Interactief > Ubuntu-NL

uitval Forum !

(1/4) > >>

Tom:
Regelmatig valt de website uit  van Ubuntu.nl  word daar eindelijk nu eens wat aangedaan ,het begint vervelend te worden en is ook geen relame .
Ik weet dat alles gratis gedaan word ,maar gratis heet niet dat het slecht moet zijn!
Mij begint het zeer te vervelen denk er aan zelf hier niet meer te  komen ,oké geen groot verlies voor het Forum ..... maar toch er zijn er al vele vertrokken zins 2007.
En Johan kan ook eens wat vaker zich hier laten zien ,en een keer uitleg geven na weer eens een uitval van het Forum !.

loti:
Mee eens Tom,  een beetje klantenbinding zou geen kwaad kunnen.

Paul Matthijsse:
Inderdaad, een korte uitleg zou geen kwaad kunnen...

spievensterke:
Volmondig eens met de reacties.
Ik dacht eerst aan een gedwongen updaten van de servers ... maar er moet toch wat meer niet goed gaan ...?
Een woordje uitleg achteraf verhinderd giswerk.

Johan van Dijk:
We zijn op de hoogte dat het forum het af en toe niet doet en dat is vervelend.  :(
De server start op onregelmatige tijden plotseling opnieuw op en we hebben nog niet kunnen achterhalen waardoor dit komt. We weten ook niet of dit een probleem is met onze server of dat dit een oorzaak van buitenaf heeft.

Bij zo'n reboot start de server niet direct helemaal op omdat we de data van de server versleuteld hebben. Op die manier is het lastiger voor kwaadwillenden om bij de data te komen. Het is ook lastiger voor ons, want wij moeten handmatig een wachtwoord invoeren om de server volledig op te laten starten. Dit automatiseren is wel mogelijk maar zou een groot deel van de voordelen van de versleuteling ongedaan maken.

De afgelopen weken/maanden hebben we de logging en monitoring al uitgebreid om zo hopelijk meer info te krijgen waarom het steeds mis gaat. En wanneer het misgaat om dan zo snel mogelijk op te treden.

Vanwege ons leven buiten Ubuntu NL lukt het niet altijd om super snel alles weer aan de gang te krijgen. We doen wel ons best hiervoor.
Totdat we een oplossing hebben hopen we op jullie begrip.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie