Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie Feisty  (gelezen 1362 keer)

installatie Feisty
« Gepost op: 2007/04/24, 10:41:45 »
Hallo,

Ik heb de nieuwe versie van Ubuntu gedownload en op cd gebrand, maar bij het booten geeft hij al een fout aan in de desktop, en bij installatie komt er weer een foutcode waardoor de installatie wordt afgekapt. Ik heb nu noodzakelijkerwijs Fedora Core 6 geinstalleerd, maar ik zou graag weer genieten van het vertrouwde Ubuntu. Wat gaat er hier fout? (Ik heb al geprobeerd om de cd op lage snelheid te branden, om fouten te voorkomen, maar dat hielp niet).

Bvd, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
installatie Feisty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/24, 11:09:00 »
Wat voor een processor heb je? Toen ik enige tijd geleden ubuntu op een amd 64 wilde inststalleren kreeg ik ook een fout die nadien toch makkelijk bleek op te lossen.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

installatie Feisty
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/24, 13:36:10 »
Ik heb een Toshiba A40 laptop met een intel pentium 4 processor. Weet trouwens niet of het daaraan ligt want heb voorheen lange tijd Ubuntu Edgy gedraaid.

Bvd, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
installatie Feisty
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/24, 14:58:54 »
Hmm dan kan ik je ook niet dadelijk verder helpen, ben nog maar net een beginner met ubuntu. Met Edgy had ik namelijk het probleem dat ik niet kon booten of installeren (met iso amd64) op een turion 64x2 zonder een commando achter de installatieregel toe te voegen.

Heb je rechtstreekse verbinding met internet (met een kabeltje)?
Heb je de cd op fouten gecontroleerd (in het menu wat je krijgt wanneer je opstart met de ubuntu cd in de lade)?

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Soul-Sing

  • Lid
installatie Feisty
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/24, 15:09:57 »
frankje
soms wil de alternate cd erg helpen bij dit soort problemen.ik zou het proberen.;)

installatie Feisty
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/24, 20:28:15 »
Helaas, ook met de alternate cd krijg ik tijdens de installatie errors van beschadigde pakketten.

mvrgr, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
installatie Feisty
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/24, 20:47:37 »
Heb je de iso gecontroleerd met md5sum?
Heeft hij dezelfde als die in het md5sums bestand te vinden is?
http://nl.releases.ubuntu.com/feisty/MD5SUMS

Heb je in het opstartmenu ook de cd op fouten laten controleren?

Wat is de precieze foutmelding die je krijgt?

installatie Feisty
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/29, 19:19:32 »
Ik krijg iedere keer een andere foutmelding, of hij loopt vast, dat gebeurt ook. Maar in ieder geval komt geen enkele gebrande versie van Ubuntu bij mij heelhuids door de foutcontrole heen van het opstartmenu.


mvrgr, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline mcgyver

  • Lid
installatie Feisty
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/29, 22:17:45 »
Ik neem aan dat je weet dat je het liever op de langzaamste snelheid kan branden? En gebruik herschrijfbare cd's. Je hebt geen idee hoeveel "bierviltjes" ik over heb gehouden uit mijn beginnersperiode.

installatie Feisty
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/30, 20:50:03 »
Hehe, na vele bierviltjes eindelijk een goede gebrand. Waarschijnlijk was mijn cdrom-station een beetje vuil, want heb de kop even schoongemaakt en voila, nu is ubuntu feisty fawn geinstalleerd.


groeten, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10