Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8  (gelezen 7358 keer)

Offline petervs

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #50 Gepost op: 2012/11/11, 10:37:35 »
Citaat
Maar nu moet ik dat scherm voor mij roepen om de balk links zichtbaar te krijgen om een programma te openen wat je veel gebruikt.
Heb je 2 of 3 apps draaien dan moet je ook weer naar een ander scherm als je wilt wisselen of van desktop wilt wisselen.
Dat hoeft dus met gnome-shell dus ook niet. Dit kun je zo instellen dat je, net als in gnome 2, meteen ziet welke progs je geopend hebt.

Citaat
Waarom verstopt Gnome 3 en Unity ook voor een deel alles achter een menu of knop?
Staat het menu in xfce dan kant en klaar op het bureaublad? Ook met gnome-shell is dit in te stellen met een keer klikken.

Ik vind het een aanwinst dat je het systeem kan aanpassen naar je eigen wensen. Dat daarvoor eenmalig een extensie of iets geïnstalleerd moet worden is dan peanuts.
Ubuntu MATE 16.04

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #51 Gepost op: 2012/11/11, 17:35:19 »
Dan is dat veranderd want toen ik het probeerde was dat niet mogelijk of ik ben het toen niet tegen gekomen.
Ik vond het niet fijn dat ik naar de boven hoek moest om te zien wat open stond en om de bureaubladen te wisselen.
Ook de launcher kreeg ik toen niet op het bureaublad. (heb die liever onder wat ik in Unity ook liever onder zie)

Ik gebruik in Xfce het dock wat ik wel vervangen heb door een ander dock voor meer functies.
Het menu is ook verborgen maar als ik daarop klik hoef ik niet te typen om iets te zoeken. Ik kan niet wennen aan het typen om zo dingen te vinden. Het menu in Gnome 3 vind ik wel wat beter dan die in Unity aangezien het geen filter is maar de knoppen net als een menu werken maar toch vind ik het niet prettig.

Ik zet het van de week wel eens erbij zetten om te zien wat ze hebben gedaan.
Geloof alleen niet dat het mijn ding zal zijn.

Offline Dave

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #52 Gepost op: 2012/11/11, 18:14:27 »
Ja Android op een tablet viel mij ook enorm tegen. Daarom heb ik ook webOS zodat ik tenminste écht werk kan verrichten. Maar daar gaat het hier niet om ;)

IMHO is GNOME 3 een vervelende workflow. Ik word er om onverklaarbare reden heel gestresst door (nog erger dan met die ouderwetse menu's).

Misschien maar eens een nieuw topic openen wat je er eigenlijk mee kunt.
Overweeg een tablet te kopen voor erbij maar gezien er geen Ubuntu voor is en win8 geen optie is principieel zit je aan android maar wat zou je dan meer kunnen dan wat e-books lezen en uiteraard internet gebeuren.

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/tablet/new/#new


Offline Dave

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #54 Gepost op: 2012/11/11, 18:46:33 »
Hee das interessant. bedankt en ga eens verder neuzen daar

Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #55 Gepost op: 2012/11/11, 19:52:52 »
Ik was zeer tevreden met Gnome 2, toen het niet meer in 11.10 zat heb ik de toenmalige versies van Unity en Gnome 3 fallback geprobeerd (allebei niet zo fijn als G2). Daarna MATE (beviel wel, integreerde alleen niet zo goed met Ubuntu, maar het probleem was vooral dat de bestandsbeheerder steeds crashte). Daarna Unity uit 12.04 (best werkbaar, maar nogal hongerig op mijn systeem) en nu Gnome 3 fallback uit 12.04. Die bevalt best, al vermoedde ik al dat die zou gaan verdwijnen. Dat is nu dan bevestigd. Gelukkig blijft Ubuntu 12.04 wel ondersteund tot 2017. KDE heb ik ook bekeken, maar dat is voor mij te onrustig.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #56 Gepost op: 2012/11/11, 20:48:09 »
Ubuntu is beschikbaar voor Nexus 7 tablets.

En dat is het voor een aantal andere tablets ook. Enige verschil is dat het op de Nexus 7 officieel ondersteund wordt.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #57 Gepost op: 2012/11/22, 18:40:54 »
wo weeks ago, we were telling you that the fallback mode will be dropped from GNOME 3.8 and that some extensions which provide a GNOME 2 like layout might be maintained by the GNOME developers for those who are used to the classic interface.

Well, it's now official: a few GNOME Shell extensions which bring back some "classic" features will be supported by GNOME. Among the extensions included are: classic alt tab, task bar, min/max buttons and a main menu.
http://www.webupd8.org/2012/11/gnome-shell-38-to-get-classic-mode.html#more

Offline Dave

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #58 Gepost op: 2012/11/22, 18:53:46 »
Mooi nieuws. Bedankt.

Offline midas

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #59 Gepost op: 2012/12/02, 16:31:55 »
Echt wel een mooi plan! Net als nu (12.04 LTS) met Unity-2D/3D kun je vanuit het GDM-screen kiezen of je Gnome-shell of Gnome-classis wilt draaien...eindelijk goed nieuws over het Gnome-project. Bovendien ziet het er ook nog goed uit:

http://worldofgnome.org/gnome-classic-will-be-a-separate-session-in-3-8/

Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline mrGee

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #60 Gepost op: 2012/12/02, 19:23:40 »
Hallo,

Laat ik dit draadje maar eens aangrijpen om mijn mening mbt. gnome3 etc. te ventileren, want het zit mij al een tijdje dwars.

