's. Je gelooft je ogen niet hoe vlot het systeem dan is..

Maar goed, het ging me hier om promotie, een tegenzet op die laatste actie van dat erg veel gebruikte systeem. Ik las vanmiddag nog dat die laatste boodschap op volle schermgrootte op de desbetreffende PCś komt. Maar dat neem ik toch met een korreltje zout al zal het vast geen postzegel formaatje zijn.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline MKe

  • Lid
Re: Láátste maand!
« Reactie #4 Gepost op: 2016/07/02, 20:26:35 »
Windows10 werkt hier prima hoor, ik start het zo elke 3 maanden een keer op. Ik vind het wel snel als het eenmaal opgestart is, maar dat updaten.....

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Láátste maand!
« Reactie #5 Gepost op: 2016/07/02, 20:59:01 »
Ik begrijp dat het bij dat andere erg veel gebruikte computersysteem dit de laatste maand is voor de gratis upgrade naar versie 10.
Snel upgraden om gratis Ubuntu voor Windows 10 te kunnen gebruiken  :P
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Láátste maand!
« Reactie #6 Gepost op: 2016/07/06, 02:49:37 »
Voor de fun heb ik ook zo'n melding gemaakt, maar dan voor Linux Mint (in het Engels, dat wel!). Ik heb me hier ook erg laten inspireren door de melding van Windows.  :P

Hier is 'tie:



De PDF met de links naar de Linux Mint website én naar die van Microsoft (als je zogenaamd zou drukken op "Do not notify me again") kun je HIER vinden.

O ja... met dank aan LibreOffice Draw waarin dit dingetje is gemaakt.  =D

« Laatst bewerkt op: 2016/07/06, 03:09:07 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Láátste maand!
« Reactie #7 Gepost op: 2016/07/06, 07:58:55 »
Hoi Marqeaux,

Ja, mooi! Dat gaat puik in Draw, hè? Goed werk.

Ik wacht ook nog tot over een maand, dan zet ik een actie uit voor al die laptops en PC's die helaas de sprong niet konden maken en nu in de kast terecht dreigen te komen.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Láátste maand!
« Reactie #8 Gepost op: 2016/07/06, 12:12:09 »
Hoi Marqeaux,

Ja, mooi! Dat gaat puik in Draw, hè?

Nou en of! LibreOffice Draw vind ik een geweldig onderdeel van het kantoorpakket. Je kunt er zóveel mee, mits je je erin verdiept. Maar dat geldt voor alles, hè? Voor mij is Draw in ieder geval een essentieel onderdeel, zowel thuis als op het werk. Jazeker, zelfs op mijn werk maak ik veelvuldig gebruik van LibreOffice, en ik zet het vaak in zoals men Adobe Illustrator en InDesign gebruikt. 

Mensen denken dat ze dingen alleen voor elkaar krijgen met betaalde, gesloten software. En dat terwijl je met open en gratis software hetzelfde resultaat kunt bereiken. En zelfs méér. Eén van mijn lijfspreuken is (en ik heb het ook als slogan in een zelfgemaakte wallpaper voor Ubuntu Studio staan): "The only limitation is your imagination". En zo is het... :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Láátste maand!
« Reactie #9 Gepost op: 2016/07/06, 12:29:46 »
Mensen denken dat ze dingen alleen voor elkaar krijgen met betaalde, gesloten software. En dat terwijl je met open en gratis software hetzelfde resultaat kunt bereiken. En zelfs méér. Eén van mijn lijfspreuken is (en ik heb het ook als slogan in een zelfgemaakte wallpaper voor Ubuntu Studio staan): "The only limitation is your imagination". En zo is het... :)

Helemaal met je eens! Leuk die wallpaper. Is die ergens te zien?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Láátste maand!
« Reactie #10 Gepost op: 2016/07/06, 13:21:57 »
Helemaal met je eens! Leuk die wallpaper. Is die ergens te zien?

groet,

Just
Jazeker. Ik heb 'm vorig jaar eens gepost toen ik een screenshot maakte van Ubuntu Studio op mijn testbak. De wallpaper is HIER te zien. Op de afbeelding klikken is vergroten. :)
« Laatst bewerkt op: 2016/07/06, 13:23:46 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Láátste maand!
« Reactie #11 Gepost op: 2016/07/06, 13:44:33 »
Mooi! Stijlvol ook!

Toevallig ben ik nu met Ubuntustudio bezig. Alleen het audio gedeelte. Dat ging via Synaptic puik. Maar stemgeluid opnemen via Ardour geeft nogal ruis. Dat kon weleens komen doordat de geluidskaart in die laptop natuurlijk een onboard ding is. Ik heb nog een leuke Shuttle, maar ook daar is de geluidskaart een onboard ding. Gewoon proberen maar. Het probleem is dat de pc wel echt draagbaar moet zijn.

Ik wil hem in kunnen zetten als alternatief voor een Zoom H2. Eigenlijk ben ik stom. Gewoon een H2 kopen is wel zo verstandig :D .

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021