Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beeldscherm en usb vallen plots uit  (gelezen 2808 keer)

Dennis_L

  • Gast
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Gepost op: 2007/03/06, 10:57:32 »
Hallo,

Ik heb sinds net dat mijn beelscherm en usb toetsenbord en muis uitvallen.
Computer opnieuw opgestart, hij komt dan wel met het inlogscherm van Ubuntu maar als je even wacht gaat de monitor op zwart en werken de muis en toetsenbord ook niet meer (numlock/capslock etc. willen niet meer aan of uit)
Computer weer opnieuw opstarten geeft hetzelfde resultaat.
Andere usb poorten gebruiken maakt niet uit.
Op dit moment werk ik via de live-cd.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn of hoe ik kan kijken wat het is?

Groeten,

Dennis

Dennis_L

  • Gast
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/07, 12:04:15 »
Niemand?
Het is toch niet zo dat ik ubuntu opnieuw moet installeren?

Offline SWAT

  • Administrator
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/07, 13:59:51 »
Tip: Even rustig doorademen en geduldig wachten op een reactie ;)
De LiveCD geeft niet dezelfde problemen als de installatie? Welke versie van Ubuntu draai je? (en om welk merk toetsenbord/muis/monitor gaat het)

Dennis_L

  • Gast
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/07, 20:33:37 »
Nee met de liveCD gebeurt het niet en ook als ik de XP opstart die ook op die pc staat (dual boot) gebeurt het niet.
Is is een HP LCD monitor en een Dell usb toetsenbord en Dell optische muis.
Het betret Ubuntu 6.10.

Tijdens het opstarten van Ubuntu komt hij bij het grafische inlogscherm en enkele seconden daarna schakelen de monitor, toetsenbord en muis uit.

Aline

  • Gast
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/07, 20:39:36 »
Kijk eens naar draad http://forum.ubuntu-nl.org/topic/7944.

Volgens mij valt dat allemaal uit omdat je een te hoge herhaalfrequentie hebt ingesteld. Zet alles eens op een lage resolutie / frequentie en kijk eens of je dan nog steeds die problemen hebt. Er is een relatie tussen beeldschermresolutie en muis en eventueel ook toetsenbord. De liveCD kan andere resolutie hanteren, XP ook.

Dennis_L

  • Gast
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/08, 08:29:33 »
helaas, ik heb hem via de modeline tool vast gezet op 1280x1024 met 60hz maar het probleem blijft
ik heb met de livecd opstart en toen de inhoud van de xorg.conf gekopieerd in de xorg.conf van mijn ubuntu installatie.
hierna bleef hij iets langer aan maar ook na 1 minuut vielen de monitor, muis en toetsenbord uit

Offline sival

  • Lid
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/08, 10:34:10 »
Nogmaals de vraag: met welke versie werk je? 6.06 of 6.10 en is het dan een desktop-versie of een alternate-versie of nog een ander?
Mocht je een desktop-versie gebruiken, probeer dan eens de alternate. Deze versie wil nog wel eens helpen bij problemen.

Dennis_L

  • Gast
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/08, 10:39:05 »
Zoals je eerder in mijn bericht kan lezen is het versie 6.10
Het probleem doet zich ook zomaar voor, de liveCD gaat goed ook het installeren gaat goed en hij heeft daarna zeker een week gewoon gedraaid.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/08, 11:02:38 »
Wat je zou kunnen proberen is een versiewissel. Dus tijdelijk overstappen op de LTS versie 6.06. Dat is een dieselmotor die het eigenlijk altijd doet....

Over anderhalve maand krijgen we de nieuwe 7.04; je zou dan daarop kunnen overstappen. Beter nog: maak je PC meervoudig opstartbaar, zodat je in Grub uit meerdere Ubuntuversies kunt kiezen. Dan heb je een stabiel werkpaard (6.06) en een renpaard (7.04).

Dennis_L

  • Gast
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/08, 13:02:01 »
Probleem opgelost, denk ik
op google vond ik wat over het geheugen wat je videokaart gebruikt.
Dit stond in de bios op 1MB, dit heb ik veranderd in 8MB.
Dit was waarschijnlijk het probleem....

Offline SWAT

  • Administrator
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/08, 15:34:02 »
Dat zou het best eens kunnen zijn, maar dan zou je Windows er uiteindelijk ook last van moeten krijgen (eigenlijk). Indien dat het was, zou ik toch nog een nieuwe batterij voor je moederbord halen, zodra dit niet weer gebeurd wanneer je van het lichtnet afgaat.

Dennis_L

  • Gast
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/08, 15:50:08 »
Ja inderdaad windows zou daar ook last van moeten hebben maar ubuntu draait nu de hele dag al zonder dat de boel uit is gevallen.
Overigens heb ik nu ook voor het eerst het opstart en afsluitscherm van ubuntu gezien.... ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
beeldscherm en usb vallen plots uit
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/08, 16:11:51 »
Citaat van: Dennis_L
Ja inderdaad windows zou daar ook last van moeten hebben maar ubuntu draait nu de hele dag al zonder dat de boel uit is gevallen.
Overigens heb ik nu ook voor het eerst het opstart en afsluitscherm van ubuntu gezien.... ;)
Linux is er ook op gebouwd om desnoods jarenlang zonder herstart te blijven draaien!  :-)