Persoonlijk vind ik bepaalde keuzes en richtingen die gnome / ubuntu genomen heeft niet zo duidelijk.  Dat valt een
beetje in twee delen uiteen; voor mijzelf maakt het niet zoveel uit; als iets me helemaal niet meer bevalt, switch ik wel naar
een andere desktop kde/xfce whatever, ik heb ze ooit (alle 365  ;) ) wel gebruikt.

Maar, voor in Afrika heb ik gemerkt dat gnome2 nu net is, dat wat zij daar het best kunnen gebruiken. De venster logica en wat andere
dingetjes sloot (na de nodige aanpassingen) perfect aan bij hun manier van denken/computeren. En op de oudere machines liep
het ook allemaal lekker vlot. En omdat de software ook nogal eens dienst deed als ondergrond voor een op te zetten internet
cafe, was het middels lock down editors (gnome2 heeft een hele nette) en andere beheer software makkelijk te vergrendelen,
dan wel idiotproof te maken. Nu blijkt dat met  gnome3/kde in hun moderne jasjes, niet eens meer te kunnen!

Waarom, denk ik dan, wordt altijd het kind met badwater weg gepleurd en gaat men voor revolutie ipv. evolutie, waarin je
tenminste het goede behoud. Ik had al een hele tijd een geremasterde 10.04 in gebruik (en eigenlijk is ie aan vernieuwing toe)
Maar ik zit er sterk aan te denken om hem voor komende tijd weer opnieuw in te zetten. Nu ben ik alles aan het updaten nog
steeds met gnome2 als basis, maar wel met de laatste bibliotheken/browsers/gcompris etc. waarbij ik noodgedwongen ook
maar het één en ander compileer en installeer omdat er geen moderne deb van te krijgen is, of omdat ie verzand in onmogelijk op te
lossen  dependecies (versie nummer geneuzel) Ik probeer voorzichtig een 12.04 met xfce weer ongeveer net zo aan te kleden en
een beetje te tweaken , maar ik ben dan weer meerdere weken verder, voordat ik alle verschillen en aangeleerde handigheidjes
aan mijn team van leraren in Afrika heb door gegeven.

enfin mijn 2 centen :), er wordt zo vaak geroepen (in het algemeen) "ik heb helemaal geen problemen, mij bevalt alles prima " maw.
men wordt een beetje weggezet als nostalgische zeurpiet, die niet van opgepoetste chroom blinkende desktops houdt. Terwijl
andere goede ervaringen met het "oude spul" helemaal aan de kant worden geschoven.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #61 Gepost op: 2012/12/02, 19:53:47 »
Ik probeer voorzichtig een 12.04 met xfce weer ongeveer net zo aan te kleden en een beetje te tweaken ,
Je had m.i. beter met 12.10 kunnen beginnen, daar zit XFCE 4.10 in, die weer net iets meer kan, dan 4.08.
Sinds Unity de standaard desktop is, zijn veel gebruikers overgestapt op Xubuntu, wanneer je e.e.a. doorhebt, lijkt het erg veel op Gnome-2 en/of Win-XP !
Het is het proberen waard !!!!!
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #62 Gepost op: 2012/12/02, 19:53:58 »
Gerrit; kijk eens naar SolusOS = een antwoord op die typische IK-zaken terwijl zij, Solus, er een antwoord aan brijen. Voor Afrika zeker: switch gewoon naar Eveline.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #63 Gepost op: 2012/12/02, 20:14:57 »
@Gerrit: En sinds wanneer heeft GNOME 3/Unity geen lockdown-editor? Zoek maar eens op dconf-tools en start daarna dconf-editor, dat is de GTK3-versie van gconf-editor.

Offline mrGee

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #64 Gepost op: 2012/12/02, 21:06:30 »
Hallo

@Ron, ik probeer zoveel mogelijk de Lts versies te gebruiken, daar hebben we hopelijk wat meer jaren plezier van, me dunkt dat ik in
12.04  evt. ook wel een nieuwere xfce desktop kan plaatsten.

@Joris, dank je die zal ik eens downloaden en in een virtualbox draaien. En zien of ik alle wensen qua software en remastering
erop los kan laten. (ik heb intussen een hele wensen lijst met educatief spul, e-learning software en beheer, andere handige progjes
en tooltjes, niet alles is even makkelijk te installeren.

@Vistaus; ik bedoelde eigenlijk pessulus, niet omdat ik nu een hekel heb aan scriptjes of obscure tooltjes, maar de mensen die
er daar mee moeten werken hebben er wel een probleem mee, die willen simpel klik en klak en op slot die hap.
Dat pessulus is er dus niet meer voor Gnome3, dat wilde ik eigenlijk zeggen, niet dat er helemaal niets meer op slot kan.
Los daarvan Gnome3 is gewoonweg te zwaar voor het oudere pul dat daar staat, dus dat wordt hem niet.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Tom

  • Lid
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #65 Gepost op: 2012/12/02, 22:54:41 »
mrGee Xubuntu 12.04.1 is een LTS dus zou misschien gaan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #66 Gepost op: 2012/12/03, 14:32:26 »
Bovendien kun je ook in Xubuntu de werkomgeving grotendeels vergrendelen (kioskmodus):
https://sites.google.com/site/computertip/xfce#TOC-Werkbalken-beveiligen-tegen-verwijdering-kioskmodus-

Re: Fallback Mode gaat verdwijnen vanaf GNOME 3.8
« Reactie #67 Gepost op: 2012/12/03, 20:27:41 »
Maar Kiosk-modus is geen lockdown... dus een verschil.

@MrGee: Unity 2D draait anders perfect op hardware uit 2004... Lijkt mij dat die computers in Afrika nog. dezelfde specs hebben als een computer uit 2004 dus zoveel zwaarder is het ook niet.