Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beheer multiprotocol servers  (gelezen 1088 keer)

stimmerman

  • Gast
Beheer multiprotocol servers
« Gepost op: 2010/01/06, 20:00:15 »
De titel is een beetje raar, maar het volgende is mijn probleem.

Als IT beheerder maak ik verbinding met een breed scala aan machines, sommige te breiken via SSH anderen weer alleen via VNC of RDP. Onder windows heb je hier een aantal uitstekende tools voor bijvoorbeeld mremote en visionapp hier kun je tabbed in werken en je servers opslaan je kent het wel.

Het is echt een drempel om over te stappen naar ubuntu, ik moet een soort gelijke tool hebben. Ik heb al vaak gezocht maar heb nu toch de moeite genomen mij te registreren hier op het forum en te vragen of jullie een tool kennen? :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Beheer multiprotocol servers
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/06, 20:15:53 »
Vinage is standaard geinstalleerd (volgens mij staat er standaard geen starter in het menu, dus even aanmaken of typen in de terminal)

Met vinage kun je SSH en VNC verbindingen maken (tabbladen) en je kunt favorieten opslaan. Voor RDP weet ik zo geen tool die dit kan met tabbladen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Beheer multiprotocol servers
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/06, 21:41:32 »
Met vinage kun je SSH en VNC verbindingen maken (tabbladen) en je kunt favorieten opslaan. Voor RDP weet ik zo geen tool die dit kan met tabbladen
KRDC, kent RPD, VNC, en heeft ook tabs.
kent alleen dat weer geen SSH.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Beheer multiprotocol servers
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/06, 01:13:16 »
Ubuntu. Ik vind het schitterend voor thuis. Draai het met veel liefde al vanaf versie 7.04. Maar een knappe beheerder die meer dan 50 procent met linux doet, maar toch goeie windows ondersteuning wil. Het klinkt smerig op een ubuntu forum, maar koop een macbook. Zeker nu met die 10.6 osx exchange ondersteuning goeie rdp client voor het windows geneuzel. en een native shell. Op ubuntu werkt het ook allemaal wel, maar net niet zo soepel
« Laatst bewerkt op: 2010/02/06, 01:14:54 door karlhungus »