Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: /home paritie  (gelezen 4389 keer)

veraberg

  • Gast
/home paritie
« Reactie #25 Gepost op: 2006/04/28, 14:35:47 »
@Kennywest

Kijk ik wil een distro die vlot en stabiel werkt. Velen hebben op de comp een dual boot systeem staan, ik heb een enkel systeem op mijn comp.
Persoonlijk zie ik xp niet zitten als 2de systeem en ik vind xp te veel werk om alles aan de praat te krijgen.
Met windows ben ik ong. 3 tot 3.5 uur bezig om alle progs die ik bij xp erbij wil hebben aan de praat te krijgen.
Met Xandros of een andere distro ben ik na 1, 5 uur klaar en dan draait mijn systeem.
Misschien dat ik in de toekomst wel weer over stap op Ubuntu maar voorlopig nog niet, teveel commandline gezeur.
Ik vond vroeger msx al z'on gezeur met basic en met msxdos.

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
/home paritie
« Reactie #26 Gepost op: 2006/04/28, 14:37:52 »
XandrOS is inderdaad de beste optie en bestaat ook al iets langer dan Ubuntu. Jammer genoeg niet gratis :(

/home paritie
« Reactie #27 Gepost op: 2006/04/28, 16:54:04 »
Hmm, initramfs stuk? Je kunt een nieuwe maken met dpkg-reconfigure linux-image-kernel.versie in een chroot :)

veraberg

  • Gast
/home paritie
« Reactie #28 Gepost op: 2006/04/28, 19:05:28 »
@kennywest

Nou dat niet gratis valt wel mee, als de open circulation edition neemt kun je gratis downloaden via bittorent.
Alleen jammer dat open office 2 en meerdere progs wel voor betaald moet worden.
Maar realplayer, javaplugin, flashplayer en open office 1.1 zitten wel standaard bij de gratis OCE erbij en je kunt veel progs gratis ophalen bij hen .
Maar wil je iets meer dan betaal 39,95  dollar per jaar en dat heb ik sinds vorig jaar gedaan  en mijn account loopt tot en met eind augustus.

Maar ben er verder echt tevreden mee en loopt  lekker stabiel

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
/home paritie
« Reactie #29 Gepost op: 2006/04/30, 15:20:12 »
@Dennis: Bedankt dat je probeert om me te helpen, maar ik heb eigenlijk geen probleem. Zoals ik reeds zei kon ik na een upgrade niet meer booten. Geen idee waarom, maar de kernel kon in ieder geval geen schijven meer vinden, hoewel een eerder versie daar geen problemen met had. Sinds die dag, zit ik op mijn zelfgebakken kernel ;)